Rottweiler utan svans...

Sv: Rottweiler utan svans...

*kl, förlåt TS*

Nu har jag inget svar, utan bara ytterligare en fråga; finns det några för/nackdelar med detta? Jag såg att dom utan svans var dyrare :confused:

Stubbsvans är en defekt så det är en nackdel. En del underliga människor ser denna defekt som något att eftersträva.

Kapning av hundsvansar blev om jag inte missminner mig olagligt redan -89 men vissa saker får man tydligen aldrig bort och en del tycker fortfarande att rottisen skall vara deformerad.

Det finns flera hundraser som fösd med stubbsvans. Bland annat smålandsstövaren. Rottweiler är väl en av de raser där man (i andra länder) kuperar svansen? Jag tycker i alla fall att det är tusen gånger bättre att avla fram den här defekten än att ta en genväg och plastikoperera. Min gissning är att de stubbsvansade är dyrare eftersom vissa uppfödare försöker få fram en homogen stubbsvansad rotweilertyp.

Stubbsvans är bara en i ledet med defekter som avlas fram på hundar. Kolla bara på taxben eller mopstryne. Det är ganska allvarliga defekter egentligen men ändå avlar man på det eftersom det är så människor vill ha det.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 243
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 319
Senast: Hermelin
·
Hundträning Min 15 veckors dvärgschnauzer skäller på andra hundar. Det kan räcka med att han ser en annan hund på avstånd eller till och med hör...
2
Svar
21
· Visningar
5 152
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka