Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Humelibumlan skrev:
Men du? Hur ställer sig egentligen dina hundar och hästar till det du gör med dem? Har du verkjligen frågat om det är OK att rida, gå med koppel, köra, träna lydnad, hoppa och allt annat du/vi ka tänkas göra med djur??

Ska man förbjuda Tidelag för att djuren inte kan säga nej, så ska vi förbjuda allt annat vi gör som de inte kan svara ja eller nej till... :idea:

Har haft hund och vi gjorde enbart saker vi märkte hon tyckte va kul. Som t.ex spåra, det var verkligen inte något tvång vill jag lova.
Är ju helt absurt att ens jämför med sexövergrepp.

Tyvärr kan jag bara prata för mig själv här, det finns tyvärr alltför många hästar och hundar som far illa. T.ex travhästar som uttnyttjas för att sen bara skrotas när de gjort sitt. Tragiskt faktiskt, men inget jag vill spinna vidare på i denna tråden. Eller på buke öht.

Olius skrev:
Jag ser inte någonstans i forumreglerna att det är Elftor den allsmäktige som ska avgöra vem som får säga sin mening eller inte.
Fram tills dess så lovar jag att inte bry mig ett dyft om att fråga efter ditt medgivande faktiskt :smirk:
:bow: :bow: :bow:

Ja usch det är mååånga travhästar som far
hiskligt illa.....man vill gråta när man tänker
på det :cry:

Jag riktigt skäms för den mänskliga rasen emellanåt :o

Människor är som bakterier:
Det finns godartade och elakartade
och en hel drös därimellan.

Olius skrev:
Har haft hund och vi gjorde enbart saker vi märkte hon tyckte va kul. Som t.ex spåra, det var verkligen inte något tvång vill jag lova.
Är ju helt absurt att ens jämför med sexövergrepp.

Tyvärr kan jag bara prata för mig själv här, det finns tyvärr alltför många hästar och hundar som far illa. T.ex travhästar som uttnyttjas för att sen bara skrotas när de gjort sitt. Tragiskt faktiskt, men inget jag vill spinna vidare på i denna tråden. Eller på buke öht.
Jaha? Du var väl insatt i Tidelag och djursex ser jag... varför måste det handla om tvång och våld?
En hund som gillar levergryta, behöver knappast tvingas att slicka den från matte istället för kastrullen. :idea:

Det finns djur som far illa överallt, ska vi förbjua tidelag ska vi förbjuda allt som kan skada djur- Ridning, körning, i allmänhet hantering osv...

Stisse skrev:
Ja usch det är mååånga travhästar som far
hiskligt illa.....man vill gråta när man tänker
på det :cry:

Jag riktigt skäms för den mänskliga rasen emellanåt :o

Människor är som bakterier:
Det finns godartade och elakartade
och en hel drös därimellan.
Nu får du väl ta och lägga ner?
Varför är det fler travhästar som far illa än andra hästar?
Själv blir jag ledsen av alla dessa små stackars shettisar, det är ju såååååå många som far såååååååå illa :snirk:

Se till att ha belägg för och insikt i det du skriver om. :mad:

Senast ändrad:

*Tilda* skrev:
Stakars djuren, blir ju helt illamående när man tänker på dom stakars djuren!!!
Är det nej för att djuren lider eller för att du blir illamående?
Du kan bara svara en sak.
Antingen att djuren lider eller att du blir illamående.

Jag vet inte hur du hanterar dina djur, det får stå för dig. Men hur kan man INTE förstå skillnaden mellan att t.ex, som i mitt fall, spåra med sin hund när det blir fullkomligt överlycklig bara man närmar sig lådan med spårsele och är uppspelt hela vägen ut till skogen, eller att ha sex med hunden? Är det ingen skillnad för dig??
Varför är det viktigt för dig att få ha sex med djur och vad får du ut av det? (alltså inte att du faktiskt har det utan att du är noga med att ha rätten till det)

Genesis skrev:
Om du föredrar att personer inte idkar tidelag på sina djur då är du inte för tidelag.
Jag föredrar också att de låter bli.
Men jag tycker att jag inte har med saken att göra eller har någon rätt att förbjuda det.

Jag tycker att jag kan diskutera saken med dig, för du lyssnar och väger in argumenten.
Samt svara nyansert.
Dock finns här andra som onyanserat bara skriker NEJ i rent äckel och avsky.

Stisse skrev:
.
*Stisse hamnar i diskussion igen, litet off tråd*
Nu handlar det inte om valet av att äta äcklig mat precis.

Det handlar om OM egot människan ska få
utnyttja med-varelser som inte kan säga, Nej tack.

Du tycker att människan ska få ha den valfriheten.
Det tycker inte jag
Rider du? Äter du kött?

Olius skrev:
Kan du nu berätta varför just du ser det som viktigt att skydda människans rätt att ha sex med djur. Vad bra som kommer av det s.a.s. och vad just du får ut av det?
Läs tråden.

Stisse skrev:
* Stisse hamnar i disskussion igen, off tråd *
En fångad häst är redan i underläge, jämföres
med slavar som har det mer eller mindre bra.
Och ändå selar du på den och rider på den.

Olius skrev:
Jag vet inte hur du hanterar dina djur, det får stå för dig. Men hur kan man INTE förstå skillnaden mellan att t.ex, som i mitt fall, spåra med sin hund när det blir fullkomligt överlycklig bara man närmar sig lådan med spårsele och är uppspelt hela vägen ut till skogen, eller att ha sex med hunden? Är det ingen skillnad för dig??
Varför är det viktigt för dig att få ha sex med djur och vad får du ut av det? (alltså inte att du faktiskt har det utan att du är noga med att ha rätten till det)
Jag behandlar väl mina ästar illa enligt ditt tidigare inlägg om de stackars travarna :angel:

Jag vill inte vara otrevlig, men det skulle kankse underlätta om du tog och läste igenom denn atråden och de andra två om samma ämne... Vi sitter bara och upprepar allt!

Jag har inte sex med djur, jag tänder inte på djur och jag tycker inte man bör ha sex med djur.

Vad är det som säger att hunden inte skulle vara lika uppspelt och glad inför en "stund" med Husse eller matte?
Men Tidelag är allt emellan hunden slickar leverpatsej från matte till att en man har sex med en hamster.
Det betyder att hur skulle en lag utformas för att fungera i praktiken?
Ska vi släpa Gerd i fängelse för hon har en juckade hund på benet?

Inte heller Elftor kunde ge något bra argument och nu sällar du dig till gänget.

Jag tycker att det är både moraliskt och etiskt fel att idka tidelag.
Sen om det ska vara förbjudet enl lag eller inte är en annan fråga.
Om jag nu får tycka något så borde vi människor (skapelsens krona) :D befinna oss på en nivå över detta.
Tycker inte att man behöver iscensätta alla sexuella fantasier man kan tänkas ha ,utan vissa kan gott och väl stanna i fantasin.

Olius skrev:
Jag ser inte någonstans i forumreglerna att det är Elftor den allsmäktige som ska avgöra vem som får säga sin mening eller inte.
Fram tills dess så lovar jag att inte bry mig ett dyft om att fråga efter ditt medgivande faktiskt :smirk:

Jag bestämmer naturligtvis inte det, det var bara rådgivande. Du kan inte förvänta dig att bli tagen på allvar om du inte ens tänker läsa tråden innan du börjar diskutera i den.

Stisse skrev:
.
Det handlar om OM egot människan ska få
utnyttja med-varelser som inte kan säga, Nej tack.

Du tycker att människan ska få ha den valfriheten.
Det tycker inte jag

Du argumenterar nu mot människans rätt att över huvud taget ha djur.

Olius skrev:
Inte heller Elftor kunde ge något bra argument och nu sällar du dig till gänget.

Vi har båda gett flera argument redan, och du orkar inte ens läsa dem, så håll truten va. :)
Jag tänker inte agera bibliotikarie åt dig.

Stisse skrev:
:bow: :bow: :bow:

En fråga man kan ställa sig i det här läget:
Djur som slaktas testas de för HIV...Aids???

Försvinner viruset vid kokning, tillagning etc.?
Det var en landning på okunnighetens botten.

Vet du, det vore bra om du läste in dig på ämnet som du skall diskutera innan du ger dig in i diskussionen.
Det skulle ge en högre trovärdighet och få dig att verka mera seriös.

Nej, för Gerd har inte sex med hunden för att den kommer och juckar på benet på henne.

Ett enkelt sätt att utforma lagen är att förbjuda sexuella aktiviteter med djur. :idea:
Innan någon blir fälld ska givetvis en bedömning i vanlig ordning göras. Och givetvis är det bara allvarligare fall som öht blir rättsfall. Att fälla någon för att en hund kommer och juckar blir absurt. Det finns tusentals lagar som blir absurda om man utelämnar sunt förnuft.

Varför räcker då inte den vanliga djurskyddslagen? (eller hur man återgår till sida 2 med ett enda inlägg)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
57 857
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar