T
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har aldrig haft problem med några av mina andra hästar.Jag har haft hästen sen han var 3 år. Han har aldrig varit lättriden,het,känslig i munen.Har alltid ridigt varijerande ridning,mycket i skog,klättrat i backar,Hoppat.ridigt dressyr,Longerat,tömkört.Noga med att skritta fram och av.Skott om var 7e vecka,Vitaminer,massage mm.Tycker att jag har gjort allt,Sadel som är utprovad av sadelmakare,Omstoppad med ull,justerad mm.Ändå känner jag mig skyldig till hans problem,Jag rider honom kanske fel ändå.
Tja, det är inte så lång ifrån min segdragna historia.
"Ryggskott" i september med låsning i ländryggen med kraftig inflammation samt sned i bäckenet (korsbenslederna). Mindre låsningar i nacken (sekundärt från rygg och kors), men gudskelov aldrig halt. Peppar, peppar...
Ryggen är bra sedan ett par månader, men korset är en segdragen historia som behövt många manipulationer och ledinjektioner och fortfarande inte är bra - dock betydligt bättre.
Nu är pållen dessutom "inlagd" pga misstänkt hovböld alternativt inflammation i sulan på ena framhoven. De har lagt ett våtvärmande omslag och väntar ut en eventuell böld hellre än att karva om det "bara" är en inflammation och göra den värre. Jätteöm om sulan!
Orsakat av tappsko i kombination med mkt hårt och knaggligt underlag förra helgen.
Håller tummarna för din häst och tror det ska gå bra med rätt rehabilitering och hjälp.
Massage och akupunktur har jag fått hjälp med av ET ungefär varannan vecka, vilket gjort gott. Åkt till kliniken och manipulerat alternativt ledinjektion (också sprutat ländryggens muskellåsning några ggr) typ var 3:e vecka.
Gissa om jag varit pank i höst???
PS. Frambenshästor kommer som ett brev på posten med ryggåkommor tyvärr. Jag har haft tur med min häst, som gudskelov är byggd i en underbar uppförsbacke.