Ronneby 13/8

Lupin

Trådstartare
Någon som vet om man får ta med hund in på området, som ej är anmäld till utställningen?

Sv: Ronneby 13/8

Ja det får du.
Utställningar som är utomhus brukar man få ta med andra hundar. Ta bara med vaccintyg.

Ok, tack. :) Var osäker på om det är tillåtet på ALLA utomhusutställningar, men jag hittade ingen info alls på Blekinges hemsida och pm. Vissa inomhusutställningar kan man ju också ta med utomstående hundar på, men långt ifrån alla.

Kan säga att i Ronneby får du det garanterat, jag har alltid haft min hund med mig trots att den inte ställts ut, Så har även mina vänner. Som sagt bara du har med dig vacc intyg.

Du måste även ha med stamtavla. Fick inte komma in med min ena då jag bara hade med vacc intyg.

Du måste även ha med stamtavla. Fick inte komma in med min ena då jag bara hade med vacc intyg.

Oj, då är blandraser helt portförbjudna med andra ord?

En fråga till: är det någon som vet om det blir "Barn med hund" i Ronneby? :)

Oj, då är blandraser helt portförbjudna med andra ord?

En fråga till: är det någon som vet om det blir "Barn med hund" i Ronneby? :)

Barn med hund är det aldrig (vad jag varit med om) på stora utställningar.

Du får gå in med blandras.

Eftersom det är en officiell utställning är det nog bara Juniorhandling och det ska man vara anmäld till. Har jättedålig koll på hur det fungerar men det är någon form av tävling som verkar pågå större delen av året.

Barn med hund förekommer mig veterligen bara på inofficiella utställningar.

Vaccintyg ska räcka för en icke-deltagande hund på utomhus-utställningar. Inomhus brukar man inte få ta med pga platsbrist.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 486
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 087
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 894
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 227
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka