Rosor, rosor, rosor... Stora rostråden!

@Guldaskig Jag såg Queen of Sweden i en stor rabatt i Köpenhamn (Tivoli ) och det var otroligt fint. De hade de olika rosorna i grupper om … ja, säkert 10/15 av varje, kanske fler! Jag ville göra likadant! Ha flera likadana ihop.

Men rosor är alltid vackra oavsett så gör som du tycker, det blir underbart det med!

Åh ja, kan tänka mig att det var fint. Jag kan inte riktigt bestämma mig… hade tänkt göra samma hela vägen men sen tänkte jag om och ville ha olika. För höjdens skull är det kanske snyggast att ha likadana ifall man får tag i rosor i olika höjder som gör att det ser konstigt ut.
 
Här kanske man kan fråga om sort? Jag har några stora buskrosor, ca 3 m höga, långa raka stammar nästan helt utan taggar. Rosa halvfyllda blommor ca 6-7 cm, doftar. Blommar kort men intensivt precis nu. Sprider sig med rotskott och kräver ingen skötsel mer än att jag tar bort döda grenar på våren. Nån som har ett förslag?
1000004750.jpg
 
Jag förstår mig inte på min Flammentanz riktigt men misstänker den står för soligt... inne på 3:e året och fick inget vatten igår så idag slokade de nya skotten rejält. Men Vanessa Bell som flyttades i förrgår till att stå 3 meter ifrån är fullständigt obrydd över att det inte blev nåt vatten igår :crazy: Lutar åt att flytta Flammentanz.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 301
Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 238
Senast: Hyacinth
·
Hästvård Jag har precis börjat flytta in på en gård dit det är tänkt att hästarna ska flytta den 1 maj. Vill få dit dem så snart jag kunnat...
Svar
18
· Visningar
1 540
Senast: Aleel
·
Trädgård & Växter Min mamma hade vår trädgård som sitt hobbyprojekt, så vi har inte behövt bry oss om den. Men när hon gick bort för snart 2 år sedan blev...
2
Svar
20
· Visningar
4 947
Senast: macan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp