Rykande avslutningar!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Rikkan
  • Startdatum Startdatum
R

Rikkan

Såg helt fantastisk avslutning av Idenors Janne på Bergsåker i går kväll.
Vilken uppvisning! Jag tyckte att det var kvällens höjdpunkt, trots att han inte hann fram så var det enormt att skåda.

Tycker ni att 'rykarna' kan vara minst lika spännande och bra prestationer även om hästen inte hinner ända fram till första priset?

Sv: Rykande avslutningar!

Jag har en tendens att lägga int den i starten :rofl: kanske därför jag aldrig vinner :rofl:

absolut !!!!!!!!!

En tapper häst som kämpar kan få mig tårögd oavsett placering.

:bump: det är ju då mitt hjärta och andning stannar! Upploppstriderna är ju bland det bästa med hela travsporten. BR spurtar ju som en raket för det mesta så det har blivit en del Hjärtstillestånd.. Tittar på Videon från Bergsåker dådå lika spännande varje gång... fast han blir 2:a varje gång...

....och jag tittade nyss på ett upplopp där vår häst spurtade som en raket och satte nosen först i mål .....synd bara att det råkade bli två galoppsprång precis över mållinjen :eek: sedan prickfri trav igen.

Pållan i fråga hamnade i tidningen med stooor bild och vi blev blåsta på slantarna, men vad gör väl det.....hon kämpade väl :D :love:

Det fick iallafall mig att se något positivt i 'konceptet' travsport,å, det säger inte lite.;) *hehe*

:D Kul.....jag visste väl det :banana:

Sporten har mycket positivt, en del negativt och sedan en grå massa mittemellan.....som allt annat här i livet. :smirk:

Rikkan skrev:
Såg helt fantastisk avslutning av Idenors Janne på Bergsåker i går kväll.
Vilken uppvisning! Jag tyckte att det var kvällens höjdpunkt, trots att han inte hann fram så var det enormt att skåda.

Tycker ni att 'rykarna' kan vara minst lika spännande och bra prestationer även om hästen inte hinner ända fram till första priset?
Jag är rätt nöjd med Humlans 13,4 sista 500m, trots att loppet var 10m för kort... :angel:

Tänk att de sätter mållinjen på fel ställe alltsom oftast.....ska vi lämna in en protestlista :angel: :idea:

:D jag är nöjd med den Vackras 12,6 sista 1000 :bump: å då vann hann :bump:
Men klart kan hästar göra kanonavslutningar utan att vinna..... :bow:

"pålle" avslutade en gång i 18 tempo sista femhundra ute i femtespår. Femhundra kvar låg han sist...men han hann fram och förbi lassas lavin med ungefär en mule :love:...stig sa att pålle hade så bråttom så han knappt visste om han skulle trava eller galoppera... :rofl: (han som var säkerheten själv då det gällde trav) Vi har kvar filmen...(från dannero)...och brukar ta fram den ibland och drömma oss bort... :banana:

Bodbäckspålle skrev:
"pålle" avslutade en gång i 18 tempo sista femhundra ute i femtespår. Femhundra kvar låg han sist...men han hann fram och förbi lassas lavin med ungefär en mule :love:...stig sa att pålle hade så bråttom så han knappt visste om han skulle trava eller galoppera... :rofl: (han som var säkerheten själv då det gällde trav) Vi har kvar filmen...(från dannero)...och brukar ta fram den ibland och drömma oss bort... :banana:
Såg ut så här -> :confused: :smirk: tills jag kom på att pålle ju faktiskt var ett Kallblod :D :bow:

*tjuter av skratt* Ja, det finns ju kalla också (även om vi är minoritetsgrupp på denna sajten)! Hade du glömt det? *LOL*

:rofl: :rofl: :rofl: *stoooort garv*, jag glömde ju nämna det :o ;)

Rikkan skrev:
*tjuter av skratt* Ja, det finns ju kalla också (även om vi är minoritetsgrupp på denna sajten)! Hade du glömt det? *LOL*
Ja, tyckte inte det var så himla imponerade... ;)
Och ni är i minioritet i denna delen av landet oxå :p

Tar man förgivet att ALLA travintresserade vet vem Pålle är...? *hehe*

Rikkan skrev:
Tar man förgivet att ALLA travintresserade vet vem Pålle är...? *hehe*
Eh? ja... men jag läste texten och tittade inte på användar namnet...
bara namnet säger annars vad det är, kände eller inte!

Den här då???

Min "värsta" avslutning var 1.35 över sista 500 en gång på Gotland i början av 80-talet... :bow: :bow: :bow:

Låter inte så värst imponerande va??? :p Fast den var inte rafflande för vi var helt ensamma...

/// ghost

Jag börjar ju anta att ni här inne vet det, ni hänger ju här jämnt :rofl:

Det behövs makalöst inbitna kalblodsfantaster oxå....;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 225
Senast: Hazel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 410
Senast: starcraft
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 805
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 075
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V