Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Vaddå vad innebär det? Har du problem att förstå, eller vad handlar det om?
Snälla. Okej betyder okej på svenska. Det betyder ja, jag tycker så. Okej, jag tycker så. Visst, jag tycker så.
Inte speciellt svårt att förstå.

Vart vill du komma med den här diskussionen egentligen?

Snälla. En person som tycker att det är okej att människor utför tidelag är ju för tidelag. Inget konstigt med det.

Varför drar du upp det här med lagen hela tiden? I den här tråden disskuterar vi om man är för/emot tidelag.

:eek: NEJ!! :eek:

Kicki_J skrev:
Har jag andgripit dig?????????????:confused:
Ja,ja, känner du så, så....
Och, OK det var väl lite sandlådenivå mitt första inlägg men för mig är det INTE OK att ha sex med ett djur, jag kan liksom inte alls förstå er som säger att ni inte själva vill ha det med inte bryr er om att andra har det. (Och jag jobbar med psykiskt sjuka och har ganska stor erfarenhet av det, om nu det har något med diskussitionen att göra!)
Sedan är ju "Normalt" ett begrepp som är ganska vidsträckt, det som är normalt för en kanske inte är normalt för en annan, men det finns väl ändå en hel del som man generellt kan säga är normalt eller inte eller är jag helt ute och cyklar då?????
För att jobba med psykiskt sjuka har du oerhört liten kunskap om sådana diagnoser. :eek:

Inte_Ung skrev:
Är det kanske du som tänder på tanken på sex med djur?
Så mycket att du dels måste övertyga dig om att det är fel?
Samt även har ett behov av att vältra dig i ämnet?
:bow: Jag tror nog att trådarna säger mer om nej-sägarna än om oss s.k. ja-sägare. Egentligen.

Kicki_J skrev:
Jag har helt missat de så kallade hållbara argumenten, liksom du säkert har missat Nej-sidans argument!!!! Antagligen för att vi helt enkelt inte tycker den andra sidan har något att komma med som låter realistiskt! Du VILL INTE förstå oss, liksom vi för allt i världen inte kan (och kanske vill??) förstå dig!;)
Jag anser inte att "äckligt" och "sjukt" är hållbara argument, nej,

Genesis skrev:
Vaddå vad innebär det? Har du problem att förstå, eller vad handlar det om?
Snälla. Okej betyder okej på svenska. Det betyder ja, jag tycker så. Okej, jag tycker så. Visst, jag tycker så.
Inte speciellt svårt att förstå.
Ja, jag vet vad ordet "okej" betyder, det är naturligtvis ett uttryck för accepterande, men det klargör förstås inte implikationerna av ett ja eller nej svar, som jag ganska tydligt visade i mitt långa inlägg.

Vart vill du komma med den här diskussionen egentligen?
Också där, det långa inlägget. Tyvärr, det är väl bara att ta på sig läsglasögonen och hugga in antar jag. Sammandrag: Jag betvivlar trådens ärlighet, jag ser en tydlig koppling till lagstiftningen (inte minst med "sammanräkningarna" för att avgöra vilken sida som leder) och inte minst, jag förstår inte intresset av att veta vad människor har för känslor kring en dåligt definierad fråga. Jag slutar nu innan det blir för långt så att ni glömmer vad jag skrivit och frågar om det igen!

Snälla. En person som tycker att det är okej att människor utför tidelag är ju för tidelag. Inget konstigt med det.
Ytterligare termproblem. Vad implicerar "för tidelag"? Det största problemet är väl den idiotiska ja/nej-frågeställningen som omöjligt kan täcka in riktiga åsikter. Jag betvivlar att någon som svarat är "för" tidelag, men det beror förstås på vad man lägger in i "för". Vissa dumskallar vill ju till och med ha det till att de som inte vill svara ja/nej argumenterar för egen vinning, eftersom de inte kan greppa allt som framlagts.

Varför drar du upp det här med lagen hela tiden? I den här tråden disskuterar vi om man är för/emot tidelag.
Återigen, det långa inlägget. :banana:

NEEEJJJ!!
Aldrig i H*lvete att de ska vara okej!
Fy fan alltså....de är ju helt sjukt...
Stakars djuren, blir ju helt illamående när man tänker på dom stakars djuren!!
Så nej nej nej nej nej nej nej!!!!!

Aldrig i livet att de ska vara Okej!!

*Tilda* skrev:
Aldrig i livet att de ska vara Okej!!
Snabbfråga, vad menar du med "okej" i den meningen? :)
Att det ska vara olagligt, kan hända? :angel:

Den här tråden säger inte mycket mer om mig än att jag vet vad jag tycker och att jag har tyckt likadant hela tiden.
Jag har försökt lägga fram faktamässiga argument så gott det går, sedan har det kommit lite åsikter från hjärtat också ;)

Det var inte jag som startade den här tråden.
Jag har uttryckt vad jag tycker och jag har lagt fram en del faktamässiga argument.
En del argument har kommit direkt från mig, vad jag tycker själv, som person.

Jag har inte argumenterat speciellt mkt om införande av lag.

Man är för tidelag om man tycker att det är okej att folk håller på med det. Om man tycker att människor ska ha rätt att ha sex med sina djur, då är man för tidelag.

Detta betyder som jag sagt så många gånger, inte att man utövar, eller blir upphetsad av detta själv.

Sedan har jag både bra syn och bra läsförmåga så ett par läsglasögon är nog ganska onödiga ;)

Genesis skrev:
Det var inte jag som startade den här tråden.
Jag har uttryckt vad jag tycker och jag har lagt fram en del faktamässiga argument.
Nej, men du har ifrågasatt mitt ifrågasättande av originalformuleringarna, och på den vägen hamnade vi här där vi nu är!

Man är för tidelag om man tycker att det är okej att folk håller på med det. Om man tycker att människor ska ha rätt att ha sex med sina djur, då är man för tidelag.
Okej hur? Jag tycker inte att farbror polisen ska spärra in dem om de inte har skadat djuret i nivå med liknande lagstiftning, ej heller tycker jag att man ska hälla syra på dem, som någon föreslog. Men skulle ändå (även om jag knappast förlorar någon sömn över det-) föredra att de inte idkade tidelag alls. Tycker jag att det är "okej" då? Är jag "för" då? Kan du äntligen se problemet med formuleringarna "för" och "okej"?

Vidare så är förstås den enda poängen med att dela in människor i för och emot att skuldbelägga eller misstänkliggöra de som inte besvarat tråden med en arg rad och fem ännu argare smileys.

Jag blir ytters misstänksam mot personer som anser det OK att ha sex med djur. Varför tycker de det, vad får de ut av det. Det måste ju vara så att där finns ett intesse för just sex med djur för att man aktivt ska argumentera FÖR att de ska vara lagligt. Annars finns liksom inget skäl att engagera sig för det liksom.

Varför misstänksam då? Jo, för det är sannolikt en inkörningsport till även andra övergrepp (just det, övergrepp kallas det när ena parten inte väljer sexet)
Vad blir nästa steg? ger sig personen på kvinnor kanske, eller barn t.om, de kan ju inte försvara sig och det måste ju passa dessa patetiska människor.

Jag har inte sagt att du är för. Jag har sagt det till en annan person som jag har diskuterat med, och den personen sa själv att den var för sen.

"Okej, hur?" - Det har jag redan förklarat.

Jag tycker inte att man ska "hälla syra" på personer som utför tidelag. Har jag aldrig påstått, inte hållt med om heller.

Om du föredrar att personer inte idkar tidelag på sina djur då är du inte för tidelag.
Jag kan inte säga att du är emot heller, då jag inte har en aning om hur du tänker.
Sedan ser inte jag världen i svart el vitt.
Jag har aldrig sagt att man antingen måste vara för el emot.

Jag har inte svarat med en arg rad och fem arga smileys heller :)

Olius skrev:
Jag blir ytters misstänksam mot personer som anser det OK att ha sex med djur. Varför tycker de det, vad får de ut av det. Det måste ju vara så att där finns ett intesse för just sex med djur för att man aktivt ska argumentera FÖR att de ska vara lagligt. Annars finns liksom inget skäl att engagera sig för det liksom.

Jag föreslår att du läser tråden och medföljande argument, kanske de innehåller förklaringar till vaför någon argumenterar mot en lag.
:idea:.

Genesis skrev:
Ett djur måste fortplanta sig för att rasen inte ska dö ut, det vet de..
App app app
Ett djur har inte en aning om varför de parar sig eller sjunger osv. De blir sjungnödiga helt enkelt!

De vet inte att det blir ungar av att de parar sig och de bryr sig inte heller ett dyft om rasens fortlevnad..

/Asso, Biolog

linafina skrev:
Ja och många djur slaktas och vi som äter kött äter dom. Men dom djuren hoppas jag inte har haft en snopp i arslet eller annat.
:bow: :bow: :bow:

En fråga man kan ställa sig i det här läget:
Djur som slaktas testas de för HIV...Aids???

Försvinner viruset vid kokning, tillagning etc.?

Stisse skrev:
:bow: :bow: :bow:

En fråga man kan ställa sig i det här läget:
Djur som slaktas testas de för HIV...Aids???

Försvinner viruset vid kokning, tillagning etc.?

Men jösses. Jag ska sluta leta djupare nyanser i ditt originalinlägg. :)

Nej, jag har inte läst alla 20 sidor, men ser inte det som ett krav för att få uttala mig här faktiskt ;)

Men du kanske kan hänvisa till ett inläggsnummer där ett sanslöst bra argument för att sex med djur är bra huserar, så ska jag bemöta det. :idea:

Jag har räknat rösterna igen

Det har blivit ytterliga 3 st Nej sägare

NEJ det är inte Okey att ha sex med djur = 82 st
JA det är Okey att ha sex med djur = 3 st

Några tidigare Nej-sägare har tyckt till igen
och bekräftat.

Samt några tidigare JA-sägare har också tyckt till
och värnat om rätten att få ha sex med djur.

Sedan är det någon nja-sägare.

Rätta mig om jag har fel

Här har vi en självutnämnd allvetare :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
57 857
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar