Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Olius skrev:
Jag är en sådan person som agerar utifrån att djur är varelser med känslor, men tyvärr tillhör man ju en minoritet här inne verkar det som. Fast det borde ju vara tvärtom kanske.
Nej, du är ingen minoritet, du kanske bara missade lite på etologi lektionen... eller kollade lite för mycket på Diseny!

Jag skulle vilja veta vad det är för skillnad på att rida på en häst och smeka en hingst penis!
Varfr det är värre att smeka hingsten än att rida på den... vad tror du hingsten tycker är värst? :angel:

Olius skrev:
För att den uppenbarligen inte skyddar djuret från människan såvida inte tydliga fysiska skador har tillfogats detsamma.

Se där! Det är faktiskt en rimlig anledning till att en lag kan vara lämpligt.

Olius skrev:
För att den uppenbarligen inte skyddar djuret från människan såvida inte tydliga fysiska skador har tillfogats detsamma.
Jag undrar igen, hur blir det med ridning, körning, uppstallning osv? Ska vi förbjuda det oxå? De skadorna och sjukdommarn som uppstår pga. av ridning, körning, uppstallning och hantering är mycket vanligare än skador pga av tidelag... och då talar jag både fysiska och psykiska skador..

Humelibumlan skrev:
Men Tidelag sträcker sig över en så stort område att det inte går att säga varken ja eller nej... det vet vi som orkat kolla upp fakta innan vi talar och argumenterar!

Vilka stora områden kan det vara ?
:rofl: Könsorganen är väl inte sååå stora :rofl:

Olius skrev:
Vilken lättnad!

Fast tyvärr var det ju 3 av 85 som brann för att rätten för sex med djur ska få finnas kvar. Undrar varför :confused:
Jag citerar mig själv från en annan tråd.

Friheten.
Min och andras frihet.

Det är som att försvara yttrandefriheten.
Jag gillar inte alltid det som sägs.
Jag tycker t.o.m. riktigt illa om det ibland.
Men jag skulle ändå slåss för rätten för andra att säga dessa saker i frihetens namn.

På samma sätt slåss jag nu för rätten till sexualiteten.
Där det enda som gäller är att man gör som man vill så länge som man inte skadar andra.
Blir djuren skadade, så är det ju inte rätt.
Man får ju aldrig skada andra.

Inte_Ung skrev:
Jag föredrar också att de låter bli.
Men jag tycker att jag inte har med saken att göra eller har någon rätt att förbjuda det.

Jag tycker att jag kan diskutera saken med dig, för du lyssnar och väger in argumenten.
Samt svara nyansert.
Dock finns här andra som onyanserat bara skriker NEJ i rent äckel och avsky.

Det var bra! Jag tycker liksom du att det är viktigt att man är saklig när det gäller sådana här frågor.
Sedan tar känslor ofta över, men man får försöka hålla sig till fakta så gott det går.
Jag påstår inte att jag själv är felfri, men man gör ju så gott man kan.

Vi har kanske olika åsikter, men vi kan diskutera. Det är viktigt att man kan diskutera trots att man tycker olika.
Man kommer ingen vart med påhopp :)

Humelibumlan skrev:
Och hur står det till i huvudet på de som hela tiden upprepar samma sak och som verkligen inte kan förstå att ingen här tycker det är ok eller normalt med Tidelag.:angel:
Men Tidelag sträcker sig över en så stort område att det inte går att säga varken ja eller nej... det vet vi som orkat kolla upp fakta innan vi talar och argumenterar!
Det är nog faktist så att alla här upprepar sig ;)
Jag är inte så intresserad att jag vill bli lika insatt som ni som minsann kan och vet allt om tidelag. Lite skrämmande föresten med ett så brinnande intresse för en sån här sak. Finns det inget annat som du skulle kunna sätta dig in i?:confused:

Stisse skrev:
Vilka stora områden kan det vara ?
:rofl: Könsorganen är väl inte sååå stora :rofl:
Kan du bara tänka på sex och könsorgan så att du bara måste missuppfatta detta.
Dessutom så visar du tydligt att detta roar dig.
Jag undrar vem det är som är pervers här?

(Eftersom du verkar att vara på skämthumör.
På 80-talet så sattes det in en annons i en stor tidning.
Gifta
Via Vagina och Per Vers.)

Men om du nu tror att hästen lider av att ridas på, varför gör du det då? (tar tillbaka om du inte rider, tar det för givet bara)

Motfråga för att göra det extremt: Tror du en 1 mån bebisen tar illa upp om pappa gnider sin penis lite mot den. Om den inte gör det, ska det då vara lagligt att göra det?
Jag vet, självklart ska man aldrig jämföra den fantastiske människan med de obetydliga djuren, men jag skrev så för att försöka få dig att förstå mitt tänk.

Ja, min åsikt är nog att om det uppkommer så mycket skador vid de aktiviteter du beskriver så får de kanske ses över?

Senast ändrad:

Falkerud skrev:
Det är nog faktist så att alla här upprepar sig ;)
Jag är inte så intresserad att jag vill bli lika insatt som ni som minsann kan och vet allt om tidelag. Lite skrämmande föresten med ett så brinnande intresse för en sån här sak. Finns det inget annat som du skulle kunna sätta dig in i?:confused:
Ja, upprepningarna har ju sin orsak.:smirk:

Då undrar jag hur du kan ta ställning och påstå det är fel i huvudet på folk som uttalar sig i en fråga du inte vet något om? Det om något är skrämmande... :crazy:

Humelibumlan skrev:
Jag undrar igen, hur blir det med ridning, körning, uppstallning osv? Ska vi förbjuda det oxå? De skadorna och sjukdommarn som uppstår pga. av ridning, körning, uppstallning och hantering är mycket vanligare än skador pga av tidelag... och då talar jag både fysiska och psykiska skador..
*Åh nej jag argumenterar igen*

Som jag skrivit tidigare så är ju djuren
redan i underläge, slavar alltså.
Det är "illa nog".
Så du tycker att vi kan smacka på med litet djursex också...att det gör varken till eller i från?

Jag tycker att det är att gå ännu ett steg för långt!
Du tycker att det är likgiltigt.

Vilket resonemang verkar mest dött :rofl: ?

Olius skrev:
HAHAHAHA loggade du in med ett alias för att hålla med nej sidan så du skulle kunna smutskasta mig för samma jag anklagade dig för.
Detta har gått för långt, jag tror jag dör :rofl: :rofl:
Hallå!! Jag är ingen alias!!!:mad: Falkerud heter det där jag bor. Ni börjar bli nojjiga, lugna ner er lite :(

Olius skrev:
Men hur kan man INTE förstå skillnaden mellan att t.ex, som i mitt fall, spåra med sin hund när det blir fullkomligt överlycklig bara man närmar sig lådan med spårsele och är uppspelt hela vägen ut till skogen, eller att ha sex med hunden?
Hur kan du säkert veta att inte hunden blir fullkomligt överlycklig och uppspelt bara av att matte börjar att klä av sig för att den skall få ha sex?
Det kan du ju inte veta.
Jag vet det inte.

Jag skrev inte att jag inte vet något om tidelag. Men att vara så insatt som ni påstår att ni är tycker jag är lite skrämmande :smirk:

Av Inte_Ung till Stisse
(Eftersom du verkar att vara på skämthumör.
På 80-talet så sattes det in en annons i en stor tidning.
Gifta
Via Vagina och Per Vers.)
:o :D

Här kommer en till:
Gifta:
Rosa Ko och Zoo Fil

Falkerud skrev:
Hallå!! Jag är ingen alias!!!:mad: Falkerud heter det där jag bor. Ni börjar bli nojjiga, lugna ner er lite :(

Förlåt, det är ett internt bråk som du kom ikläm i. Det ska inte upprepas :o

Olius skrev:
Men om du nu tror att hästen lider av att ridas på, varför gör du det då? (tar tillbaka om du inte rider, tar det för givet bara)

Motfråga för att göra det extremt: Tror du en 1 mån bebisen tar illa upp om pappa gnider sin penis lite mot den. Om den inte gör det, ska det då vara lagligt att göra det?
Ja, man kan ju dra saken till sin spets.. jag har tillräckligt med kunskap för att kunna avgöra om mina hästar lider av det jag gör med dem, oavsett om det handlar om ridning, körning eller om jag skulle ha sex med dem.
Men tillskillnad till många andra så rider jag inte hästar som har ont, vare sig det är medvetet eller handlar om okunskap. För jag har skaffat mig kunskapen att kunna avgöra det.

Medvetandet hos människor är inte det samma som hos djur. Därför är frågan som du säger extrem och har inget med denna tråden att göra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
57 857
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar