Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag sätter nästan alltid om mina i en ny plastkruka som är lite större och har dem sedan i en ytterkruka. Planterar aldrig direkt i ytterkrukan, det är som att be om ruttna rötter om man råkar övervattna någon gång.Alltså när man köper nya växter. Ska man behålla dem i plastkrukan de kommer i och sedan bara sätta den i en ytterkruka? Eller ska man ta bort plastkrukan och plantera dem direkt i ytterkrukan?
Jag tänkte fel med mina mått så behöver större krukor till typ alla blommor jag köpte igår Men kan ju funka att bara säkra dem direkt i (med lite lecakulor i botten tänkte jag).
Jag har samtliga av mina växter planterade direkt i ytterkrukor, har dessutom slutat med lecakulor fungerar bra för mig!Alltså när man köper nya växter. Ska man behålla dem i plastkrukan de kommer i och sedan bara sätta den i en ytterkruka? Eller ska man ta bort plastkrukan och plantera dem direkt i ytterkrukan?
Jag tänkte fel med mina mått så behöver större krukor till typ alla blommor jag köpte igår Men kan ju funka att bara säkra dem direkt i (med lite lecakulor i botten tänkte jag).
Jag visualiserar alla mina plantor som halvruttna lik vid blotta tanken! Men visst har ytterkrukorna hål i botten i alla fall?Jag har samtliga av mina växter planterade direkt i ytterkrukor, har dessutom slutat med lecakulor fungerar bra för mig!
Nej gud nej! eller okej, två av 50 har faktiskt hål och ett fat, resten bor i sina ytterkrukor!Jag visualiserar alla mina plantor som halvruttna lik vid blotta tanken! Men visst har ytterkrukorna hål i botten i alla fall?
Jag har planterar alltid rätt i, men har iofs bara terrakottakrukor, dom andas ju tillskillnad mot plastJag sätter nästan alltid om mina i en ny plastkruka som är lite större och har dem sedan i en ytterkruka. Planterar aldrig direkt i ytterkrukan, det är som att be om ruttna rötter om man råkar övervattna någon gång.
Jag har också bara terrakotta och/eller porslin typ, skulle ändå aldrig våga. Och hur får man ut dem när man ska sätta om?Jag har planterar alltid rätt i, men har iofs bara terrakottakrukor, dom andas ju tillskillnad mot plast
Jag har också bara terrakotta och/eller porslin typ, skulle ändå aldrig våga. Och hur får man ut dem när man ska sätta om?
Om de är "runda" i formen blir man galen om man vill få ut dom, men med helt vanliga krukor vänder jag bara upp och ner och drar.Jag har också bara terrakotta och/eller porslin typ, skulle ändå aldrig våga. Och hur får man ut dem när man ska sätta om?
Här finns inga onödiga krukor! Alla sjuhundrafemtioelva krukor som finns i olika storlekar i förvaringen runt knuten är mycket nödvändiga.Petar ner typ en kniv utmed kanten kanske?
Men jag slipper gärna köpa onödiga krukor så ska testa plantera de som är lite stora direkt i! Våga inte låta bli leca i botten dock hehe. Tack!
Här finns inga onödiga krukor! Alla sjuhundrafemtioelva krukor som finns i olika storlekar i förvaringen runt knuten är mycket nödvändiga.
Skämt åsido, tuffa på, det går säkert bra!
Jag hade inte heller haft utrymme inomhus- är mycket lyckligt lottad som har en "gränd" mellan sidan på huset och den höga stenmuren där jag kan plutta undan saker så att de inte syns. Annars anar jag att folk börjat undra om jag inte har problem. Jag har lätt flera hundra plastkrukor i olika storlekar där.Om man bor i en modern etta (= INGA förvaringsmöjligheter ) finns det en gräns
Men med terrakotta är det ju ännu mindre risk, har man en plastkruka i den blir det ju jättetätt, dom gånger jag haft plastkruka har jorden torkat ut mycket långsammare än i terrakottakrukorna som står bredvid Men i mitt fall hade det nog bara varit bra, är värdelös på att komma ihåg att vattna!Jag har också bara terrakotta och/eller porslin typ, skulle ändå aldrig våga. Och hur får man ut dem när man ska sätta om?
Fast plastkrukan är ju full i hål! Ytterkrukorna har ju klassiskt inga hål alls.Men med terrakotta är det ju ännu mindre risk, har man en plastkruka i den blir det ju jättetätt, dom gånger jag haft plastkruka har jorden torkat ut mycket långsammare än i terrakottakrukorna som står bredvid Men i mitt fall hade det nog bara varit bra, är värdelös på att komma ihåg att vattna!
Jag vänder upp och ner och trycker med ett finger i hålet bara haha
Ja precis, det är dom där vanliga lerkrukorna med ett hål och fat under jag menar (tycker dom är överlägset snyggast, särskilt när dom får patina!)Fast plastkrukan är ju full i hål! Ytterkrukorna har ju klassiskt inga hål alls.
De vanliga bruna terrakottakrukorna med ett hål mitt i botten är något mittemellan och kräver fat under.