S
Stisse
Sv: Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur
Så anonym är jag inte, har träffat flera st
av människorna här.
Så anonym är jag inte, har träffat flera st
av människorna här.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte_Ung skrev:Ja om djuret bevisligen inte tar skada av det och är med på akten.
D.v.s. nej på för små djur och ja på tillräckligt stora djur som är i brunst eller intresserade av sysslan.
Och ja om djuret är den aktiva parten.
Det finns inget enkelt ja eller nej.
Då vissa djur tar skada av det och andra inte.
Vems etik och till vad nytta?lolly skrev:Nej, självklart inte. Ur etisk synpunkt helt fel.
Välkommen Lolly, tack för ditt svar.lolly skrev:Nej, självklart inte. Ur etisk synpunkt helt fel.
Redan i att du skriver "påstås" visar att du ändå tror att de blir skadade.Stisse skrev:Tycker du att det är OK att ha sex med djur
jag menar alltså även Tidelag-light där djuren
påstås inte bli skadade.
Jag tycker att det är intressant att så många anser att de har rätten att sätta gränserna för etiken, samt att bestämma över andras sexualitet.asfaltsflickan skrev:Jag lånar ditt svar, för det säger vad jag också tycker i frågan.
I_U med flera, jag beundrar er uthållighet. Själv kommer jag att hålla mig borta från de här trådarna, eftersom jag bara blir frustrerad över hur många det är som inte kan se längre än till sina egna äckelkänslor. :smirk:
Påstås är i generell meningInte_Ung skrev:Redan i att du skriver "påstås" visar att du ändå tror att de blir skadade.
Och då så svarar jag, bara när de garanterat inte blir skadade.
Och de garanterat njuter av det själva.
Med tanke på att man har inseminerat stora djur under väldigt många år, så borde psykiska skador på ko och häst ha visat sig om de fanns.Svíþjóð skrev:Kanske blir de skadade psykiskt?
Sa hon som tittade sig i SPEGELN!Inte_Ung skrev:Jag tycker att det är intressant att så många anser att de har rätten att sätta gränserna för etiken, samt att bestämma över andras sexualitet.
Det får mig hela tiden att tänka på Kyrkans starka makt över människors sexualitet och förklarar bra hur kyrkan lyckades med att skaffa sig den makten.
Men åter PL: Har du inte läst frågan??peter_lundin skrev:Som sagt man kan inte förenkla ett problem genom att begära ett Ja eller Nej i en sån här fråga. Om ngn stoppar snoppen i en häst tycker jag personligen att det är störande alltså tycker jag inte att det är ok.
Jag tycker dock inte att det är mer övergrepp än allt annat vi gör med våra tamdjur utan att fråga.
Sen tycker jag att det är katastrof att folk i vissa fall kommer undan med saker som definitivt skadar djur.
Dock knappast i brist på en lag mot tidelag knappast ens pga brist i djurskyddslagstiftningen uta pga utredare o domstolar ofta är okunniga om djurskydd eller att det helt enkelt inte prioriteras.
Men det är klart om vi återinförde dödsstraff mot tidelag(för dom som inte vet drabbade det även djuret) så kanske det skulle prioriteras.
PL
Jo i princip, för annars så måste man förbjuda inseminering.Stisse skrev:Påstås är i generell mening
garantera kan man aldrig generellt göra.
Nu så kommer jag ju aldrig att utöva djursex, av den enkla anledningen att jag tycker att det är äckligt och att jag inte tänder på djur.Stisse skrev:Du kan inte garantera i förväg att ditt djur kommer att vara oskadat förr än att "du" har utövat "din" sexuella tillfredsställelse
Det förstår jag.Svíþjóð skrev:Jag tycker fortfarande att det är fel.