Precis. Och det är helt fel. Antingen ost eller marmelad, att blanda är att häda. Såvida man inte har en väldigt bra mögelost på.Jag äter rostbröd så, med marmelad på osten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis. Och det är helt fel. Antingen ost eller marmelad, att blanda är att häda. Såvida man inte har en väldigt bra mögelost på.Jag äter rostbröd så, med marmelad på osten.
Isf har jag hädat nästan hela livet. Smör/Bregott, lagrad ost och marmelad.Precis. Och det är helt fel. Antingen ost eller marmelad, att blanda är att häda. Såvida man inte har en väldigt bra mögelost på.
Inte konstigt att du inte tycker det är gott menade jag. När man gör så tokigt.Isf har jag hädat nästan hela livet. Smör/Bregott, lagrad ost och marmelad.
Om jag nu tyckt om det i många år så är det inte tokigt. Det tokiga är att jag inte gör det längre.Inte konstigt att du inte tycker det är gott menade jag. När man gör så tokigt.
Alltså näe, snacka om sött i så fall! Osten hjälper ju till att bryta mot det söta.Precis. Och det är helt fel. Antingen ost eller marmelad, att blanda är att häda. Såvida man inte har en väldigt bra mögelost på.
Hehe, jag handlar en del med aktier och läser en hel del på forum/sociala media om olika tips eller allmänt snack om marknaden. Där får man alltid försöka genomskåda om avsändaren har ett eget intresse av att snacka ner eller snacka upp en aktie för att försöka påverka marknaden eller om det är en genuin åsikt. Till slut blir man skeptisk till allt. Ska jag nu även behöva ha på mig de kritiska glasögonen här i en tråd om rostmackor. Jag får tipsa finansinspektionen och be dem kontrollera om det finns några kopplingar mellan användare här och nyligen gjorda anskaffningar i Axfood eller Orkla etc.Jag undrar vem det är som tagit emot pengarna för att driva fram den här köpvågen?
Alltid kritiska glasögon till allt. Är det inte någon som har egenintressen i frågan, så är det någon som har betalt för att påverka, eller rysk infiltration.Hehe, jag handlar en del med aktier och läser en hel del på forum/sociala media om olika tips eller allmänt snack om marknaden. Där får man alltid försöka genomskåda om avsändaren har ett eget intresse av att snacka ner eller snacka upp en aktie för att försöka påverka marknaden eller om det är en genuin åsikt. Till slut blir man skeptisk till allt. Ska jag nu även behöva ha på mig de kritiska glasögonen här i en tråd om rostmackor. Jag får tipsa finansinspektionen och be dem kontrollera om det finns några kopplingar mellan användare här och nyligen gjorda anskaffningar i Axfood eller Orkla etc.
Nejnej! Klart du inte är vuxen. Andas ut! Tror du bara hade fel marmelader. Anledningen att jag tror det är att ungefär en av hundra köpemarmeladsorter och en av tre hemgjorda är god på riktigt. Och där kom du i god tro och förväntade dig att fyra av fyra skulle vara mumsiga.Ätit fyra rostmackor med ost och fyra olika marmelader, allt var mycket godare i min fantasi än när jag åt.
Det blir för sött, är jag vuxen nu?
Så lemon curd, svartvinbär, jordgubbar och rabarber samt apelsin och ingefära är fel marmelad? Vad ska jag då ha? Funderar på att bara rosta och ha bregott på till soppa eller göra varma mackor av brödet, marmeladen vet jag inte vad jag ska göra med.Nejnej! Klart du inte är vuxen. Andas ut! Tror du bara hade fel marmelader. Anledningen att jag tror det är att ungefär en av hundra köpemarmeladsorter och en av tre hemgjorda är god på riktigt. Och där kom du i god tro och förväntade dig att fyra av fyra skulle vara mumsiga.
Beklagar!
Ps: jag har ännu inte bakat rostebröd.
Mer ost och tunnare lager marmelad?Så lemon curd, svartvinbär, jordgubbar och rabarber samt apelsin och ingefära är fel marmelad? Vad ska jag då ha? Funderar på att bara rosta och ha bregott på till soppa eller göra varma mackor av brödet, marmeladen vet jag inte vad jag ska göra med.
Känner mig dock barnslig igen, tack!
Så lemon curd, svartvinbär, jordgubbar och rabarber samt apelsin och ingefära är fel marmelad? Vad ska jag då ha? Funderar på att bara rosta och ha bregott på till soppa eller göra varma mackor av brödet, marmeladen vet jag inte vad jag ska göra med.
Björnbärsmarmelad, fikonmarmelad eller jordgubbsmarmelad med balsamvinäger! Och sen handlar det mycket om balansen mellan bröd - ost- marmelad. Ju mer lagrad ost desto sötare marmelad funkar för att balansera upp den kraftiga smaken. Ju mer "mörka" smaker i brödet (typ surdeg, nötter, frön) desto starkare ost passar till (och, alltså, sötare marmelad). I mitt tycke då, alltså. Experimentera med kombinationer av bröd/ost/marmelad, kanske?Så lemon curd, svartvinbär, jordgubbar och rabarber samt apelsin och ingefära är fel marmelad? Vad ska jag då ha? Funderar på att bara rosta och ha bregott på till soppa eller göra varma mackor av brödet, marmeladen vet jag inte vad jag ska göra med.
Jag är iofs ingen marmeladälskare, så det kanske är därför jag dissar de flesta som för söta. Det har hänt att jag skurit fruktbitarna i marmelad med vass kniv för att få lagom storlek och därmed bättre smakbalans ost/marmelad/smör/bröd.Så lemon curd, svartvinbär, jordgubbar och rabarber samt apelsin och ingefära är fel marmelad? Vad ska jag då ha? Funderar på att bara rosta och ha bregott på till soppa eller göra varma mackor av brödet, marmeladen vet jag inte vad jag ska göra med.
Syrlig krikonmarmelad Eller päron med ingefära men det ska inte vara mycket socker i den.
Tack på förslag men jag tror det räcker med marmelader nu + jag köper alltid extralagrade ostar. Jag tror jag avstår rostat tills vidare, jag har ju älskat det tidigare för många år sedan men det söta rimmar nog helt enkelt inte med min smakpalett längre.
Ja? Jag skriver ju att jag funderar på att göra det till soppa.Det går att äta rostat bröd utan söta pålägg.
Precis. Och det är helt fel. Antingen ost eller marmelad, att blanda är att häda. Såvida man inte har en väldigt bra mögelost på.