Ryttis 6-7 september

Sv: Ryttis 5-6 september

Vi ska dit, köttbullen går 100-klassen.

Fick en plötslig vision av en fullständigt klotrund Mulletyp som rultar fram i 100-klassen!:eek::rofl:

Så nu kräver jag bildbevis så jag antingen får min föraning bekräftad eller också utrotad från mitt minnesarkiv!:D

Haha, det vore nåt. :D Han är på min avatar, men där går det kanske inte se så mycket. Köttbullen är utspridd på en sisådär 173 cm över havet, så numera (när sommarfläsket har "försvunnit"...eller nåt) så är han kanske inte SÅ rund längre. Men han är alltid en köttbulle, har man QE till pappa så är man ju liksom bara...rund. :D :love:

Bildbevis vete f*n, vet inte om man ser så mycket på de här filmerna. De bilder jag har, där har han oftast matte på ryggen & hon vill nog inte vara med på bild här. :)

http://www.youtube.com/watch?v=3d2Ul2HjxWs&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=QuBlWyZWIWw&feature=related

Haha, det vore nåt. :D Han är på min avatar, men där går det kanske inte se så mycket. Köttbullen är utspridd på en sisådär 173 cm över havet, så numera (när sommarfläsket har "försvunnit"...eller nåt) så är han kanske inte SÅ rund längre. Men han är alltid en köttbulle, har man QE till pappa så är man ju liksom bara...rund. :D :love:

Bildbevis vete f*n, vet inte om man ser så mycket på de här filmerna. De bilder jag har, där har han oftast matte på ryggen & hon vill nog inte vara med på bild här. :)

http://www.youtube.com/watch?v=3d2Ul2HjxWs&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=QuBlWyZWIWw&feature=related

Nja, alltså du får nog skicka den som filmade på utbildning...det bör gå ut på att filma den ryttare som hoppar...:rofl::rofl:

Skämt åsido, går ju inte att se så mycket men köttbulle är ju en klar överdrift! Ska nu smyga iväg och glo på bilderna Toora la ut...där ska han ju finnas med!

Japp jag ska dit, rider 100-klassen.
Spännande att se hur vi klarar dressyren den här gången.. sist vi red med dressyrstaket klev han ju över.. :crazy:

Nja, alltså du får nog skicka den som filmade på utbildning...det bör gå ut på att filma den ryttare som hoppar...:rofl::rofl:

Skämt åsido, går ju inte att se så mycket men köttbulle är ju en klar överdrift! Ska nu smyga iväg och glo på bilderna Toora la ut...där ska han ju finnas med!

Haha, det är matten som filmar (med en vanlig digitalkamera ska väl sägas)...de här hindren finns iaf med på bild. När vi höjde hindren så slutar hon filma för då vill hon titta. :devil: ;)

Jag vet, men han är ändå min köttbulle. :love: En rätt snabb sådan.
Och ja, han fanns med på 2 bilder bland träden i Tooras album.

Men vår som oxå har QE som pappa är inte som en köttbulle:o:o

Men er är ju inte så QE-lik, vår är ju som en större version av sin pappa (kanske inte RIKTIGT samma kapacitet, men ändock.. :angel:) Längre & högre & utan bläs, men lika "köttbullig". :D
Lite roligt eftersom han har fullblod på morfar. Men ändå blev han STOR.

Jag kommer inte åka. Hästen har inte känts helt 100 senaste veckan så nu ska vi ta reda på om (och vad) det är något fel på honom.

Någon som vet hur det funkar med avanmälan? Vi har ju redan betalat anmälningsavgiften men om jag avanmäler nu, får jag tillbaka pengarna då?

Om du skickar in vet.intyg före det datum som angivits i proppen kan du får anm.avgiften tillbaka.

Sv: Ryttis 6-7 september

vad tråkigt! På vilket sätt har pållen inte kännts 100? Trött, halt?
Om du skicka in vet-intyg före 30 september får du pengarna tillbaka.

Jaa det är jävligt trist faktiskt.. Halt är han inte och det är ju skönt.
Red dressyrlektion för en vecka och då ville han inte ställa igenom till vänster, höger gick hur lätt som helst men vänster gick verkligen inte. Red på banan dagen efter det också, samma sak då, han släpper liksom inte i vänster varv överhuvudtaget.
Hoppade dagen efter det, han ville inte alls sätta under sig och jobba på, tänkte att det kunde vara träningsvärk (vilket det till stor del säkert var). I slutet av passet hoppade han mycket bättre. Red ut i skogen 3 dagar och sen tävlade jag igår. Första klassen ville han fortfarande inte sätta under sig, hade ingen riktig bjudning mot hindrena men hoppar ändå, det är inte så att han är ovillig att hoppa. På filmerna ser jag att han kniper mer med bak än vad han brukar och hoppar inte igenom sig ordentligt.
Andra klassen gick mycket bättre, jag satte inte lika mycket tryck i honom (medvetet alltså) och lät honom mest galoppera på, han kämpade inte alls emot men hade fortfarande ingen riktig bjudning och det kändes som att jag fick ratta in hästen på avstånden till hinderna, inte alls roligt.. Dock kom vi då runt vår första nolla på 1,20 så hoppa gör han ju fortfarande. Är väl iofs ingen garanti att allt är som det ska vara.
Bitvis känns även galoppen stötig och han kommer inte igenom kroppen ordentligt.

Nu blev det här långt och väldigt off topic men ändå.

Det känns inte som att det är nåt som sitter i benen på hästen utan vad jag tror är det i ryggen, att han sträckt en muskel eller något sånt. Equiterapeuten kommer imorgon, hittar inte hon något åker vi till veterinären.

Ja det låter som något Equiterapeuten kommer att hitta. Får hoppas att han blir bättre!

Regn regn regn. Usch, hade ju lagom otur att starta precis när regnet började. Sen har det regnat hela dagen.

Dressyren var enligt mig en katastrof, pålle och jag kom inte överrens alls, kändes inget bra på framridningen heller. Seg och tråkig, men vi tog oss runt dressyrbanan med 59 straff. Väldigt missnöjd.
Hoppningen kändes han jättefin i, som vanligt. Felfri runda så vi stannade på 59.

Känns bra inför morgondagen, tycker banan såg förvånandsvärt lätt ut.

Men det som inte var så kul var att när jag gick banan så hittade jag glasskärvor i sanden i backen mot hinder fyra och fem! Usch, tur att jag såg dem och kunde slänga bort dem, rent livsvarligt.

Fortsätter det regna såhär så broddar jag nog om tills imorgon med längre brodd, var jäkligt geggigt och blött när jag gick banan andra gången. Desstom startar jag näst sist i klassen så det lär bli ganska uppridet.

Hur har det gått för er andra som var där?

Vi klarade oss från regnet, det kom först när vi gick terrängbanan vid 12.
Köttbullen blev helt nerdömd i dressyren, lite trist för det var andra tävlingen i rad. Ingen miss alls, bra flyt genom hela programmet. Han har legat mellan 52-57 i 100-klass, nu fick han 64. :confused: Och dessutom jämförde vi protokollet med ryttaren som red efteråt, vars häst blev rädd för något & kastade sig åt sidan på medellinjen & sedan var allmänt spooky genom programmet. Detta fick hon en femma på, köttbullen gjorde en "ganska bra" uppridning enligt domarkommentaren, och fick även hon en femma. Hur f*n tänker man då? :confused:

Jaja, det är ju tur han inte ska bli dressyrhäst på heltid iaf, man blir ju tokig på bedömningssporter ibland. :devil: Nolla i hoppningen, och nu SKA han bara ner i vattnet imorn. Annars jäklar. :mad:

Vi klarade oss från regnet, det kom först när vi gick terrängbanan vid 12.
Köttbullen blev helt nerdömd i dressyren, lite trist för det var andra tävlingen i rad. Ingen miss alls, bra flyt genom hela programmet. Han har legat mellan 52-57 i 100-klass, nu fick han 64. :confused: Och dessutom jämförde vi protokollet med ryttaren som red efteråt, vars häst blev rädd för något & kastade sig åt sidan på medellinjen & sedan var allmänt spooky genom programmet. Detta fick hon en femma på, köttbullen gjorde en "ganska bra" uppridning enligt domarkommentaren, och fick även hon en femma. Hur f*n tänker man då? :confused:

Jaja, det är ju tur han inte ska bli dressyrhäst på heltid iaf, man blir ju tokig på bedömningssporter ibland. :devil: Nolla i hoppningen, och nu SKA han bara ner i vattnet imorn. Annars jäklar. :mad:

Tråkigt med dressyren. Tycker det var många på väldigt höga straff, nu är det ju min första 100-klass så jag vet inte vad straffen normalt ligger på.
Vet dock sedan tidigare att denna domare dömer rätt hårt och verkar liksom sätta femmor och sexor på alla lite oavsett hur det går devil: :angel:
Tycker dock inte min ritt var värd så mkt mer än det jag fick, så jag var nöjd med bedömingen idag.

Nollade du i hoppningen?

Inte jag som rider, jag coachar :D. Men ja, han var nolla i hoppningen. Så man kanske ska vara "glad" att det är dressyren som är tråkig just nu, för nåt år sen rev han 4 på gröna banan i 90-klass. Men nu har han lärt sig att lyfta på benen även när hindren är nergrävda.. ;) Har som max gått med ett nerslag i år, så då får man väl ta en trist dressyrdomare då & då. :angel:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 444
Senast: Grazing
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
269
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 243
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
848
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack nummer 18