Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh sjutton. Som sagt jag kan inget om sånt här. Då har jag lärt mej nått nytt äntligen hittat nått mer än orkidéer som jag inte har ihjäl. Hade inte räknat med att jag skulle fastna för domDet är nog bara för man ska veta vilken mamman är Sen kan man ta fram egna sorter och ge namn men de är lite av en vetenskap
Åh sjutton. Som sagt jag kan inget om sånt här. Då har jag lärt mej nått nytt äntligen hittat nått mer än orkidéer som jag inte har ihjäl. Hade inte räknat med att jag skulle fastna för dom
Forellbegonia. Den andra är också en begonia, möjligen svinöra. Fast vissa prickar ser rosa ut? I så fall Benigo Pink. Eller något helt annat. Är ingen expert.Mer prickar Visa bifogad fil 88594
Jag tänkte att jag prövar en. Sen tog jag massor med sticklingar och sen tyckte det blev lite tråkigt med samma och vips så beställde jag hem fröer och skulle odla jag som tar död på precis allt. Vet faktiskt inte vilket som är roligast, läckra färger eller att jag lyckas få dom så finaJag har haft perioder där jag nördat ner mig massor och haft lampor på vintern skitkul o man vill bara ha fler! Tills man får trips eller nåt....
Visa bifogad fil 88597
Fin kruka! Var har du köpt den?Mer prickar Visa bifogad fil 88594
Fin kruka! Var har du köpt den?
Fin växt också, även om jag gett upp den typ av lättdödade växter
Tack! De är rosa på några bladForellbegonia. Den andra är också en begonia, möjligen svinöra. Fast vissa prickar ser rosa ut? I så fall Benigo Pink. Eller något helt annat. Är ingen expert.
Här kommer det massa bladHar du någon bild? Jag har aldrig hört talas om att de kan börja växa på stam, mina vissnar ner till en liten tuva när de får ta en viloperiod och sen börjar de om med nya stjälkar. (Har aldrig fått amazonican att blomma, men Black Velvet gör det då och då. Och sätter bulber. )
Mina alocasior (kan bara ha de mindre arterna, men de är åtminstone fem nu!) är lättskötta om jag planterat om dem till riktigt luftig jord. Att stå blöt dödar dem, och jag är väl dålig på att avväga vatten så om jag försöker få dem att torka "lagom" i vanlig, kompakt jord så blir det inte bra. De står i västfönster med extra belysning på vintern, och jag försöker hålla luftfuktigheten uppe där eftersom de delar plats med en del kinkiga ormbunkar och hoyor.
Ibland dvalar de, och då får de vila som en liten torr tuva innan jag sätter igång dem försiktigt igen. Tycker tyvärr att de är svåra att få igång bra igen (det är det där med att vattna yttepyttelite men ändå inte torka ut helt ), men när man lyckas blir det fin tillväxt och många nya bulber.
Fick exakt likadant på minVad i hela fridens dagar pysslar det här luftskottet med
Visa bifogad fil 88355
Blomknopp på gång, direkt från bladen känns mysko, men hela den stängeln är ju udda med relativt stora blad här och var på "stammen".
Alienorkidé