GardenAngel
Trådstartare
Ja!Jag får ta lite kort i dagsljus kanske.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja!Jag får ta lite kort i dagsljus kanske.
Jag har orkideer (typ det enda som jag klarar att hålla vid liv,) två svärmorstunga, ett litet träd med långa smala blad och en murgröneliknande sak som sitter i en båge. Räknar med att den kommer dö snart. Skulle vilja ha nått annat men allt dör. Det som ska vattnas torkar ihjäl och sånt som inte ska vattnas oftas vattnas ihjäl fastän jag knappt vattnar det eller så lyckas jag faktiskt torka ut dom. Jag är typ hopplös. Funderar på plastväxter
Åh vad gullig! Jag fick en sån stickling av min mamma för många år sedan som var ca 10 cm hög. Den växte under flera år endast ca 5 cm och sedan flyttade vi till ett nytt hus 2017 och den älskar värt nya hus! Den är så präktig nu.Igår fick jag hem en stickling av ett paradisträd som fick flytta ner i en väldigt stor kruka då den tidigare invånaren, en stor pelargonstickling, dog i veckan utan att ha satt rötter. Och kolla på den!
Visa bifogad fil 46393
Den är så söt att jag kan dö! Endast 3-4cm hög!
Inte självvattnande krukor. Men lekakulor har jag i alla krukor.Har du provat självvattnande krukor och lekakulor i botten? Det brukar funka himla bra för de plantor som är lätta att övervattna.
Eller generellt att köpa plantor från privatpersoner/ta sticklingar istället för att köpa dem i butik. Jag upplever att det kan vara svårt att få en del fabriksodlade plantor att överleva ibland. De är liksom så vana vid optimala förhållanden att de blir chockade i ett vanligt hem.
Så fin! Har den fått växa fritt eller har du beskärt den?Åh vad gullig! Jag fick en sån stickling av min mamma för många år sedan som var ca 10 cm hög. Den växte under flera år endast ca 5 cm och sedan flyttade vi till ett nytt hus 2017 och den älskar värt nya hus! Den är så präktig nu.
Bjuder på en taskig bild då den bor i sonens sovrum och egentligen ska jag försöka natta honom men var tvungen att tända lampan för att ta en bild på den
Visa bifogad fil 46412
Den är ca 35-40 cm hög och ordentligt bred!
Jag har köpt mina på traderaInte självvattnande krukor. Men lekakulor har jag i alla krukor.
Var hittar folk som säljer sticklingar? Har sett nån som har haft på fb men det har varit växter som jag inte gillar. Ingen större variation heller
Inte självvattnande krukor. Men lekakulor har jag i alla krukor.
Var hittar folk som säljer sticklingar? Har sett nån som har haft på fb men det har varit växter som jag inte gillar. Ingen större variation heller
Den är toppad en gång och den toppen bor i en liten kruka inne hos dottern annars har den vuxit fritt och är egentligen finare åt andra hållet mot ljuset förståsSå fin! Har den fått växa fritt eller har du beskärt den?
Jag hade nog inte kunnat hålla mig från att ta sticklingar på vänstersidan men jag är VÄLDIGT glad för att föröka växter!
Hur förökar du clusia? Fick hem en stickling idag som bara var klippt. Ska den rotas i vatten först?Älskar också växter. Har främst Pelargoner, Clusia, Garderobsblomma, Monstera, Kalathea, Gullranka, Fredskalla, olika typer av palm m.m
Har precis skakat liv i mina pelargoner. Jag överdriver alltid och får en miljon sticklingar som jag inte vet var jag ska göra med.
Måste köpa jord, har en hel del växter som skulle må bra av en omplantering i år.
Gillar inte heller orkidéer. Jättefina när de blommar men annars urtrista.
https://www.facebook.com/groups/1574874329445649/Var hittar folk som säljer sticklingar? Har sett nån som har haft på fb men det har varit växter som jag inte gillar. Ingen större variation heller
Jag har rotat i vatten men det tog lång tid.Hur förökar du clusia? Fick hem en stickling idag som bara var klippt. Ska den rotas i vatten först?
Funkar det att sticka ner i jord direkt då kanske?Jag har rotat i vatten men det tog lång tid.
Ja jag tror det borde gå bra.Funkar det att sticka ner i jord direkt då kanske?
Jag gillar Planterina på YT. Hon har nog alla växter som finns, känns det somDen här killen är riktigt kul att följa, både med inomhusplantor och utomhusprojekt. Spana in videon med det enorma bananträdet.
https://www.youtube.com/channel/UCXoWOtjHwGIgNDAELSPE3Og