Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
där man inte utesluter att man kan inta flera ståndpunkter för att se vilka polariteter som finns i frågan.
Jg tycker det du beskriver med din häst låter mycket trevligare för mej, inte tal om annat. Men jag kan å andra sidan föreställa mej att på den typ av häst som hon har i den kondition hon har, så skulle det vara svårt att få till samma laddning och explosivitet och samtidigt ha kontroll över det, vilket faktiskt ger en del av känslan i hennes ridning som jag ser det, på det sättet. Men jag kan självklart ha fel och hoppas kanske det också.
Det var just det jag menade...hon rider en explosiv häst i superkondition, uppfodrad och dessutom genomarb o rörlig med stora taktfulla g.arter........
Det kanske blir förlängningen av just detta som gör att hon är *tvungen* till RK o HF i träningen för att ha kontroll men som hon upphör med sen framför domarna som för mig bara gör henne till en ännu bättre uppvisningsryttare....låt de bära eller brista kanske.
De SER i mina ögon nertvingade ut, det ser obekvämt och förfärligt ut. Men när hon släpper upp dem gör de inte stor affär eller försöker komma undan Inte heller protesterar de när hon tar ner dem.
tror att detta inte utförs speciellt långa frekvenser utan när den behövs som vilken som helst förstärkande hjälp...... blir jag lynchad nu
Sen vet vi inget om vad som händer när denna ridning presenteras för hästen och vilka hjälpmedel som då behövs....eller om hästen protesterar i början för nog måste detta tid o införas gradvis som axel sa.
*Spånar på*
Iom att det är lättare att lösgöra hästen i en lägre form, där hästen inte alls behöver vara samlad utan bara inte i framvikt. så tänker jag så här:-
de kanske inte är ute efter direkt samling där-tänker på när hon trampar- det är inte den piaffen som hon visar inne på banan, utan en där hon låter honom gå framåt mkt mer o inte kräver att han ska sätta sig.
Hur kan de veta att det är hästen som inte känner deras hjälper - och inte att de bara inte har samma system
.
Angående hennes metod - så självklart har hon ett syfte med det hon gör.
Hon har ju en tanke bakom - hon vet vad hon vill ha - och hon ser till att hon får det.
Jag vill nog bara flika in att - hoho vad hände med utbildningsskalan?
Är detta förenligt med utbidlningskalan som ändå ligger till grund för hela tävlingssystemet?
Om man då skall diskutera korrektheten i en rörelse, så kan man ju göra det subjektivt utifrån vad man själv rent personligen tycker
eller så kan man diskutera korrektheten utifrån ett regelverk
Tex brukar hänvisas till FEI. Men om inte alla är överens om att FEI är facit så blir ju diskussionen mer privat tyckande än ngt annat.