Rygg besvär , HJÄLP!

Bejbie

Trådstartare
hej ja har en häst som har ont i rygg/länd, vetrinär säger inte det är någon fara bara att bygga upp musklerna igen på ryggen, men han reagerar mkt på bakbenen, VET att ni kmr säga att de är fel på benen, men det är det inte har vart och kolla och allt, inga prob med dom, har haft laser m.m men han reagerar mkt när man tar på länden/ryggen:'( Och han har vart bra i 1 år , och nu kom det tillbaka, vet ni några bra sätt att träna uoo musklerna i ryggen? Tömköra/longera/bom öva m..m? men kan man rida han eller ska man bara träna från mark? Börjar bli trött på att hela tiden träna från marken, köpte han för att man skulle kunna rida nåt, men verkar inte som han håller för det? Det är ett varmblod på 156cm så han e ganska så liten// Linda

Sv: Rygg besvär , HJÄLP!

om nu hästen är ordentligt undersökt i sina ben så är det nog dax att du tar ut en equiterapeut som går igenom hela din häst, kan ju va allt från illasittande sadel som orsakat detta problem från första början från att det kan ha uppstått andra fysiska problem av andra orsaker,dålig skoning..... kan finnas många orsaker till detta

Liknande trådar

Träning Jag behöver spåna lite hur mkt man kan träna en häst som är 6 år, jag tar historien från början. Jag fick hem henne för ungefär ett år...
2
Svar
23
· Visningar
2 798
Ridning Som rubriken säger, min häst har fått för sig att man kan stegra sig med ryttare på ryggen. Ska dra lite bakgrund först. Köpte hästen...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
19 788
Senast: mollyphlox
·
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 789
Senast: ainasoja
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 731
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka