Ryttis 6-7 september

Sv: Ryttis 6-7 september

Är fortfarande mäkta irriterad, menmen..

Q gjorde sin överlägset bästa runda någonsin (fram till näst sista hindret då), gick som tåget & fixade alla svårigheter utan problem. Han har äntligen börjat hoppa lite mer flying, inte krypa inpå hindren så mycket, så det gick undan! Kanonfin var han, såg ut som en miljon, fram till hinder 15 vattnet som näst sista hinder. Där lägger han på ett messtopp, typ soppatorsk & viker ut höger bog, får sig en åthutning, en volt på typ 15 m & sen hoppar han det som ingenting. :devil: Aldrig nåt problem med själva nerhoppet i vattnet, utan stannar ju på skithindret som står ett galoppsprång innan. In 2 sek över tiden. Jag blir arg bara jag skriver det här, han är för jäkla tråkig just nu.

Men nu blir det ingen mer ft i år, hoppning istället september-november, sen tidig vintervila så man hinner komma igång i tid till nästa år. I år var vi för sena, fick lägga tiden på hoppkval & hann inte ut & träna terräng tillräckligt innan första start. Hoppas verkligen han kommer över sin "vattenskräck" (bullshit, han är bara dum) till nästa år, nu börjar det bli tråkigt med alla missade placeringar pga vatten.

Ja, det är ju så himla störigt...min är ju också tveksam på att kasta sig rakt ut i vattnet än så länge, tänker öva det massor till nästa år för nu är det dags att lägga av. Jag får ju inga stopp på vatten men förlorar mängder av tid när det går så långsamt.....

KL

Nån som har koll på vilka fotografer som var där?

Ja, det är ju så himla störigt...min är ju också tveksam på att kasta sig rakt ut i vattnet än så länge, tänker öva det massor till nästa år för nu är det dags att lägga av. Jag får ju inga stopp på vatten men förlorar mängder av tid när det går så långsamt.....

Ja men om det ändå handlade om själva vattnet, det bryr han sig inte om...droppar ner från rätt rejäla nerhopp utan problem, med normal försiktighet. Det är ALLTID det lilla (för det är ju aldrig några stora hinder nära inpå vatten i lätt klass) hindret före som han stannar på & kör ut bogen. Han lyckades få av matte mellan hinder innan & nerhopp för nåt år sedan, & efter det har han kommit på att det var ju rätt kul... :devil:

Ja men om det ändå handlade om själva vattnet, det bryr han sig inte om...droppar ner från rätt rejäla nerhopp utan problem, med normal försiktighet. Det är ALLTID det lilla (för det är ju aldrig några stora hinder nära inpå vatten i lätt klass) hindret före som han stannar på & kör ut bogen. Han lyckades få av matte mellan hinder innan & nerhopp för nåt år sedan, & efter det har han kommit på att det var ju rätt kul... :devil:

Ja, de är roliga de små djuren...men hon har ju en vår att träna såna hinder på och ibland så brukar vissa grejor ha lossnat efter vintervilan. Får väl hoppas på det!:D

Det gjorde du rätt i! :devil: Jag ska själv bita lite i honom i morgon. Har du sett det som Fanny filmade? Det går faktiskt foooort. :D

För mig gick det kanonbra i terrängen. Som sagt debut i lätt klass för mig och pållen. Flöt på jättebra, inga problem i startfållan heller. (Sist förlorade vi säkert 7-8 sekunder för att han studsade runt i starten).
Hade ett bra flyt genom hela banan, dock lite tveksamhet mot en smal kulvert som stod precis efter en uppförsbacke, hinder 4 var det. Men nuförtiden så hoppar faktiskt pållen när jag säger åt honom, jäklar vad lydig han blivit. :D Så vi tog oss över det hindret med, kom dock väldigt mycket i botten på det hindret. Sen var det tre galoppsprång till nästa kulvert och där fick han gå av väldigt stort istället. Resten av banan gick super. Måste nog säga att detta var den bästa terrängen han har gått i år!
Kom imål fem sekunder under optimaltiden och stannade på mina straff sedan gårdagen. Avancerade från fjärde till andra plats och är nu stolt ägare till ett Sillset... Jag som hatar sill.. Suck.. SFK har alltid sådana toppenpriser, förra året vann vi en klocka av plast!

Men jag är otroligt nöjd, debut i lätt klass och en andra placering, och trots för små bakskydd som med stor tveksamhet hängde med banan runt..:angel:

Som jag skrev i tråden om Öveds blev Crazy och Malin 5:a:rofl:. De slutade på sina dressyrstraff som vi tyckte var lite konstigt dömda. I 1:a vänd snett igenom traven fick dom en 6:a med kommentaren taktmiss på mitten, ganska stadig form. Den 2dra med kommentaren bättre men ff en 6:a:confused:. Men jag får väl säga som Kyra att jag slutar röka när dressyren döms rättvist. Hoppningen inga problem. Terrängen kanon vattnet trångt mellan hindret innan och vattnet men att simhoppa gör han gärna:angel:, kanske inte alltid så bra:o.
Håller med om priserna Malin vann golfbollar:eek:.
Nu blir det dressyr och hopptävlingar resten av året:)

Tja, den här domaren verkade allmänt förtjust i 6or. Det var väl typ det enda som delades ut. Men vad tycks om den här kommentaren på mellantrav på diagonalen, bedömd med en 6a (såklart): "Ganska bra, men flyttar sig en hovbredd till höger".

:eek: Ärligt talat, jag skulle gärna ha den människans hökögon!

Estivuz: Nu vet jag ju vem du är! Du har fuxen med täcket med stjärnor på. :p

Tja, den här domaren verkade allmänt förtjust i 6or. Det var väl typ det enda som delades ut. Men vad tycks om den här kommentaren på mellantrav på diagonalen, bedömd med en 6a (såklart): "Ganska bra, men flyttar sig en hovbredd till höger".

:eek: Ärligt talat, jag skulle gärna ha den människans hökögon!

Estivuz: Nu vet jag ju vem du är! Du har fuxen med täcket med stjärnor på. :p

Ja, vad ska man säga:grin:, men jag håller med att det var många 6or jag räknade i den klassen, kanske dålig fantasi hos den domaren:angel: vågar inget annat:cool:.

Estivuz såg jag som sagt på prisutdelningen men kommer inte att känna igen nästa gång. Nästa gemensamma tävling kan du väl komma fram och hälsa vi tävlar ju tydligen för samma klubb:bump::bump:

Japp det är Yawarro! Men vad heter din häst?

Senast ändrad:

Ja, vad ska man säga:grin:, men jag håller med att det var många 6or jag räknade i den klassen, kanske dålig fantasi hos den domaren:angel: vågar inget annat:cool:.

Estivuz såg jag som sagt på prisutdelningen men kommer inte att känna igen nästa gång. Nästa gemensamma tävling kan du väl komma fram och hälsa vi tävlar ju tydligen för samma klubb:bump::bump:

Jaså det gör vi!
Men det är din dotter som tävlar va? Eller har jag missuppfattat allt?

Inte jag som rider, jag hjälper veterinär E med stora bruna Q. ;) Men vi träffades när vi hade gått terrängbanan på lördagen, & ni skulle hämta banskiss. Ni fick vår banskiss. Vi gick tillsammans med Lena & Maria B. Haha, låter som värsta gåtan... :angel:

Jaså det gör vi!
Men det är din dotter som tävlar va? Eller har jag missuppfattat allt?

Ja, det är dottern jag är en BOBare vilket man kanske kan kalla Aicha oxå. Hennes häst tävlar även den för samma klubb med samma pappa som vår häst:love::love:. Nu ni får ni gissa resten:devil:

Inte jag som rider, jag hjälper veterinär E med stora bruna Q. ;) Men vi träffades när vi hade gått terrängbanan på lördagen, & ni skulle hämta banskiss. Ni fick vår banskiss. Vi gick tillsammans med Lena & Maria B. Haha, låter som värsta gåtan... :angel:

Aha! Gåtan löst! :D Nu vet jag vilka du och crazymama är.

:D

Grattis till andraplaceringen! :D :bump:
Hoppas på att kunna få se dig på en terräng nån gång ;) Det blir inge mer i år eller?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 444
Senast: Grazing
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
269
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 243
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
848
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack nummer 18