Rumsväxter

Status
Stängd för vidare inlägg.
25BA1EC6-BD2F-4CE4-BA3F-4D05DE08C4EB.jpeg

Idag har mina pelargonsticklingar fått flytta hemifrån till riktiga krukor 🥰
Det är fem olika sorter, bland annat min favorit Appleblossom. Nu börjar den långa väntan på blommor 🌸
Två palettbebisar fick också flytta hemifrån till riktiga krukor när jag ändå höll på.
 
Visa bifogad fil 48444
Satte de fyra jag klippt av i vatten, om jag kan få en snyggare krukväxt så... :idea:
Tycker du var lite mesig i klippandet :D

Min erfarenhet är att det är svårt att få dem att göra rötter i vatten.
Hde det varit mina skott hade jag kortat dem till 5-7 cm (ta bort den hårda veden) och satt dem i jord med en platspåse över. Påsen skapar ett miniväxthus och då brukar de ta sig finfint.
Som på min pelargon som jag fick idag. Knyt påsen löst och lufta en gång i veckan eller så
 

Bifogade filer

  • 20200409_154004.jpg
    20200409_154004.jpg
    231,8 KB · Visningar: 17
Tycker du var lite mesig i klippandet :D

Min erfarenhet är att det är svårt att få dem att göra rötter i vatten.
Hde det varit mina skott hade jag kortat dem till 5-7 cm (ta bort den hårda veden) och satt dem i jord med en platspåse över. Påsen skapar ett miniväxthus och då brukar de ta sig finfint.
Som på min pelargon som jag fick idag. Knyt påsen löst och lufta en gång i veckan eller så
Det är hård ved ända ut till tippen på mina, i så fall får jag sätta ett blad i en liten kruka bara typ. Men det kanske man ska göra?
Hm. Får se hur jag gör. Låter dem stå i vatten ett tag tills jag bestämmer mig :p
 
Det är hård ved ända ut till tippen på mina, i så fall får jag sätta ett blad i en liten kruka bara typ. Men det kanske man ska göra?
Hm. Får se hur jag gör. Låter dem stå i vatten ett tag tills jag bestämmer mig :p
Dina har vuxit väldigt dåligt och långsamt. Det är därför.
Men tänk de där 5-7 cm då får du en tofs av blad långst upp.
Mina ser mer ut såhär
20200409_175351.jpg
 
Nån som har en blomsterlönn ellerklockmalva som den även heter?
Jag fick en planta av min morfar för många många år sedan men den dog efter några år. Har inte hittat den i affär.

Kliar i FI granna att ha en ny
 
Nån som har en blomsterlönn ellerklockmalva som den även heter?
Jag fick en planta av min morfar för många många år sedan men den dog efter några år. Har inte hittat den i affär.

Kliar i FI granna att ha en ny
Mor min har i diverse färger. Borde gå att skicka skott per post om hon har något att klippa ner.
 
Ja sådär såg den ju ut i början :angel: Undra om den kan börja sätta mera blad eller om det är för sent pga det har blivit trä typ överallt.
Din har levt under tragiska förhållanden :)
Det är därför den inte vuxit som den ska. Utan vatten och näring kan den ju inte växa.

Ge den mer näring (bra jord) och vattna regelbundet så ska du se att den tar sig.
 
Din har levt under tragiska förhållanden :)
Det är därför den inte vuxit som den ska. Utan vatten och näring kan den ju inte växa.

Ge den mer näring (bra jord) och vattna regelbundet så ska du se att den tar sig.
Vatten har den fått, dock en gång i veckan. Är det för sällan?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 571
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 757
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
511
Senast: Myzan87
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 705
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp