Rollkür hysteri!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rollkür hysteri!

Kunde inte ha sagt det bättre själv:angel:

Hur många ryttare rider alla hästar lika bra?
Det är väl lite lika i alla grenar- man får oftast bara en riktigt stor stjärna.
Likadant inom travet- Legolas o Copiad var de tränarnas enda RIKTIGT stora *

Nej, man ska inte bilda sig en uppfattning om en häst på bara ett tillfälle. Jag har dock sett henne innan på TV, och då reagerade jag också på att hon hade mycket ben och lite rygg med sig. Jag tycker att det var oproffisionellt av Ms ryttare att inte utgå när hästen på ett uppenbart sätt gjorde illa sig i programmet. Men det var väl mkt pengar på spel.

Senast ändrad:

Men det var väl mkt pengar på spel
Den redigeringen var väl lite onödig.:crazy:
Han kände att han fick taktfel i slutan o försökte att titta om han såg ngt.
Han gjorde även en extra volt o klappade henne. Sen gick hon inte orent efter det. Och att se från ryggen om skummet i munnen är rosa- är inte lätt.

Han tittade direkt efter avslutningshalten på hennes mun o tog bara in henne på prisudelningen i skritt på bara tränsbett o utgick när de andra red ärevarvet

Senast ändrad:

Det har varit en lång diskussion om Matiné i Globentråden och jag tror inte avsikten med bilden här var var att starta en ny:crazy:

Om hennes rygg mm ska diskuteras är det väl bättre att ta upp den tråden.

Här är det ju rollkur det gäller och vad jag vet rids inte Matiné så.

(Men vad vet jag)

så med andra ord ligger diskussionen under din nivå och du efterlyser specifika användare som ska uttala sig? Jag beklagar, då får du nog starta din egen tråd och staka ut kriterierna som ska gälla för den som får och bör svara i tråden.

jag är ledsen, men din inställning är Helt otrolig! avfärda en hel tråd för att det inte diskuteras som du anser att det ska diskuteras?

Jätte intressant tråd med mycket tyckande(kul att läsa):bow: :)

Till viss del kan jag faktiskt hålla med Susan för det har inte blivit nån riktigt ingående diskussion, däremot mycket diskuterande "kring" rollkur.
Men fortfarande en jätte kul tråd:) !

Jätte intressant tråd med mycket tyckande(kul att läsa):bow: :)

Till viss del kan jag faktiskt hålla med Susan för det har inte blivit nån riktigt ingående diskussion, däremot mycket diskuterande "kring" rollkur.
Men fortfarande en jätte kul tråd:) !

Kan du inte ge exempel på hur du menar? Vad saknar du för att den skulle vara "ingående"? :D

Kan du inte ge exempel på hur du menar? Vad saknar du för att den skulle vara "ingående"? :D

Nej ja vet int riktigt hur ja ska förklara, försökte göra de i det förra men det gick ju inte så bra:crazy: :) !
Det är väl mer att jag skulle vilja ha jätte ingående diskussioner om alla delar som nämnts på tråden(är ju ganska omöjligt), nej men det har varit ganska ytligt/allmänt om rollkur(absolut inget negativt för det har rymts mycket i den här tråden). Men förmodligen kommer det ju mer trådar om ämnet, det är ju inte som att rollkuren inte syns vad gäller diskussioner:D :d

Nej ja vet int riktigt hur ja ska förklara, försökte göra de i det förra men det gick ju inte så bra:crazy: :) !
Det är väl mer att jag skulle vilja ha jätte ingående diskussioner om alla delar som nämnts på tråden(är ju ganska omöjligt), nej men det har varit ganska ytligt/allmänt om rollkur(absolut inget negativt för det har rymts mycket i den här tråden). Men förmodligen kommer det ju mer trådar om ämnet, det är ju inte som att rollkuren inte syns vad gäller diskussioner:D :d

Jag tycker inte alls det har varit ytligt, förstår du, men kanske inte hela tiden superteoretiskt utan mer åt att försöka förstå tankar och sätta sig in i effekter. Mej har det gett infallsvinklar och tankar i alla fall.

Jag håller med om att man vill veta mer om många av frågorna, men bara att de kommer upp ger nya tankar för en själv och det intressantaste är kanske att ta del av andras funderingar.:idea:

Men fundera gärna på hur DU menar med mer ingående.:idea:

Men med hästar o metoder kan man inte säga- så här är det.
vi kan aldrig komma fram till Sanningen i hur o varför.
vi kan tycka o fundera- that´s it

Ingen av oss är kompetenta att ens prova o inte vet jag heller hur det är att köra en Formel 1 bil- för att jag kan köra vanlig bil.

Ingen av oss är kompetenta att ens prova o inte vet jag heller hur det är att köra en Formel 1 bil- för att jag kan köra vanlig bil.

Nej det va absolut inte så jag menade(att allting är rätt eller fel), men det jag vill är väldigt(väldigt) ingående diskussioner om "flera ämnen av ett huvudämne", men det är som sagt vad jag tycker.:d
I en diskussion blir det mycket åsikter, funderingar och tyckanden som i sin tur leder till andra tänkanden osv osv och det tycker ja e kul och därför vill jag ha djupgående diskutioner i olika delar(:confused: ):D
(Jag är ingen begåvning på att uttrycka mig i ord men ja hoppas ja gör mig lite förstådd iaf:) )

Jag tycker inte alls det har varit ytligt, förstår du, men kanske inte hela tiden superteoretiskt utan mer åt att försöka förstå tankar och sätta sig in i effekter. Mej har det gett infallsvinklar och tankar i alla fall.

Jag håller med om att man vill veta mer om många av frågorna, men bara att de kommer upp ger nya tankar för en själv och det intressantaste är kanske att ta del av andras funderingar.:idea:

Men fundera gärna på hur DU menar med mer ingående.:idea:

Mycket av d du säger håller ja med om och det skulle väl ha varit nån liknande förklaring ja skulle gett, om ja kunnat:crazy::bow: .
Det du säger om egna tankar är bra, men efter att ja har bearbetat dom tankarna för mig själv vill ja gärna få andra åsikter om dem och kanske änu mer att tänka på (gud va mycke tänkande;) ).

Men vi är fyra nu att fortsätta om du bara kan få fram vad du vill att vi ska diskutera...jag är idel öra-öga :D menat till U_C

Senast ändrad:

Men vi är fyra nu att fortsätta om du bara kan få fram vad du vill att vi ska diskutera...jag är idel öra-öga :D menat till U_C

Ja ska tänka lite på det medan ja sover;) , men nu är det låångt ifrån kväll här på lilla åland.:)

:bow: :bow: :bow:

Ibland är du vansinnigt klok:bow:

Mycket av d du säger håller ja med om och det skulle väl ha varit nån liknande förklaring ja skulle gett, om ja kunnat:crazy::bow: .
Det du säger om egna tankar är bra, men efter att ja har bearbetat dom tankarna för mig själv vill ja gärna få andra åsikter om dem och kanske änu mer att tänka på (gud va mycke tänkande;) ).

Men jag har inte förstått ännu vad du saknat? Det är nog lättare om du preciserar lite exempel på VAD du skullle vilja diskutera mer.

Den har jag studerat ett antal gånger. Hade turen att få läsa det mesta av den när den ännu fanns på svenska, även om man hänger med på det mesta även på engelska. Det var den och den sida som Dadde hade förut som fick mig att inse många saker för ett antal år sedan. Har sett dressyr på ett helt annat sätt sedan.

Även om jag inte köper ALLT, så är det mycket matnyttigt och väl illustrerat.

Den har jag studerat ett antal gånger. Hade turen att få läsa det mesta av den när den ännu fanns på svenska, även om man hänger med på det mesta även på engelska. Det var den och den sida som Dadde hade förut som fick mig att inse många saker för ett antal år sedan. Har sett dressyr på ett helt annat sätt sedan.

Även om jag inte köper ALLT, så är det mycket matnyttigt och väl illustrerat.

Jag hade den också sparad på svenska och läste den då. Ja det är mycket matnyttigt och bra på den, men det är inte en objektiv beskrivning av rollkur och jag vill gärna höra båda sidor och ta ställning sen så gott jag kan, och höra mer fakta som underlag.

Öht har jag, oavsett vad det gäller, svårt att helt köpa starkt färgade beskrivningar. Man vill gärna höra båda sidor och framförallt lära sig mer själv på köpet. Om inte annat av nyfikenhet också.

Skulle vilja se en lika utförlig beskrivning med illustrationer och allt från de som använder RK. Hur och varför och exakt vad som påverkas åtminstone rent fysiskt enligt dem. Vore jätteintressant.

Har svårt även jag med det som blir fanatiskt, vilket ämne det nu rör sig om. Det är lätt att fångas för ett ögonblick av någon karismatisk och duktig människa dock, men jag brukar vakna av mig själv. Jag vill gärna se och höra båda "sidor".. Kanske även en tredje eller fjärde variant och sedan bilda mig en uppfattning. Som sagt det sällan eller aldrig svart eller vitt. Snarare grå, grå, grå, grå ;)

Försök att beskriva hur man gör med kopplingen i en bil, till en som aldrig har kört.
Även där skiljer sig dragläget mellan olika bilar.

Ursäkta mina biljämförelser:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Alltså jag har funderat på det här så himla länge nu och jag vet att det pratats mycket om det men jag måste bara ta upp det ändå. När...
33 34 35
Svar
692
· Visningar
64 385
Senast: Fiador
·
Dressyr Hej! Har lite "problem" med min ena häst. Hon är av den typen som vill ha ytterst lite stöd och som lätt ramlar in bakom lod och...
2
Svar
24
· Visningar
7 473
Senast: Ottilia
·
Träning har en halvblods dam som är sjukt jobbig att få i form, har kämpat i flera år och först nu kan jag få henne i en någorlunda stabil form...
Svar
4
· Visningar
1 275
Senast: Mabuse
·
Ridning Nu släpper jag kanske en bomb här... jag vet vilka heta diskutioner det brukar vara kring detta... Men jag fattar inte... Hur ser en...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
17 956
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar