Vilken fantastisk trädgård!I år har det varit rosornas år i min trädgård.
Det har blommat som aldrig förr.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken fantastisk trädgård!I år har det varit rosornas år i min trädgård.
Det har blommat som aldrig förr.
Kan du avvakta minst en månad till, så gör det gärna. Jag flyttade dock en stor ros för en månad sen, jag hade inget val. Klippte inte ner den heller, men grävde rejält och fyllde med bra jord. Och har stödvattnat mycket. Lycka till!Kul att hitta den här tråden! Har ett gäng rosor som jag fått order om att flytta, har lite ångest, har dålig erfarenhet av att flytta växter Men rejäla gropar, rosjord och "knölen" under jord lyder ordern! Men hur länge ska jag vänta? De blommar ju så fint nu...
Tack för bra tips, ska kika på demVad fint det kommer bli! Det är så himla kul att se en trädgård växa fram.
Tips på växter, så tycker jag att ulleternell tror jag skulle bli superfint mot dina Charles Darwin-rosor, liksom havtorn ”Hikul” som du kan forma till bollar.
Det kanske är en synvilla när man inte ser proportionerna riktigt, men det ser för mig ut som om du har satt rosorna lite tätt och lite nära rabattkanten.
Tack !Vilken fantastisk trädgård!
Det gör jag gärna, har inte riktigt tid just nu ändå Ja hoppas de klarar sig!Kan du avvakta minst en månad till, så gör det gärna. Jag flyttade dock en stor ros för en månad sen, jag hade inget val. Klippte inte ner den heller, men grävde rejält och fyllde med bra jord. Och har stödvattnat mycket. Lycka till!
Det som tar mest tid är att förbereda den nya platsen. Gräv, fyll med bra jord och det värsta är gjort, det kan du göra nu! Flytta själva rosen går fort! Och rosorna är ju för övrigt heeeeelt underbara!Det gör jag gärna, har inte riktigt tid just nu ändå Ja hoppas de klarar sig!
Jag fick möjligheten att rädda ett helt gäng med rosor, vi får se hur många som överlever för det var svårt att få med rötter på en del av dem eftersom de var riktigt gamla och väletablerade. Någon enstaka hade knopp nu men de flesta var hårt nerklippta eftersom de hade varit ivägen så det blir spännande att se vad det är för något! Minst 3 klätterrosor är det och så ett gäng andra.
En som inte var helt nerklippt stod i full blom och är antingen en klätterros eller en yvig buskros (hade växt mot spaljé). Någon som har en gissning om vad det kan vara för någon? Blommorna är rosa-rosa och sitter i klasar.
Visa bifogad fil 35736
Visst är den! Jag är väldigt glad över att denna var en av de jag fick med lite mer rötter på så att det finns en chans att den överlever!Ingen aning om vad det är för ros men mitt ha-begär gick i taket! OTROLIGT vacker!
Jag fick möjligheten att rädda ett helt gäng med rosor, vi får se hur många som överlever för det var svårt att få med rötter på en del av dem eftersom de var riktigt gamla och väletablerade. Någon enstaka hade knopp nu men de flesta var hårt nerklippta eftersom de hade varit ivägen så det blir spännande att se vad det är för något! Minst 3 klätterrosor är det och så ett gäng andra.
En som inte var helt nerklippt stod i full blom och är antingen en klätterros eller en yvig buskros (hade växt mot spaljé). Någon som har en gissning om vad det kan vara för någon? Blommorna är rosa-rosa och sitter i klasar.
Visa bifogad fil 35736
Jag har tre sådana och det är inte samma. Men tack för gissningengissar på The Fairy
Visa bifogad fil 35736