En perfekt ros att starta med! Så enkel och finJag har köpt gårdens första ros En vit Louise Bugnet (Rugosa) blev det och jag är bra nog sugen på att köpa fler perenner, då det är 50% på hela växtsortimentet just nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En perfekt ros att starta med! Så enkel och finJag har köpt gårdens första ros En vit Louise Bugnet (Rugosa) blev det och jag är bra nog sugen på att köpa fler perenner, då det är 50% på hela växtsortimentet just nu
En perfekt ros att starta med! Så enkel och fin
Du sätter upp en spalje - t.ex.armeringsnät. Sedan skaffar du clips speciellt gjorda för att fästa upp växter och fäster grenarna vid spaljen.Jag vet dock inte hur jag ska hantera den sen nästa år. Den har ingen spaljé att klättra på utan står fritt intill väggen, men grenarna hänger ut åt sidorna förstås. Vad ska jag göra nästa år? Klippa ner den igen? Hur får man den att vilja klättra på en spaljé? Jag är van vid klematis och vildvin och de är ju helt annorlunda jämfört med detta taggiga monster.
Ok, jag förstår. Någon som har tips på hur man snyggast fäster ett armeringsnät i väggen då? För det behöver väl sitta typ 10 cm ut från väggen också...Du sätter upp en spalje - t.ex.armeringsnät. Sedan skaffar du clips speciellt gjorda för att fästa upp växter och fäster grenarna vid spaljen.
Distansklossar i trä? (förutsatt att det är en träpanel på väggen...)Ok, jag förstår. Någon som har tips på hur man snyggast fäster ett armeringsnät i väggen då? För det behöver väl sitta typ 10 cm ut från väggen också...
Tack!Nostalgie
Visa bifogad fil 33203
Min Nostalgie ser ut så här. Är det ett bevis på att den planterats för grunt och att det rödbladiga som kommit upp med full fart inte alls är någon Nostalgie?
Visa bifogad fil 32498
Här står växterna i stallet i väntan på plantering. Hoppas inte hästarna tar sig ur boxarna för då ryker väl alla rosor
+ en på tanten. Titta på den här nostalgien så ser man att de nya skotten är mörka precis som på din ros.Vänta lite innan du tar bort.
Min erfarenhet är att det kan vara rött när det skjuter fart och rättar till sig när kvisten mognat.
Visserligen är risken stor att det är något annat , men som sagt, vänta ett tag.
Jag har haft sådan kvist som jag sparat av nyfikenhet och det har senare visat sig att det faktisk varit äkta sort.
Ja, tack för påminnelsen om detta! Det röda skottet/grenen har blivit grönt och har nu blomknoppar där jag kan se skiftningen mellan rött och vitt!+ en på tanten. Titta på den här nostalgien så ser man att de nya skotten är mörka precis som på din ros.
Min blommar men är i övrigt helt eländig.Alltså.
Min Leverkusen är på tredje året. Den är benägen att vissna om vintrarna så jag får klippa rätt mycket.
Men det mest irriterande är att den itne blommat en enda gång. Den ska vara blomvillig men inte hos mig. Funderar på att gräva upp och slänga och sätta dit något annat som är snällare.
(jag trodde Leverkusen var snäll )