Så hundsugen!

replica

Trådstartare
Har precis flyttat till egen lägenhet med sambon och är så sjuuuukt hundsugen. Är uppvuxen med collies, har en sån abstinens de dagarna jag inte kan tillbringa tillsammans med min pappas vovve Zicco.

Så, nu vill jag höra (bli påmind) om alla negativa effekter man får genom valpköp/egen hund! Om det nu finns några:love: :love:


Vovve blir det i framtiden, men vill se om ekonomin tillåter det först.
 
Sv: Så hundsugen!

Ni kommer bli fruktansvärt låsta , speciellt i början när valpen är liten.

Ni kanske får sämre ekonomi ett tag eftersom någon lär var hemma med valpen och inte kan jobba fullt på flera månader efter det..

Den kommer att demolera hela nya lgh, bajsa i nya soffan och kissa på fina mattan...

:D :devil:

Men om man tar det så får man en vän för livet som ger en så mycket kärlek tillbaka och det är oersättligt :love:
 
Sv: Så hundsugen!

Det värsta är att pojkvännen jobbar 75% och jag är helt ledig från pluggandet fram till april:crazy: förutom att jobba lite vid behov.

Så nu hade varit en perfekt tid om det inte hade varit att vi är osäkra på hur mycket vi gör av med osv:crazy:
 
Sv: Så hundsugen!

Jag är inte elak, bara förälskad i min lilla bebis:love:
 
Sv: Så hundsugen!

Det värsta är att pojkvännen jobbar 75% och jag är helt ledig från pluggandet fram till april:crazy: förutom att jobba lite vid behov.

Så nu hade varit en perfekt tid om det inte hade varit att vi är osäkra på hur mycket vi gör av med osv:crazy:

Ni kanske kan föra ekonomi dagbok. Att ni skriver ner hur mycket pengar det går åt i månaden. Annars så kan ni göra upp en budget, ni har säkert fasta måndassummor som t.ex hyran. Skriv upp det och sen skriver ni hur mycket ni ska spendera på mat, kläder osv. Sen så kan ni se om ni har råd med en hundvalp :) :idea:

Lycka till ;)
 
Sv: Så hundsugen!

Få jag ge ett tråkigt tips men ack så nödvändigt...

Skaffa INTE en hund ihop, bestäm redan från början vem så ska stå som ägare och vem som ska ha hunden vid ev separation. Skriv avtal.

Tråkigt att tänka i dom banorna, men om det skulle hända så blir allt så mycket lättare och om ni inte flyttar isär så är det ju bara en bit papper ;)
 
Sv: Så hundsugen!

Vi har gjort en sådan hittills. Har dock gått efter Konsumentverkets uppgifter.. Och vi har pengar över.. men vi vet inte riktig än hur mkt el vi gör av med osv.

Håller på att göra en för denna månaden.. Får se hur mycket de slutar på.:)


Calazirya
Tack för tipset! Hade verkligen inte tänkt på det. :bow:
 
Sv: Så hundsugen!

*retas lite till*

Loffe:


Loffe och Molle:



Du har fått massa bra tips av de andra så jag skriver inget!! Men jag vet känslan.... Känner likadant för att jag inte har ovanstående hundar som mina alltid!! De är föräldrarnas.
 
Sv: Så hundsugen!

Nämen fyy Julle!
Så söööta!

Och det är hemskt! Har denna hos pappa
zicco_stast.jpg


och denna hos sambons föräldrar!:love:
IM000446.jpg
(datumet är fel dock!)
 
Sv: Så hundsugen!

Åh, så fina de är!!:love: Och valp med!! *mys*

Förresten, du märkte väl att mina bilder är klickbara!!:angel: ;)
 
Sv: Så hundsugen!

Japp, märkte det. Men har inte lustat ut hur man gör själv:o :p

Finns så många söta bilder här på Buke på vovvsingar så man blir ju helsjuk av längtan!:love:
 
Sv: Så hundsugen!

Inte jag heller, men sambon har programmerat ihop det åt mig så att det blir jätteenkelt!!:p Men vad jag ville med frågan var att du kunde se underverken i större format om du inte hade märkt det innan!!:D
 
Sv: Så hundsugen!

*Man blir låst
*Man blir väckt klockan 8 även på söndagarna
*Man blir väckt mitt i natten när hunden är dålig i magen
*Man kan inte sitta inne och uggla när det ösregnar
*Man måste hitta hundvakt när man ska åka på semester, hela dagen till stan etc.
*Man måste kliva runt på brukshundsklubben trots att vattnet står upp till anklarna...
*Man måste städa 3 gånger oftare än utan hund
*Man får hundhår överallt, även på handduken i badrummet där hunden inte är.
*Man lär den saker man aldrig borde (öppna dörren, plocka upp matskålen och anant som hunden kan teerrorisera en med...)
*Man tvingas lyssna på pipande leksaker

JAg ÄLSKAR min hund trots allt detta:love:
 
Sv: Så hundsugen!

Det är någor man varken vill eller tänker på.

Men jag ligger precis i en väldigt obehaglig tvist om en hund med mitt ex och det har brutit ned mig totalt psykiskt....
 
Sv: Så hundsugen!

*Man tvingas lyssna på pipande leksaker

Jag köpte en papegoja åt mina hundar... Den kvittrade som en fågel också =) Askul när de lekte med fågel:devil: i 3 månader i sträck. Bet konstant på pip-grejen... Tror jag hörde den i mina drömmar också =) Nu ligger den demolerad dock, ingen bommul, ingen pipljud. Men favoritleksak är den fortfarande... :D

Hitills har mina hundar förstört:
3 heltäckningsmattor
2 hörnsoffor
4 resårmadrasser
3 skumgummimadrasser
och diverse täcken, kuddar och bäddmadrasser... :cool:
 
Sv: Så hundsugen!

Fast det är ju så lätt avhjälpt så det borde inte ens vara med på listan!!:rofl: Men resten av sakerna var bra anledningar!!;)

Fast min hund älskar ju sina pipleksaker... Kan ju inte ta dom ifrån honom...
 
Sv: Så hundsugen!

när regnet vräker ner och ALLT är täckt av gyttja kan jag komma på miljarder anledningar till att inte skaffa hund (och göra pälsmössor av de man har). lera lera lera överallt, och så fäller de så leran blandas med hundhår och vad hjälper det om man städar varje dag, det ser ändå förjävligt ut här hemma.

utöver de faktiskta kostnaderna så kan ni räkna med extra el för alla maskiner med tvätt man måste köra när man ska torka hunden efter promenaderna (mååånga handdukar blir det), och ens egna kläder som ser batikfärgade ut, samt all kaustiksoda som går åt när det pga alla hundhår blir stopp i avloppen. och alla extra dammsugarpåsar, och såpa, och...
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 884
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 293
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 287
Senast: Enya
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 906
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp