Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

men usäkta? vad e det för fråga?? självklart e det okej!!
hahaha, NEJ NEJ NEJ NEJ!!

Elftor skrev:
Jag föreslår att du läser tråden och medföljande argument, kanske de innehåller förklaringar till vaför någon argumenterar mot en lag.
:idea:.

Nu var det ju inte alls en lag som diskuterades här. Läs på!

Falkerud skrev:
Måste du vara så otrevlig och leka översittare hela tiden? En stilla undran bara...:confused:
Instämmer i frågan.

Inte_Ung skrev:
Hur kan du säkert veta att inte hunden blir fullkomligt överlycklig och uppspelt bara av att matte börjar att klä av sig för att den skall få ha sex?
Det kan du ju inte veta.
Jag vet det inte.

Jaha, eftersom du inte vet det hur kan du då tycka att det är okej? Varför ska man inte först få samtycke liksom när man har sex med sina medmänniskor?

Inte_Ung skrev:
Jag ser till att vara inbjuden.

Jag är fast övertygad om att en enmånads bebis kan få psykiska besvär som äldre om den någonsin får veta att detta har hänt.
Och eftersom det inte går att garantera att den inte får veta det, så måste det vara förbjudet.

Jamen, med samma resonemang som du använder för människa-djursex så borde väl samhällets värderingar ändras i så fall?

Varför inte låta vuxna ha sex med barn om dessa verkar njuta? Bara för att samhället anser med hjärtat att det är fel behöver väl inte ni som använder hjärnan gå på det? Använd samma argumentation som här så kanske även barnen kan användas av kåta människor?

Förstår faktiskt inte varför du och de två-tre andra här tycker att det är nån skillnad på barn och djur i detta avseende. Samhällets värderingar säger ni då som svar, men dessa är till största delen emot djursex också även om själva lagen är avskaffad.
Ni kanske vill arbeta för att avskaffa pedofil-lagarna också så kanske samhällets värdegrund ändras? Då blir väl inte barnen lidande om inte för/utövaren använder våld, om han bara smeker lite mjukt tror jag nog inte ett litet barn protesterar.

Tycker ni det låter sjukt? I så fall kanske ni kan förklara varför ni tycker att det inte är ok att tycka att det är sjukt med sex mellan djur-människa? Att komma med att vi som är emot är dumskallar som enbart använder hjärtat men inte hjärnan är verkligen att bevisa att en del inte bör använda sina hjärnor....

jaca skrev:
Varför ska man inte först få samtycke liksom när man har sex med sina medmänniskor?
Nturligtvis så skall man först få samtycke.
Jag skriver ju i tråden att man självklart skall vara inbjuden.

jaca skrev:
Jamen, med samma resonemang som du använder för människa-djursex så borde väl samhällets värderingar ändras i så fall?
Nej de är som de är.
Man får anpassa sig till dem.
Jag anser inte att samhällets värderingar gällande djursex skall ändras heller.
Men jag anser inte heller att djursex skall kriminaliseras.

Varför inte låta vuxna ha sex med barn om dessa verkar njuta? Bara för att samhället anser med hjärtat att det är fel behöver väl inte ni som använder hjärnan gå på det? Använd samma argumentation som här så kanske även barnen kan användas av kåta människor?
Nej, barn är inte könsmogna och skall inte ha sex.
Inga djurslag eller människa skall ha sex innan de är könsmogna.
Dessutom så vet man med säkerhet att barn tar skada av att bli sexuellt utnyttjade.
Så där är det tydligt och klart ett lidande och måste därför förbjudas.

Förstår faktiskt inte varför du och de två-tre andra här tycker att det är nån skillnad på barn och djur i detta avseende. Samhällets värderingar säger ni då som svar, men dessa är till största delen Icke emot djursex också även om själva lagen är avskaffad.
Därför att det är skillnad på människor och djur.
Om det inte vore det, så skulle ju inte zoofili vara något problem eller hur?
Djur har inte samma medvetandegrad om hädelser och tid och rum.
Och därför inte förmågan att lida mentalt på samma sätt som människor.

Ni kanske vill arbeta för att avskaffa pedofil-lagarna också så kanske samhällets värdegrund ändras? Då blir väl inte barnen lidande om inte för/utövaren använder våld, om han bara smeker lite mjukt tror jag nog inte ett litet barn protesterar.
Absolut inte.
Av anledning ovan.

Jag tycker att det är skrämmande att så många tycker att barn och djur är likställda.
Och att de inte gör skillnad på zoofili och pedofili.
Är det månne för att dessa människor har sina djur som sina barn?
Och är det då verkligen riktigt friskt och rikigt?
Och är det sedan så att dessa djur skall vara "barn för evigt", och därför inte ha någon sexualitet?
Eftersom enda orsaken till parning skall vara att tillverka flera djur.
Ett nödvändigt ont alltså, för att kunna få nya djur att ha som sina barn?

jaca skrev:
I så fall kanske ni kan förklara varför ni tycker att det inte är ok att tycka att det är sjukt med sex mellan djur-människa?
Det är helt okej att tycka att det är sjukt.
Helt säkert så är det i alla fall en avvikande sexuell läggning.
Och inte ens jag kan då tycka att det verkar riktigt vettigt att ha djursex.
Jag skulle helst se att det inte förekom.
Men samtidigt så tycker jag inte att jag har någon rätt att fördöma saker som jag inte vet något om, och som man inte kan vara säker på skadar någon.

Lite generellt svar, har inte tid med nåt annat.

Ska man resonera som förespråkarna för djursex här i tråden så får man ändra på massor av lagar. Frihet säger du Inte_Ung, ja men då får vi ju ta bort alla hastighetsbegränsiningar också för sannolikheten att du kör ihjäl någon om du kör i 110 på en 90 väg är ju minimal. Men ändå får man böter för det, varför då tror du? Och nej, S&M är sannolikt inte lagligt om nåon tar skada av det, då man inte får komma överrens om att skada en annan människa. Det hade alltså inte hållt i en rättegång om nu den utsatte bestämt sig för att anmäla i efterhand efter att faktiskt ha fått en skada av leken.

Humelibumlan, jag köper inte argumentet alls att "om vi öht har djur så ska vi få ha sex med dem". Jag kan inte alls se varför man skulle liställa aktiviteter som hoppning, dressyr, spårning med hund osv med att uttnyttja sina djur för sex. Inte på något plan. Jag hoppas det är svaret på din fråga.

Olius skrev:
Frihet säger du Inte_Ung, ja men då får vi ju ta bort alla hastighetsbegränsiningar också för sannolikheten att du kör ihjäl någon om du kör i 110 på en 90 väg är ju minimal. Men ändå får man böter för det, varför då tror du?
Jag tror inte - jag vet.
Det statistiska sambandet mellan fart och olyckor är klart, tydligt och fastlagt.
Högre hastighet ger flera olyckor, större skador och stör dessutom de boende längs vägen.

Man får inte göra vad man vill om det riskerar att skada andra.
Men får heller inte utsätta andra för risk att skadas.

När det gäller djursex där ingen skada, varken fysiskt eller psykiskt kan påvisas, så kan man ju inte tillämpa detta.
Det finns ingen som är skadad och då så finns det heller inget att förbjuda.

Obs. att här så faller all för djuret plågsam djursex bort.
Liksom plågsamma djurförsök.

Skall vi föresten ha djurförsök?
Det är ju om något att utnyttja för egen vinning.

Inte_Ung skrev:
Jag tror inte - jag vet.
Det statistiska sambandet mellan fart och olyckor är klart, tydligt och fastlagt.
Högre hastighet ger flera olyckor, större skador och stör dessutom de boende längs vägen.

Man får inte göra vad man vill om det riskerar att skada andra.
Men får heller inte utsätta andra för risk att skadas.

När det gäller djursex där ingen skada, varken fysiskt eller psykiskt kan påvisas, så kan man ju inte tillämpa detta.
Det finns ingen som är skadad och då så finns det heller inget att förbjuda.

Obs. att här så faller all för djuret plågsam djursex bort.
Liksom plågsamma djurförsök.

Skall vi föresten ha djurförsök?
Det är ju om något att utnyttja för egen vinning.

Men det är ju precis det jag är ute efter, sannolikheten.

Den statistiska sannolikheten för att en olycka ska hända ökar inte speciellt mellan 90 > 110. Men den ökar ju något och därför måste en gräns dras någonstans, där är vi överrens.

Sannolikheten att ett större djur tar skada fysiskt är förmodligen relativt låg, men risken finns ju. Däremot en hund som blir utsatt löper ju större risk osv. Exakt hur stor är onödigt att spekulera i då vi inte vet. Sen hur de psykiskt reagerar är också omätbart.
Men detta är inte en anledning till att människan ska få uttnyttja djur för sitt sexuella nöje.
Lägger man ihop möjligt fysiskt och psykiskt lidande, etik, moral och sjukdomsrisk så är och förblir min fast åsikt att djursex ska förbjudas.

Stisse skrev:
Ska man kommentera det här......
förmodligen inte......

Säger så här..de som utövar tidelag......tror nog
inte att de tänker med varken hjärnan eller hjärtat.

Det är nog könsdelarna som "tänker" å "tänder".

Fast så enkelt är det ju inte, alla vet ju att det är hjärnan som styr köns-organen.
Ögonen ser "ett könsorgan" på ett djur och skickar
bilden till delar av hjärnan.

Vissa tänder på bilden de ser och svarar
sexuellt på signalen från en art-främmande.

Normalt så reagerar de flesta människor inte sexuellt
på ett djur eller har spärrar.

Normalt så tänder man ju inte på vem som helst heller.

Att vara Zoofil är att ha en avvikande beteende.
Det händer saker i kroppen som Zoofilen inte kan rå över.
Jag dömer ingen.
OBS
Jag dömer inte Homofiler, utövare av S&M.

Vuxna människor kan göra vad de vill så länge
parterna är överens.

Återigen så värnar jag om djuren som inte kan
prata Svenska, Engelska eller något annat mänskligt språk.
är det absolut bestämt orubbligt att djur absolut INTE kan bli sexuellt upphetsade?
att dom abslut aldrig skulle kunna visa "jag tycker att det är skönt när du smeker över mitt könsorgan" ..

är det det du säger? det det är en Absolut omöjlighet?

Falkerud skrev:
Förklara för oss hur du är insatt i detta, och vad som får dig att acceptera detta vansinniga psykopatiska beteende???:confused: :confused: :confused:
Jag kanske har läst och hört, samt att jag har ett logiskt tänkande, och jag kan jämställa zoofiler med folk med andra fetischer som inte heller skadar någon..
för som jag sagt tidigare så finns det män som tänder på att våldta kvinnor.. men det finns dom män som har vettet kvar och söker sig en kvinna som går med på detta.. och dom kan utöva sina fetischer i lugn och ro utan risk för att blir straffad och utan att någon går missnöjd därifrån..
detta kan man jämföra med tidelag och hur tidelag bör bedömas, om djuret/offret lider bör straff utdelas, lider ingen av det bör ingen straffas.. och när ett djur lider av det ska djurskyddslagen träda in..

och det finns inte någon här som kan säga att tidelag ALLTID skadar djuret och att ett djur ALDRIG blir sexuellt upphetsade..

för alla som umgås med djur vet att djur kan bli sexuellt uppghetsade..

och jag tycker precis som jag skrev i inlägget du svarade på.. sålänge ett djur är med på det och inte skadas så bör man inte förbjuda det.. dock bör djurskyddslagen skäpas och mer straff bör utdelat för brott mot djurskyddslagen..

Stisse skrev:
Jasså HIV kom ju från Apor till människan.
Det är en teori. Hos apor finns en HIV-liknande sjukdom som heter SIV, som kan ha muterat, med eller utan forskares hjälp. I teorin finns, mig veterligen, två spridningssätt. Det ena är vaccin utvunna ur vissa av apans delar, det andra är apkött. Inte sex, alltså. Men apor ligger också i sin skapelse väldigt mycket närmare människan än t.ex. häst. Jag föreslår att du läser in dig på vad HIV är och innebär, samt hur det smittar. Virusmutation kan det också vara idé att studera.

Falkerud skrev:
OJ OJ OJ!!! Det står verkligen inte rätt till i huvudet på en del som yttrar sig i denna tråd...:smirk: Att bara tjafsa å märka ord är de oxå "bra" på. Lägg av nu och acceptera att det ÄR INTE NORMALT att försvara och tycka att tidelag är ok. Tycker att ni nej-sägare har rätt i allt ni skriver!!:bow:
Utöver vissa psykiatriska diagnoser, så står allting väldigt rätt till i huvudet på mig, tack. Jag klarar dessutom av att föra en diskussion utan att sjunka till personangrepp, vilket många av nej-sägarna har svårt för.

Falkerud skrev:
Det är nog faktist så att alla här upprepar sig ;)
Svårt att göra annat med en nej-sida som den här.

Falkerud skrev:
Lite skrämmande föresten med ett så brinnande intresse för en sån här sak. Finns det inget annat som du skulle kunna sätta dig in i?:confused:
Jag har inget brinnande intresse för zoofili, men däremot har jag satt mig in i vad det handlar om, just för att kunna bilda en åsikt. Det finns många andra saker jag är insatt i också, t.ex. psykologi, psykiatri, sexologi, o.s.v.

Stisse skrev:
Jag slåss för djurens "frihet" ;)
Då kan du ju börja med att ge upp alla dina djur, sluta rida, och bli vegan. :idea:

Stisse skrev:
Jag tror och vet att vissa Zoofiler har mycket
tragik bakom sig.
Hur vet du det?

Stisse skrev:
Det är inte för alla; ett vuxet val att vara Zoofil.
Zoofili, liksom hetero- och homosexualitet, är i mycket stor grad medfödd.

Stisse skrev:
Några här på Buke kanske är ledsna för
att de tillhör eller stöder en minoritet.
Jag sörjer inte över min åsikt, nej. Varför skulle jag göra det? :confused:

Stisse skrev:
"Angrepp är bästa försvar"
Det kan ju lätt appliceras på det stora flertalet nej-sägare. Jag undrar mest vad de försvarar sig mot?

Olius skrev:
Lägger man ihop möjligt fysiskt och psykiskt lidande,.....
Det där bör utredas först.
Jag är övertygad om att just hundar lider av penetrerande sex utfört av en människohane.
Vilket gör att jag gärna ser ett förbud där.
Vad gäller ko, sto, får och gris, sä är jag mera tveksam.
Men det bör absolut utredas av etologer, biologer och veterinärer i samarbete.

Olius skrev:
....etik, moral och sjukdomsrisk så är och förblir min fast åsikt att djursex ska förbjudas.
Däremot förbud baserade på etik och moral, nej.
Vems etik och vems moral då?
Det är totalt omöjligt att fatta lagar på sådana grunder då det är omöjligt att definiera en etik och moral som alla kan gå med på.
Islamsk etik och morat t.ex. påbjuder att kvinnor bär slöja el. t.o.m. burka.
Och det går jag bara inte med på.
Men det är då vissa människors etik och moral.

Sjukdomar bör utredas.
Men antagligen så kommer man fram till att djursex är säkrare ur smittskyddsynpunkt än vad humansex är.
Ingen syfilis, ingen gonnoré, ingen HIV och ingen klamydia.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
57 857
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar