Rutin, tvångsmässigt beteende eller skrock?

Sv: Rutin, tvångsmässigt beteende eller skrock?

Och det blir inte alls dyrt ;)

fast de va ju inte mitt problem!! :p
jag va ju sponsrad av han å han ville ju att allt skulle se så fräscht ut som möjligt - så jag plockade ut nya hjul varje start istället för att tvätta dem!! :devil: han sålde dom ju ändå bara på demovagnarna satt.. :D

jag måste ha rena grejjor! Får spunk annars. Friserar nacke & ben minst 4 dagar innan, för att bryta trenden för mina hästar.. de blir mer nervösa om man friisar dagen före. Kan tex inte duscha märrn längre för hon vet exakt..... Linimentar 3 dagar i rad före start & 3 dagar efter. Packar & smörjer dagen före, när hästarna inte ser mig förståss!! Flätar aldrig hemma längre, utan mellan värmning & start. Byter även selunderlägg & förbygel & skydd efter vämning. (har värmnings & start grejjer..) Mkt packning blir dt! *S*

Vi har sjukt gammla och fula sulky upphängen som desutom är är olika , jag måste hänga dom på samma sida kan inte växla och sätta orange på vänster och vit på höger för då får jag ångest . Sen kan jag inte klippa nacken om dom inte är startklar för då kommer ångesten igen och hälar på . Men innan dom har startat klipper jag nacken men har dom startat och ska vila av olika anledningar då klipps det inte så startar dom inte på tre mån då är det snyggt./appendix

Ni ser, det finns en del grejjer innan start!!

Kom på att jag ju bara måste ha de gröna lindorna när jag åker.. Och så måste jag nog ha samma jeans som sist eftersom kvalet gick bra, måste bara laga det stooora hålet där bak på dem, Gävlebanan är ALLTID kall och blåsig och ska vi matcha den här hästen på vintersäsongen blir det dragigt! :)

Smörjer också kvällen före, trots att allt blir sjukt kladdigt!!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 391
Senast: Crossline
·
Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 667
Senast: Sonic76
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 105
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka