Rumsväxter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och sen längst ut på kanten, skuggad av gardinen, en asplenium parvati (har den något svenskt namn?)

20200413_225803.jpg
 
@Sassy vilka underbara bilder! :heart Krullen på den första är särskilt fin!

Tack, hon är något extra! 🤩
Lite svårt att hitta riktigt rätt nivå på ljus och vatten dock, så hon har fått flytta till stickling-hyllan i sovrummet temporärt. Lite svältfödd blir hon ännu vackrare :o

20200414_114851.jpg

(Knepigt ljus pga kallt dagsljus utanför och varm lampa i fokus, bladen är gröna och inte grågula i topparna.)
 
Senast ändrad:
Här kommer kanterna också (stora fönster :D), till höger dvärgcissus, en lyktranka jag köpte för att klippa till håruppsättningar från, och en tradescantia som var en såndär miniväxt för en tia).
 

Bifogade filer

  • 20200414_115129.jpg
    20200414_115129.jpg
    265 KB · Visningar: 38
Jag har ingen bild på hela fönstret, så här börjar vi från vänster (ute på balkongen syns vintervilande perenner): rosenskärm när den bara stod i knopp, tillandsia Curly Slim, ett gäng orkidéer, en kupa med groddbräkenbebisar.

Vilka djupa fina fönsterbräden! Jag är avis, för jag har smala bräden och det går inte ihop med min längtan att ha jättestora blommor i fönstren.
 
Jag räddade den här lilla bananen igår. Stackarn! De köper alltid in så fina växter till Tesco men sedan skiter de i att sköta om dem, så om de inte är sålda på några veckor ser de ut såhär eller värre. :( Och då har hon ändå stått i vattenbad här hos mig och piggat på sig och verkar inte vara så illa däran som jag först trodde.
1587030800582.png
 
Här kommer bilder från mitt vardagsrum. Har tre stora franska fönster i söderläge i vardagsrummet varav en är en dörr ut till altanen, så det blir myyyycket sol. Måste därför placera en del växter en bit in i rummet så att de inte blir för varma.
 

Bifogade filer

  • 7F50B23B-A1AC-4139-BEB4-2082DD7F7D3C.jpeg
    7F50B23B-A1AC-4139-BEB4-2082DD7F7D3C.jpeg
    303,8 KB · Visningar: 43
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 572
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 757
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
512
Senast: Myzan87
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp