Rubinrot temp?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hagge
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 136
H

hagge

Som rubriken antyder, hur är temperamentet på hans avkommor? Vad tror ni om kombinationen Rubinrot - Amiral?

Sv: Rubinrot temp?

Charon (Rubinrot-Chapman) fick mycket beröm för sitt temperament o ridbarhet av testryttarna på årets bruksprov.
Chapman har ju precis som Amiral lämnat mycket avkommor med knepigt humör...men Rubinrot verkar mildra det...av det jag sett.
Även fler Rubinrot avkommor som nu var med på Breeders verkade coola.

Jag har avkomma som är väldigt snäll. Han har en del nerv, men det ser jag som positivt, speciellt när det gäller ridbarheten då han är mkt ridbar, lyhörd och känslig och är alltid med på noterna (Rubinrot-Ganesco).

Det finns flera trådar om R, sök! Bl a en som varit igång ganska nyligen. Det som slog mig där var att ingen hade ngt annat än gott att säga om avkommornas temperament. Moderator kanske kan knyta ihop trådarna?

Liknande trådar

Avel Vet att jag ställde frågan tidigare här i forumet vad som hänt med det svenska halvblodet som inte längre verkar riktigt slagkraftigt...
Svar
10
· Visningar
1 405
Senast: athena
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 781
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag är fd ägare till en hund med grav separationsångest, den blev värre av kastreringen, innan var den mycket mild och märktes inte så...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 169
Senast: Dentaku
·
Avel Hej. Tänkt höra med er erfarna kring avel. Nu är de såhär att under olika omständigheter så har de blivit ett litet Welsh mountain och...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: Horsenerd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka