Båda mina var ruckbara och BM sa aldrig något om att jag var tvungen ha liggläge om vattnet gick.
Första barnet gick jag hemma med i över 24h med värkar innan vi åkte in. Ingen frågade om hon var ruckbar eller fixerad förrän på förlossningen.
Andra barnet började med vattenavgång och förlossningen sa inget om att jag skulle lägga mig ner utan "ät lite frukost och kom in när ni är klara".

Ilandet och tryckandet känner jag igen men tydligen så fixerade sig inte mina ändå. Vet inte om jag har brett bäcken invändigt (inte speciellt bred på utsidan) men jag har fött mina storhövda barn utan större problem (slapp sys som var en av mina stora skräck).

Om jag inte är helt ute och cyklar tillhör vi samma landsting (och därmed samma förlossningsavdelning).

Båda mina har legat högt och rörligt fram tills krystvärkarna. tror att jag kan ha lite smalt bäcken, för båda gångerna verkar det ha varit svårt för barnet att sjunka ner? Har fått veta att jag ska ringa om vattnet går för att kolla lite extra.

Knoddrick var ruckbar nästan hela vägen till att hon kom ut. Och även då, vid sista kontrollen, upplevde jag läkaren och BM lite oense (eller BM osäker).
Till mig sa de att jag skulle lägga mig och ringa direkt om vattnet gick när vi var inne dagen innan jag blev inlagd på Förlossningen. Antar att det var för att Knoddrick inte var fixerad.
Tillhör VG region.

Min man vände sig och la sig på tvären när vattnet gick, så den gången blev det akut kejsarsnitt för svärmor. Hon mådde inte jättebra (förlorade blod?) och han föddes livlös. Tog någon minut innan han skrrek och var full av liv.

Fixeringen klarar bebis av så bra själv när det är dax. Dessa jädra hjärnspöken skulle förbjudas. Mindre än 0,01% av bebisar väljar att vända baken till när det är dax. LÅT FÖR FA*DEN NATUREN SKÖTA SITT...

Fixeringen klarar bebis av så bra själv när det är dax. Dessa jädra hjärnspöken skulle förbjudas. Mindre än 0,01% av bebisar väljar att vända baken till när det är dax. LÅT FÖR FA*DEN NATUREN SKÖTA SITT...

Så du menar att det inte finns några risker med ofixerad bebis vid tidig vattenavgång? Och vad har sannolikheten för sätesbjudning med saken att göra?

I mitt fall gick vattnet, utan någon som helst förvaring, i v 36+1, fixerad enligt bm på kontrollen innan och vi skulle komma in på kontroll så fort vi ätit frukost. De trodde till en början att hon krupit tillbaka och var ruckbar, men det visade sig sig sedan att hon var så långt ner att de höll om halsen när de försökte rucka. Frisk bebis född ca 12 timmar efter att vattnet gick.

Hur länge ska man låta naturen sköta sitt?

Säte är det ingen som talat om utan det finns en risk för klämd navelsträng om vattnet går innan bebis sjunkit ner.

I mitt fall gick vattnet, utan någon som helst förvaring, i v 36+1, fixerad enligt bm på kontrollen innan och vi skulle komma in på kontroll så fort vi ätit frukost. De trodde till en början att hon krupit tillbaka och var ruckbar, men det visade sig sig sedan att hon var så långt ner att de höll om halsen när de försökte rucka. Frisk bebis född ca 12 timmar efter att vattnet gick.

Stackars barn, tanterna försökte strypa henne :rofl:

Jag hade ofixerad bebis och tidig vattenavgång. (Plus tre veckor tidig).

Fick inga restriktioner, och "enda problemet" var att han föddes med vidöppen hjässbjudning, vilket gjorde förlossningen något jobbigare än nödvändigt för oss båda två.

Precis, jäkla sätt;). Sedan försökte de trycka in henne igen när de skulle avgöra om hon var fixerad eller ej. Det var inte skoj. Alls.

Här har de nöjt sig med att kolla att huvudet är nedåt. Räcker fint. Resten av kroppen svajar fram och tillbaka men huvudet verkar ha sjunkit ner ganska bra. CTGn måste snart sättas oanständigt lågt :angel:

Liknande trådar

Övr. Barn Det är svårt att sätta ord på men jag börjat inse att jag är ledsen för den familj jag aldrig kommer att få. Jag lever med en man sedan...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
27 143
Senast: Andromedae
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 974
Senast: lewellyn
·
L
Gravid - 1år Vi var hos bm i morse, jag har gått in i vecka 39 (38+2). Bebisen har fortfarande inte sjunkit ner, han ligger i snett läge med...
2
Svar
23
· Visningar
13 068
Senast: viv
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 251
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30