Rutin, tvångsmässigt beteende eller skrock?

T

TJT

Har ni nåt som ni bara MÅSTE göra innan er häst startar i lopp?
Sätta på benskydden i en viss ordning, röka 14 cigg, sparka i stalldörren ett par gånger eller så?

Skulle vara skoj att höra vad ni har för er! Själv har jag inte så mycket rutin (läs: nästintill ingen! ;) ) och har inte fått nån riktig tvångstanke än på vad som ska göras..

Sv: Rutin, tvångsmässigt beteende eller skrock?

rutiner har vl alla men jag har nog inget tvångsmässigt beteende fast jag brukar bli sjukt nervös då defileringsmedoldin kommer och vara skakis då jag ska käka (bara om det är egen häst) och sen hålle rjag på att spy av nervositet men det är nog allt.

Inte det minsta tvångsbeteende, hästen kan ju inte mer än göra bort sig totalt.....

rutiner har vl alla men jag har nog inget tvångsmässigt beteende fast jag brukar bli sjukt nervös då defileringsmedoldin kommer och vara skakis då jag ska käka (bara om det är egen häst) och sen hålle rjag på att spy av nervositet men det är nog allt.

Nä, käka kan jag knappt heller. Brukar bli frukost och sen mat efter loppet. Men jag brukar få nån konstig känsla om det kommer gå bra eller dåligt.. Kanske inbillning ;) Sen nån storts fläta nånstans på hästen måste jag ha :cool:

Vi använder även "fin-selarna" till vardags... hmm.. vad säger det om hur det är i "mitt" stall, typ...

att ni inte har råd att köpa en hemmasele? hihi

"Hemma" selar finns det också... de bara används inte så ofta...

jag skojade bara :)

Jag var inte så särskilt allvarlig ens när jag skrev det första heller... ;)

/Skaune är inte så duktig på att använda smileys...

Hemma kör vi alltid med tömmarna innanför brösta, på banan utanför...

alltid fläta i pannluggen med en vid rosettsnodd... :o

hade inte klarat av att titta på nån start sen lyckades jag kika på en då hoppa han så hädanefter får jag itne ens smygkika på starten..:eek:

Ja, inte vet jag.. Vår "stalledräng" (Sorry Pelle;) ) gjorde så och det har fortsatt..

Flätad pannlugg med rosett, flätad "slinga" i manen. :p

Att jag sedan är toknervös hör väl till antar jag... :cool:

Skulle leda defileringen en gång, det var bland det värsta jag varit med om! Jag var säkert grön i ansiktet och mådde äckligt dåligt! Var "livrädd" att glömma hälsa på domarn! :eek: Men det gick bra det oxå :D

jag var tvungen att ha exakt samma utrustning i varje start - kunde aldrig byta!!!!! (alltså de var totalförbjudet att byta benlindorna om dom gick sönder - dom skulle lagas... osv) ett tag var jag så jävla körd så jag efter att hon vunnit ett lopp inte kunde tvätta grejorna ens - de skulle betyda otur!! :eek: så starten efter gick hon V75 i "smutsiga" saker... :o tur att de var världens finaste sommarbana starten före. men de resulterade i vinst och ni kan tänka er hur jag blev sen... :crazy:

helt sjukt. totalt hjärntvättad.
jag MÅSTE smörja grejorna kvällen innan (får inte vara mitt på dan, utan efter 20.00, å då e de alltså lädergrejor - underlägg och bandage, förbygel bla.annat fick ju inte tvättas ett tag - men som tur så släppte de å jag började tvätta dem igen! :D)
vagnen MÅSTE tvättas samma dag som start - jobbigt när man ska åka 04... men men
kvällen innan ska hästen duschas, borstas, ha vattendränkta tofflor runt om (fråga inte ens varför - för de vet ja inte alls) och plastade ben med arnika. !!!!!! obs!!!! måste vara en speciell arnika - gelen. :crazy:
hon måste ha flätad pannlugg som ska flätas hemma i stallet innan avresa. topparna ska klippas av och knytas in i snodden.
alltid nya hjul till vagnen. detta var skitviktigt. (tur att han jag jobbde åt var försäljare av ett vagnsmärke! :D)

alltså jag skulle kunna fortsätta i evigheter... men som tur är så har jag aldrig kännt detta som jobbigt. men nu efteråt när jag inte håller på med trav i vardagen så känner jag hur jävla patetisk jag varit...

Senast ändrad:

haha du var ju inte liiite överdriven

det enda jag har varit tvungen att göra är att klippa hästen i nacken dagen innan, ALDRIG samma dag för det betyder otur :D

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 391
Senast: Crossline
·
Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 666
Senast: Sonic76
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 105
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka