Ryttarboken

Sv: Ryttarboken

Va? Så jag behöver i princip aldrig lösa licens på min pojk? Nu när jag kommit fram till att vi aldrig kommer kvala till Lätt ;)

Om vi nu inte ska satsa på att bli dressyrstjärnor, han fick ju utmärkelse som lovande dressyrponny på kvalitén :rofl:

Redigerar mitt svar lite...om tävlingen går som Regional måste hästen även i 90-klass ha licens men ryttaren kan rida på sin lokallicens för 90 räknas alltid som lokal.

Men det vet de flesta arrangörer så de skriver i proppen att 90-klass är lokal och övriga klasser regionala och då behöver du bara lokal licens och hästen ingen.

Men du ska ju rida 100-klass så snart ni är klara för det så det är lika bra du löser licens....!:D:devil:

Vi kommer aldrig bli klara för det :eek: Eller rättare sagt JAG :o Och min mor är inte alls bättre, hon tycker banhoppningen är lika hemsk ;)

Men det blir nog så att iv löser licens ändå. Likabra så slipper man tänka på det sen. Ryttarlicens däremot. Jag vet inte vad reg ligger på nu för tiden men för mig som kommer tävla typ 3 månade/år känns det magstarkt att lösa "bara för att" så här i början. Om 10 år kanske :angel:

En fråga till nu då....hur gamla får resultaten i hoppningen vara? Alltså, han var kvalad redan i Mars, kan vi använda oss av dom eller måste det vara senare (i år) kval?..Hörde en säga idag att dom får inte vara äldre än 6 mån stämmer det?

Har jag förstått det rätt om man kvalar 2009 så får man starta 2009 och 2010. Men man måste kvala 2010 för att få starta 2011? Alltså man måste kvala varje år i hoppning för att få starta året därpå?

Nej, man gör nya kval i hoppning varje år. Varje år måste alltså inledas med hoppkval för att få tävla ft under året. Andra regler gäller för kval i fälttävlan, alltså till högre klasser.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 760
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 730
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 831
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack nummer 18