Sv: Rutin, tvångsmässigt beteende eller skrock?
jag var tvungen att ha exakt samma utrustning i varje start - kunde aldrig byta!!!!! (alltså de var totalförbjudet att byta benlindorna om dom gick sönder - dom skulle lagas... osv) ett tag var jag så jävla körd så jag efter att hon vunnit ett lopp inte kunde tvätta grejorna ens - de skulle betyda otur!!
så starten efter gick hon V75 i "smutsiga" saker...
tur att de var världens finaste sommarbana starten före. men de resulterade i vinst och ni kan tänka er hur jag blev sen...
helt sjukt. totalt hjärntvättad.
jag MÅSTE smörja grejorna kvällen innan (får inte vara mitt på dan, utan efter 20.00, å då e de alltså lädergrejor - underlägg och bandage, förbygel bla.annat fick ju inte tvättas ett tag - men som tur så släppte de å jag började tvätta dem igen!
)
vagnen MÅSTE tvättas samma dag som start - jobbigt när man ska åka 04... men men
kvällen innan ska hästen duschas, borstas, ha vattendränkta tofflor runt om (fråga inte ens varför - för de vet ja inte alls) och plastade ben med arnika. !!!!!! obs!!!! måste vara en speciell arnika - gelen.
hon måste ha flätad pannlugg som ska flätas hemma i stallet innan avresa. topparna ska klippas av och knytas in i snodden.
alltid nya hjul till vagnen. detta var skitviktigt. (tur att han jag jobbde åt var försäljare av ett vagnsmärke!
)
alltså jag skulle kunna fortsätta i evigheter... men som tur är så har jag aldrig kännt detta som jobbigt. men nu efteråt när jag inte håller på med trav i vardagen så känner jag hur jävla patetisk jag varit...