Så förvirrad...

fragetecken

Trådstartare
Hej på er. Nu har jag hamnat i en sån tråkig situation som jag inte riktigt kan reda ut på egen hand. :banghead: Så vart är bättre att vända sig än till kära buke? :bow:
Jag har sedan flera år tillbaka varit intresserad av en kille i min kompiskrets och vi har setts ofta ihop med gänget. Jag har alltid känt att det funnits nånting mellan oss, men aldrig tänkt att göra något åt det eftersom jag inte varit intresserad av att ha något förhållande samt att det skulle förstöra en fin vänskap. Den här sommaren så ringde han dock och frågade om vi inte kunde ses på tu man hand för att han hade känslor för mig. Eftersom jag blev lite tagen på sängen och dels har haft de här känslorna för honom i flera år så tänkte jag att det var "nu eller aldrig". Vänskapen var ju redan "förstörd", och jag ville ju inte sluta träffa honom heller. Så jag gick med på att träffas och fick bekräftat att han haft känslor för mig typ lika länge som jag för honom.
Jag var väl blind av förälskelsen :love: och vi hade en jättetrevlig kväll, och har hörts av och träffats flera gånger efteråt.

Men... det finns ett stort men som börjat gnaga i mig sista veckan. Det är nämligen så att jag flyttar 50 mil om bara några veckor, och jag hade inte alls planerat att ha något distansförhållande under tiden. Flytten har han vetat om sen länge, och jag misstänker att det också var den utlösande faktorn som gjorde att han äntligen tog steget.
Men jag känner inte alls för ett förhållande med en kille 50 mil bort. Jag har inte ens tid att åka och hälsa på då jag ska plugga heltid och ha med mig min häst och kommer ju vilja ha ett liv på studieorten.
Det här har fått mina känslor att svalna helt för honom, och jag känner mig rätt usel som har "lurat" honom även om det inte var min avsikt.
Jag inser ju att jag måste prata med honom om detta, men jag misstänker att han kommer bli väldigt sårad, även om vi fortfarande bara är i "dejt-stadium". Eller ska jag köra huvudet i sanden och bara låtsas som ingenting och så rinner det ut i sanden pga att vi aldrig ses? Ska man föreslå en paus och sedan ta upp dejtandet när jag flyttar tillbaka och se om känslorna finns kvar? Nån som har en tidsmaskin att låna ut så att jag bara kan ignorera samtalet som startade hela den här historian? :cautious:
 
Var ärlig och säga som det är.

Men be inte honom att göra uppehåll eller något dylikt eftersom dina känslor svalnat, det är bättre att vara rak och ärlig.
Det låter så enkelt. Och jag vill bara säga precis som det är! Men jag hatar att vara the bad guy. Vi ska ses i helgen igen, får försöka samla mod tills dess.
 
Jag hade gjort klart vad jag är orolig för. Intresset verkar ju finnas egentligen. Kanske kan ni komma fram till en lösning du inte tänkt på?
Ja visst gör det! Senast förra veckan såg jag typ ett helt liv framför mig ihop med denna kille, det är ju bara jag som grottat ner mig i mina tankar och då har känslorna liksom tappats bort och ersatts med oro och negativa tankar.
Det låter vettigt. Han måste ju ha tänkt på hur det blir efter flytten också.
 
Kan du/ni inte bara ta det som det kommer utan att bestämma något?
Som du säger, ni dejtar fortfarande. Antar att ni inte skulle göra framtidsplaner i det här läget om du bodde kvar?
Du vet inte hur du eller han kommer känna framöver. Visar det sig att kärleken finns kvar, ja då ni väl planera utifrån det. Rinner det ut i sanden så var det väl inte meningen.
Skulle det vara möjligt för dig att tänka så?
 
Men varför måste du göra slut? Och har dina känslor och nyfikenhet helt försvunnit? Om ni inte pratat om framtiden ihop vet du ju inte vad han tycker. Han kanske vill flytta 50 mil bort han med. Eller han kanske har en massa andra planer han vill göra där du kan integreras på ett bra sätt.

Gillar du inte killen ska du avbryta, men finns det känslor kvar se vad som händer. Ingenting är skrivet i sten och ingen behöver härda ut någonting liksom. Du kan göra slut när du flyttat om du känner att du är helt säker på saken då.
 
Kan du/ni inte bara ta det som det kommer utan att bestämma något?
Som du säger, ni dejtar fortfarande. Antar att ni inte skulle göra framtidsplaner i det här läget om du bodde kvar?
Du vet inte hur du eller han kommer känna framöver. Visar det sig att kärleken finns kvar, ja då ni väl planera utifrån det. Rinner det ut i sanden så var det väl inte meningen.
Skulle det vara möjligt för dig att tänka så?
Tack!!:bow: Det här behövde jag verkligen höra. Jag har liksom grävt ner mig och fokuserat på allt negativt. Nej, just nu är vi ju i det stadiet att vi lär känna varann på nytt, typ, och inte alls planerat någon framtid, även om man drömt sig bort lite i tanken. Tack för att du tog mig upp ur det negativa träsket! :)
 
Men varför måste du göra slut? Och har dina känslor och nyfikenhet helt försvunnit? Om ni inte pratat om framtiden ihop vet du ju inte vad han tycker. Han kanske vill flytta 50 mil bort han med. Eller han kanske har en massa andra planer han vill göra där du kan integreras på ett bra sätt.

Gillar du inte killen ska du avbryta, men finns det känslor kvar se vad som händer. Ingenting är skrivet i sten och ingen behöver härda ut någonting liksom. Du kan göra slut när du flyttat om du känner att du är helt säker på saken då.
Du har helt rätt! Mina känslor för honom är nog bara undangömda för tillfället för att jag har valt att tänka på flytten. Nu när jag fått lite nya perspektiv känns det inte lika hopplöst. Tur att buke finns att få en att tänka i nya banor. :o Tack! :)
 
Tack!!:bow: Det här behövde jag verkligen höra. Jag har liksom grävt ner mig och fokuserat på allt negativt. Nej, just nu är vi ju i det stadiet att vi lär känna varann på nytt, typ, och inte alls planerat någon framtid, även om man drömt sig bort lite i tanken. Tack för att du tog mig upp ur det negativa träsket! :)
Åh, vad kul att jag kunde bidra med några kloka ord. :o
Tack själv! :bow:

Jag tror att det kommer ge sig hur er relation utvecklas framöver.
Det beror ju också på hur länge du kommer bo på studieortern, dvs om det är rimligt med ett distansförhållande. Det är stor skillnad på om det är ett år, tre år eller fem år.

Jag tror hur som helst att ni har en fördel av att ha känt varandra sedan tidigare.
Jag tycker inte heller att du har lurat honom. Jag tror som du själv skrev att du varit rationell och gömt känslorna.
 
Åh, vad kul att jag kunde bidra med några kloka ord. :o
Tack själv! :bow:

Jag tror att det kommer ge sig hur er relation utvecklas framöver.
Det beror ju också på hur länge du kommer bo på studieortern, dvs om det är rimligt med ett distansförhållande. Det är stor skillnad på om det är ett år, tre år eller fem år.

Jag tror hur som helst att ni har en fördel av att ha känt varandra sedan tidigare.
Jag tycker inte heller att du har lurat honom. Jag tror som du själv skrev att du varit rationell och gömt känslorna.
Tack. Jag hoppas att du har rätt. :) Jag kommer flytta tillbaka i vår, så det är ju inte en evighet. Förhoppningsvis håller vi kontakten under tiden, kanske till och med träffas någon gång och så får vi se vad som händer. Han borde ju iaf haft intentionen att fortsätta vår relation även efter flytten på ett eller annat sätt. Även om jag själv skulle valt en lite bättre tajming...

Vilken otrolig lättnad att ha kommit ur den negativa spiralen! Man ska akta sig för att vara ensam med sina tankar. :rofl:
 
Tack. Jag hoppas att du har rätt. :) Jag kommer flytta tillbaka i vår, så det är ju inte en evighet. Förhoppningsvis håller vi kontakten under tiden, kanske till och med träffas någon gång och så får vi se vad som händer. Han borde ju iaf haft intentionen att fortsätta vår relation även efter flytten på ett eller annat sätt. Även om jag själv skulle valt en lite bättre tajming...

Vilken otrolig lättnad att ha kommit ur den negativa spiralen! Man ska akta sig för att vara ensam med sina tankar. :rofl:
Jamen, det låter ju jättebra med så kort tid. :)
Det är ju verkligen inte så länge i alla fall.

Apropå tajming, känslor och tajming brukar väl alltid vara helt osynkade? :rofl:
Skämt åtsido! Han verkar ju intresserad i alla fall eftersom han tog initiativ till att dejta dig. Trots att han visste att du skulle iväg.
 
Jamen, det låter ju jättebra med så kort tid. :)
Det är ju verkligen inte så länge i alla fall.

Apropå tajming, känslor och tajming brukar väl alltid vara helt osynkade? :rofl:
Skämt åtsido! Han verkar ju intresserad i alla fall eftersom han tog initiativ till att dejta dig. Trots att han visste att du skulle iväg.
Haha, ja det ska väl aldrig gå helt smärtfritt med kärleken? :rofl:
Tack så mycket för att du tagit dig tiden att hjälpa mig se på det här med nya ögon. :) Vaknade upp idag och såg faktiskt fram emot dejten i helgen! Kanske till och med känslorna hittar tillbaka när jag ser honom... :p
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 311
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 934
Senast: Whoever
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 243
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
958
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp