Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Ursprungligen postat av Stisse
Samt några tidigare JA-sägare har också tyckt till
och värnat om rätten att få ha sex med djur.
Kimz0r skrev:
Så duktig du är på att förvränga saker och ting. :smirk:
Oj har jag missat något ?

Stisse skrev:
Ho ho föringa inte spontana känslor från hjärtat
Jo, när det gäller åsiktsbildning. Då föredrar jag att man tänker med hjärnan.

Stisse skrev:
här har vi med
grund-värderingar att göra.
Jaså. Upplys mig.

Kimz0r skrev:
Exakt. Just därför möter nej-sägarna ständigt motstånd från den sida som ni andra vill kalla ja-sidan.
och tvärtom....vise versa....

Stisse skrev:
och tvärtom....vise versa....
Med den skillnaden att "ja-sidan" har betydligt hållbarare och sakligare argument.

Det beror helt på vad man tycker själv. Det finns inget som säger att det finns fler belägg för era argument än tex. de argument som jag har lagt fram.

Sedan kanske det finns andra som har lagt fram mindre trovärdiga argument, men jag kan inte svara för dessa.
Man ska inte dra alla över en kam, som du själv har sagt, man kan inte se allt svart eller vitt. :)

Sedan är det som Stisse säger, tur att vi har hjärtat och kan svara utifrån det.
Om människor inte skulle göra det, och bara argumentera utifrån fakta så skulle antagligen inte världen fungera.

Skulle jag bara argumentera utifrån saklig fakta med min pojkvän, så skulle inte jag ha någon pojkvän idag.
De flesta människor visar känslor, även i disskusioner.
Det är normalt beteende.

Stisse skrev:
Jag har räknat rösterna igen

Det har blivit ytterliga 5 st Nej sägare

NEJ det är inte Okey att ha sex med djur = 79 st
JA det är Okey att ha sex med djur = 3 st

Några tidigare Nej-sägare har tyckt till igen
och bekräftat.

Samt några tidigare JA-sägare har också tyckt till
och värnat om rätten att få ha sex med djur.

Sedan är det någon nja-sägare.

Rätta mig om jag har fel

Du läste inte sidorna jag länkade. Repetition:
http://en.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum

Genesis skrev:
Om en person säger att han/hon tycker att det är okej att en man yrkar tidelag på sin häst, då är det personen för tidelag.
Men en del personer verkar inte vilja kännas vid det påståendet.
samt
Stisse skrev:
OBS den här tråden handlar om vad du känner spontant från hjärtat.......det ska väl inte vara så svårt?

Först och främst har inte "OK" definierats särskilt väl. Vad exakt menas med ok? För det andra är det i en sån här tråd en överhängande risk för att "från-hjärtat" åsikten kring något definierat och accepterat "ok" plötsligt förvrängs till att betyda något annat. (Det sker trots allt fram och tillbaka redan i den här tråden?) För det tredje så är trådens syfte förstås att få uppbackning i trådarna som handlar om lagstiftning, eftersom det är där den motiverades, då är plötsligt frågaställande från hjärtat med hjärnan frånkopplad plötsligt ohederligt.

Om man tycker att det är "okej"(1) att idka tidelag med sin häst, och okej innebär helt rätt och rimligt, en schysst grej att göra helt enkelt och fullkomligt i linje med normalt beteende värt att uppmuntra, så betyder det förstås att man faktiskt är för tidelag. Men som tidigare sagt medför det ospecificerade "SVARA FRÅN DITT SVARTA HJÄRTA ÄRE OKEJ LR???" möjlighet till många andra tolkningar. Eftersom trådens ursprung, som jag påpekade, är ur lagstiftningstrådar och de flesta anser att deras känslor är vad som ska definiera sveriges lagar så är det mycket rimligt att tolka "okej" som en lagfråga.

Och, om det är en fråga om lag, då betyder plötsligt inte "Ja det är okej", i den förtydligade betydelsen "i den meningen att det inte är något som ska straffas enligt lag om ingen skada förekommit" inte alls att man är för tidelag, det är ett absurt påstående att ens åsikt om vad som ska straffbeläggas avgör vad man står bakom.

(1) OK

Jo, när det gäller åsiktsbildning. Då föredrar jag att man tänker med hjärnan.
Ska man kommentera det här......
förmodligen inte......

Säger så här..de som utövar tidelag......tror nog
inte att de tänker med varken hjärnan eller hjärtat.

Det är nog könsdelarna som "tänker" å "tänder".

Fast så enkelt är det ju inte, alla vet ju att det är hjärnan som styr köns-organen.
Ögonen ser "ett könsorgan" på ett djur och skickar
bilden till delar av hjärnan.

Vissa tänder på bilden de ser och svarar
sexuellt på signalen från en art-främmande.

Normalt så reagerar de flesta människor inte sexuellt
på ett djur eller har spärrar.

Normalt så tänder man ju inte på vem som helst heller.

Att vara Zoofil är att ha en avvikande beteende.
Det händer saker i kroppen som Zoofilen inte kan rå över.
Jag dömer ingen.
OBS
Jag dömer inte Homofiler, utövare av S&M.

Vuxna människor kan göra vad de vill så länge
parterna är överens.

Återigen så värnar jag om djuren som inte kan
prata Svenska, Engelska eller något annat mänskligt språk.

OK = i trådfrågan
*känns det rätt
*eller känns det fel

Och vad innebär känns rätt eller känns fel, vad för "rätt" eller "fel", vilka implikationer av rätt eller fel är det vi ska känna av?

...och varför är du intresserad av att veta?

NEJ NEJ NEJ!!!:mad:

Elftor skrev:
Och vad innebär känns rätt eller känns fel, vad för "rätt" eller "fel", vilka implikationer av rätt eller fel är det vi ska känna av?

...och varför är du intresserad av att veta?
Se mitt tidigare svar.

Varför har du hakat upp dig på detta? :
"Om en person säger att han/hon tycker att det är okej att en man yrkar tidelag på sin häst, då är det personen för tidelag.
Men en del personer verkar inte vilja kännas vid det påståendet"

Jag har aldrig påstått att man ska använda ordet okej, när det gäller lagfrågor.

Okej i min mening betyder okej. Alltså att man tycker att det är lugnt att folk håller på med tidelag. Man tycker att det är okej helt enkelt.
Jag har inte påstått att personen måste gilla eller utöva tidelag för det. Men en person som tycker att tidelag är okej är också för tidelag.

Inte_Ung skrev:
Och hur menar du att djuret tänker då?
Ärligt nu, vilka drivkrafter inom det enskilda djuret får det att vilja para sig?
Jag vet att de inte kan tänka "Nu så skall jag para mig så att jag får en unge."
Det var nämligen inte så länge sedan som inte människan heller visste sambandet mellan samlag och barnalstring.

Jag anser att det har med djurens instinkter att göra. Ett djur måste fortplanta sig för att rasen inte ska dö ut, det vet de. Och det har de i sig.

Detta är vad jag tycker.

Stisse skrev:
Ska man kommentera det här......
förmodligen inte......

Säger så här..de som utövar tidelag......tror nog
inte att de tänker med varken hjärnan eller hjärtat.

Det är nog könsdelarna som "tänker" å "tänder".

Fast så enkelt är det ju inte, alla vet ju att det är hjärnan som styr köns-organen.
Ögonen ser "ett könsorgan" på ett djur och skickar
bilden till delar av hjärnan.

Vissa tänder på bilden de ser och svarar
sexuellt på signalen från en art-främmande.

Normalt så reagerar de flesta människor inte sexuellt
på ett djur eller har spärrar.

Normalt så tänder man ju inte på vem som helst heller.

Att vara Zoofil är att ha en avvikande beteende.
Det händer saker i kroppen som Zoofilen inte kan rå över.
Jag dömer ingen.
OBS
Jag dömer inte Homofiler, utövare av S&M.

Vuxna människor kan göra vad de vill så länge
parterna är överens.

Återigen så värnar jag om djuren som inte kan
prata Svenska, Engelska eller något annat mänskligt språk.
Zoofiler attraheras av djur så som heterosexuella attraheras av det motsatta könet och homosexuella av det egna.

Och jo, du dömer.

Jag föreslår att du läser vad Elftor skriver.

Genesis skrev:
Varför har du hakat upp dig på detta? :
"Om en person säger att han/hon tycker att det är okej att en man yrkar tidelag på sin häst, då är det personen för tidelag.
Men en del personer verkar inte vilja kännas vid det påståendet"
Jag tyckte att jag förklarade felet i det påståendet.

Okej i min mening betyder okej. Alltså att man tycker att det är lugnt att folk håller på med tidelag. Man tycker att det är okej helt enkelt.
Och vad innebär det? Det är oerhört vagt. Vad betyder det i en verklig situation?

Det de flesta säger är att de anser att det inte är upp till lagen att reglera. Du kan upprepa att det betyder att de är för tidelag hur mycket du vill, det blir inte mer sant för det.

Kimz0r skrev:
Du ansåg att vi som svarade något annat än "nej" i den här tråden är sjuka i huvudet, och jag efterfrågade då en diagnos. Dina svar visar på en grav okunskap om psykiska sjukdomar och bristande argument, eftersom du känner att du måste angripa mig. Att svara något annat än "nej" i den här tråden, betyder inte att vederbörande vill ha sex med ett djur. Förmodligen betyder det bara att vi tänker ett steg längre än de flesta andra. Vad människor som får rättspsykiatrisk vård har med saken att göra förstår jag inte, kan du förtydliga? Och vad är "normalt"? Vad är "onormalt"?
Har jag andgripit dig?????????????:confused:
Ja,ja, känner du så, så....
Och, OK det var väl lite sandlådenivå mitt första inlägg men för mig är det INTE OK att ha sex med ett djur, jag kan liksom inte alls förstå er som säger att ni inte själva vill ha det med inte bryr er om att andra har det. (Och jag jobbar med psykiskt sjuka och har ganska stor erfarenhet av det, om nu det har något med diskussitionen att göra!)
Sedan är ju "Normalt" ett begrepp som är ganska vidsträckt, det som är normalt för en kanske inte är normalt för en annan, men det finns väl ändå en hel del som man generellt kan säga är normalt eller inte eller är jag helt ute och cyklar då?????

Vad är det som driver dig till starta en tråd som denna?
Och sedan se till att vältra dig i snaskigheter.
Jag får känslan av att du hela tiden försöker få igång diskussionen så att där skall komma snaskiga detaljer ur den.

Är det kanske du som tänder på tanken på sex med djur?
Så mycket att du dels måste övertyga dig om att det är fel?
Samt även har ett behov av att vältra dig i ämnet?

Ärligt talat så tänker jag inte på djursex alls, utom när jag läser i dessa trådar.
Så jag skulle inte komma på idén att starta en tråd om djursex.
Går du omkring och tänker på djursex?

Kimz0r skrev:
Med den skillnaden att "ja-sidan" har betydligt hållbarare och sakligare argument.
Jag har helt missat de så kallade hållbara argumenten, liksom du säkert har missat Nej-sidans argument!!!! Antagligen för att vi helt enkelt inte tycker den andra sidan har något att komma med som låter realistiskt! Du VILL INTE förstå oss, liksom vi för allt i världen inte kan (och kanske vill??) förstå dig!;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
57 857
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar