B
bobo
Sv: Rollkür hysteri!
Jamen min åsikt är ju rätt
Jamen min åsikt är ju rätt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
true_blue skrev:(På bilden är du nära den farliga gränsen - tror jag - lite svårt att se)
Pålitligt som ett brev på posten! Jättefin häst också ! Jag tycker att din häst ser avslappnad och fin ut i formen. Det tyckte väl de flesta andra också förra gången du visade den bilden? Men nu är det rollkur som disskuteras så se upp! Helst skall man rida bettlöst, bomlöst och ryttarlöst tycker jag, det är bäst för hästenKissing Spine skrev:Jag bara väntade på det där!
Kissing Spine skrev:Säger du :smirk:. De förra kommentarerna var "fint, ser trevligt ut, avslappnat, läcker häst m.m.".
Men det beror väl helt på vem som svarar??
Så ganasch vinkeln är inte öppen??
Nix
För att återgå till mitt första inlägg, jag har aldrig sagt att man ska rida hästen över tygeln eller bakom hand. Självklart är idealet mittemellan, men jag ser hellre en välbalanserad häst ett par cm bakom lod, än en häst som är öt och väldigt lång i hela kroppen!
bobo skrev:Halsens höjd har inte minsta betydelse. Istället för att tänka "nacken högst" kan man tänka "öppna ganaschvinkeln" så är det kanske lättare att förstå.