Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker du var lite mesig i klippandetVisa bifogad fil 48444
Satte de fyra jag klippt av i vatten, om jag kan få en snyggare krukväxt så...
Det är hård ved ända ut till tippen på mina, i så fall får jag sätta ett blad i en liten kruka bara typ. Men det kanske man ska göra?Tycker du var lite mesig i klippandet
Min erfarenhet är att det är svårt att få dem att göra rötter i vatten.
Hde det varit mina skott hade jag kortat dem till 5-7 cm (ta bort den hårda veden) och satt dem i jord med en platspåse över. Påsen skapar ett miniväxthus och då brukar de ta sig finfint.
Som på min pelargon som jag fick idag. Knyt påsen löst och lufta en gång i veckan eller så
Dina har vuxit väldigt dåligt och långsamt. Det är därför.Det är hård ved ända ut till tippen på mina, i så fall får jag sätta ett blad i en liten kruka bara typ. Men det kanske man ska göra?
Hm. Får se hur jag gör. Låter dem stå i vatten ett tag tills jag bestämmer mig
@pepp eller nån annan med monstera-erfarenhet:
Har ni nånsin fått frukt av era?
Vet inte. Har precis insett att de får frukt och att jag ätit sån.Aldrig! Har dock sett det på bild
Hur får man det? Jag har ju en rejäl i sovrummet nu...
Bör och bör....Bör man beskära benjaminfikus?
Ja sådär såg den ju ut i början Undra om den kan börja sätta mera blad eller om det är för sent pga det har blivit trä typ överallt.Dina har vuxit väldigt dåligt och långsamt. Det är därför.
Men tänk de där 5-7 cm då får du en tofs av blad långst upp.
Mina ser mer ut såhär
Visa bifogad fil 48461
Mor min har i diverse färger. Borde gå att skicka skott per post om hon har något att klippa ner.Nån som har en blomsterlönn ellerklockmalva som den även heter?
Jag fick en planta av min morfar för många många år sedan men den dog efter några år. Har inte hittat den i affär.
Kliar i FI granna att ha en ny
Din har levt under tragiska förhållandenJa sådär såg den ju ut i början Undra om den kan börja sätta mera blad eller om det är för sent pga det har blivit trä typ överallt.
Oh, gärna!Mor min har i diverse färger. Borde gå att skicka skott per post om hon har något att klippa ner.
Vatten har den fått, dock en gång i veckan. Är det för sällan?Din har levt under tragiska förhållanden
Det är därför den inte vuxit som den ska. Utan vatten och näring kan den ju inte växa.
Ge den mer näring (bra jord) och vattna regelbundet så ska du se att den tar sig.