Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Olius skrev:
Nej, jag har inte läst alla 20 sidor, men ser inte det som ett krav för att få uttala mig här faktiskt ;)

Men du kanske kan hänvisa till ett inläggsnummer där ett sanslöst bra argument för att sex med djur är bra huserar, så ska jag bemöta det. :idea:

Du har missat poängen, så vitt jag vet argumenterar ingen att sex med djur är bra.

Olius skrev:
Här har vi en självutnämnd allvetare :rofl:
Jag håller med dig, vetenskapen har förmodligen fel. Djur parar sig säkerligen, precis som det påstods innan, för att de vet att deras art dör ut annars. Det låter fullkomligt logiskt.

Senast ändrad:

Genesis skrev:
Den här tråden säger inte mycket mer om mig än att jag vet vad jag tycker och att jag har tyckt likadant hela tiden.
Jag har försökt lägga fram faktamässiga argument så gott det går, sedan har det kommit lite åsikter från hjärtat också ;)
:bow: :bow: :bow:

Vilken lättnad!

Fast tyvärr var det ju 3 av 85 som brann för att rätten för sex med djur ska få finnas kvar. Undrar varför :confused:

Elftor skrev:
Jag håller med dig, vetenskapen har förmodligen fel. Djur parar sig säkerligen, precis som det påstods innan, för att de vet att deras art dör ut annars. Det låter fullkomligt logiskt.

Mnja, nu vrider du på det onödigt mycket. Det påstod jag aldrig.

Men det finns mellanting mellan att logiskt kunna se framtiden, planera familj osv och att inte ha en aning om vad man sysslar med på något plan.

Olius skrev:
Vilken lättnad!

Fast tyvärr var det ju 3 av 85 som brann för att rätten för sex med djur ska få finnas kvar. Undrar varför :confused:
Jag trodde jag redan hade varnat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum

Förklaringen är förstås att de allra flesta tycker att sex med djur är äckligt, och att bara ett fåtal är klarsynta nog att se att det bästa sättet att hantera äckliga saker inte nödvändigtvis är att förbjuda dem.

Olius skrev:
Mnja, nu vrider du på det onödigt mycket. Det påstod jag aldrig.

Men det finns mellanting mellan att logiskt kunna se framtiden, planera familj osv och att inte ha en aning om vad man sysslar med på något plan.

Det varierar säkerligen mellan arterna, men vad gäller fåglar som tagits som exempel kan man nog anta att det allra mesta går på instinkt. Till och med för människan påstås det ju ha tagit en förbluffande tid att sammankoppla alla detaljerna.

Fast det har jag heller aldrig påstått heller (att de inte har en uppfattning om ngt de gör) men det är konstaterat att de inte kan tänka i fler än 2-3 led (de fler för högre apor tex).

Därför vet inte ett djur att det parar sig för att få en unge och för att rasen inte ska dö ut.

Elftor skrev:
Jag trodde jag redan hade varnat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum

Förklaringen är förstås att de allra flesta tycker att sex med djur är äckligt, och att bara ett fåtal är klarsynta nog att se att det bästa sättet att hantera äckliga saker inte nödvändigtvis är att förbjuda dem.

För min del får folk göra hur äckliga saker de vill, så länge de inte gör de med någon som inte kan säga NEJ.
Äckligheten är av underordnad betydelse, eller ingen alls faktiskt.

Olius skrev:
För min del får folk göra hur äckliga saker de vill, så länge de inte gör de med någon som inte kan säga NEJ.

Det finns ganska mycket argumentation kring just det där redan, välkommen tillbaka med synpunkter som tillför något.

Elftor skrev:
Det är sjukt och äckligt!
Sluta ha sex med dina djur Humelibumlan!!!! :mad:
Fattar du inte att en liten hamster blir skadad om man sätter på den??? :mad:
Men? :eek: Med eltejp så går det jätte bra!

Jag ser inte någonstans i forumreglerna att det är Elftor den allsmäktige som ska avgöra vem som får säga sin mening eller inte.
Fram tills dess så lovar jag att inte bry mig ett dyft om att fråga efter ditt medgivande faktiskt :smirk:

Stisse skrev:
:bow: :bow: :bow:

En fråga man kan ställa sig i det här läget:
Djur som slaktas testas de för HIV...Aids???

Försvinner viruset vid kokning, tillagning etc.?
HIV smittar inte från människa till djur.

NEJ, nej, nej!!!!! absolut inte!!!!!!!

Olius skrev:
brann för att rätten för sex med djur
Och så börjas det igen... Läs HELA tråden.

Olius skrev:
En häst väger i storleksordningen 500 kg, give or take a few. Den har starka käkar och hårda hovar. Påstå inte att en sådan är försvarslös. Det är ju därför stoet hålls och spänns vid betäckning, just för att hon inte ska kunna försvara sig.

Olius skrev:
Men du? Hur ställer sig egentligen dina hundar och hästar till det du gör med dem? Har du verkjligen frågat om det är OK att rida, gå med koppel, köra, träna lydnad, hoppa och allt annat du/vi ka tänkas göra med djur??

Ska man förbjuda Tidelag för att djuren inte kan säga nej, så ska vi förbjuda allt annat vi gör som de inte kan svara ja eller nej till... :idea:

Av Elftor: Förklaringen är förstås att de allra flesta tycker att sex med djur är äckligt, och att bara ett fåtal är klarsynta nog att se att det bästa sättet att hantera äckliga saker inte nödvändigtvis är att förbjuda dem
.
*Stisse hamnar i diskussion igen, litet off tråd*
Nu handlar det inte om valet av att äta äcklig mat precis.

Det handlar om OM egot människan ska få
utnyttja med-varelser som inte kan säga, Nej tack.

Du tycker att människan ska få ha den valfriheten.
Det tycker inte jag

--------------------------------------------------------
;) Stisse spelar Chack ;)

Kimz0r skrev:
En häst väger i storleksordningen 500 kg, give or take a few. Den har starka käkar och hårda hovar. Påstå inte att en sådan är försvarslös. Det är ju därför stoet hålls och spänns vid betäckning, just för att hon inte ska kunna försvara sig.

Ok, nu vet vi att en häst kan försvara sig.

Kan du nu berätta varför just du ser det som viktigt att skydda människans rätt att ha sex med djur. Vad bra som kommer av det s.a.s. och vad just du får ut av det?

Kimz0r skrev:
* Stisse hamnar i disskussion igen, off tråd *
En fångad häst är redan i underläge, jämföres
med slavar som har det mer eller mindre bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
57 857
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar