Rottweiler :/

Sv: Rottweiler :/

Då skulle barn i alla I-länder vara längre än de i U-länder eftersom att vi äter mer mat och får i oss mer energi. Jag tror att vi oftast bara växer på bredden faktiskt. (Å jag fick ingen mat alls som liten då? :angel: )

Det stämmer faktistk, medellängden ÄR högre i I länder än U länder.

Men som sagt, jag tror inte att utfodringen är den enda orsaken till HDfel, utan jag tror framförallt att det är ett avelsproblem.

Om man nu inte övergöder valpen så att den rullar fram samtidigt som man motionerar den som för ett maraton..

Även OM oturen skulle vara framme och nästa hund inte skulle ha A-A så behöver det inte betyda slutet för det.

Min gamle hund hade grad 1 ( gamla systemet, kan det motsvara C tro?) och han var i tjänst till 7 års ålder sedan valde jag att låta honom gå i pension eftersom man då kunde märka en liten stelhet i vissa lägen på jobb. Däremot så levde han bekymmersfritt och smärtfritt efter det fram till 12 års ålder som ren fritidshund.

Det är klart, har man ambition att avla så vill man ju ha en helt u a hund. Sen undrar man ju, föräldradjuren till min gamle de var helt fria och även leden bakom, varför fick min en etta? Har det likväl varit något i miljön eller var det medfött?

Man kan ju ändå inte göra mer än att välja en valp efter fria föräldrar, se till så att valpen får rätt kost och så småningom rätt motion/träning - sen får man väl ha en portion tur också kanske.

Skulle tro att grad 1 motsvarar nuvarande B. Vad jag minns så var väl grad 1 godkända höfter förr?

Nej, det tror jag inte i a f. Alltså inte godkända för att avla på väl?

Jag kan ha fel men har för mig att uppfödaren sa någonting om det, tror också att jag egentligen hade kunnat returnera honom p g a detta fel enligt kontraktet. Fast det hade jag ju aldrig klarat förstås!

Det är klart att man vill ha en helt u a hund men undras vad som hade hänt om man hade börjat röntga oss människor? Hur många hade kasserats?!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 223
Senast: lizzie
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 465
Hundhälsa Jag vet inte ens hur jag ska beskriva senaste tidens helvete. Våran 10 månaders valp blev i natt dålig och kom liksom inte till ro, hade...
Svar
4
· Visningar
1 535
Senast: Snuffsan
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 440
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar