Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om jag skall ta det makligt lär jag ju inte komma ikapp - eftrsom jag ligger efter.
Det är INTE så att jag tycker att man INTE ska tävla. Tycker bara det är tråkigt när man ser så många i tävling som tex inte sitter rakt över hästen - och sen blir tvungna att använda skarpa sporr- och tygelhjälper för att kompensera. Eller som inte har grundinlärningen av "på tygeln" och placerar och blockerar så mycket med handen att de gnager hästen hårlös med sporren.
Det är alldeles för många som bara vill rida för tränare som berömmer - inte för den som korrigerar. - Handen på hjärtat - hur många ser du med en oberoende hand? Och igen handen på hjärtat -ni som har sett "Winning Formula" - hur stilla är handen på AvG när hon rider lätt...?
Kavalleriet hade ett antal hästar - hur många har vi nu? Det är fantastiskt att vanliga människor som jag själv - kan ha häst. Det betyder inte att alla automatiskt har en bra hästhållning.
Tex att injicera hästar inför tävling är att gå över en gräns - och det finns folk som gör det för att vinna de där fina rosetterna...
Dressyren är en bedömningssport - det gör det svårare att se. Hoppning etc har tagit tag i många svåra frågor. Jag kan bara hoppas att dressyren också kan göra det.
osv osv....
Malinsky:
Rätta mig om jag har fel, men hon är väl runt i världen och håller kurser och clinics för ryttare som vill bli lika bra som henne? Det finns skrämmande många mullar som försöker sig på samma sak som eliten. Ett enkelt sätt att ordna det är att lära mullarna göra det på rätt sätt...
Malinsky:
Rätta mig om jag har fel, men hon är väl runt i världen och håller kurser och clinics för ryttare som vill bli lika bra som henne? Det finns skrämmande många mullar som försöker sig på samma sak som eliten. Ett enkelt sätt att ordna det är att lära mullarna göra det på rätt sätt...
vad är det du frågar om
jö - är det dialektalt?QUOTE]
Ska du nu komma med att jag ej har högskolestudier
Tror nog att jag backar ifrån detta dagis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Neeeej!!
Stanna kvar och fortsätt diskussionen, du har fört den framåt och har intressanta synpunkter som behövs!!
Strunt i sandlådan, ignorera är bästa medicinen tycker jag det verkar som mot sandlådesyndromet.
Jag gör en "Bill och Bull" och skriver under på allt