Sv: Rollkür hysteri!
AJ
AJ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vad är då skillnaden om det nu är djurplågeri/etiskt oriktigt att rida dem på det viset... att man gör annat också??fio skrev:Hopphästarna rids på det viset men arbetas inte på samma vis
PathOfClovers skrev:Det finns nog olika varianter på det skulle jag tro. Är dressyrryttare själv så jag vill inte klanka ner på dressyren som sådan, absolut inte. Det finns rötägg i alla ridsportens grenar.
malinsky skrev:Men vad är då skillnaden om det nu är djurplågeri/etiskt oriktigt att rida dem på det viset... att man gör annat också??
axel skrev:Inte vet jag om det är nyttigare att gå med hög nacke eller stopp ut hela svanhalsen.
Håller fullständigt med...hellre en häst som bär sig någerlunda bra ngt bakom lod än en som är framför lod, sänkt rygg osv...unghästen rids ju mkt i låg och rund form för att just komma upp med ryggen och ibland hamnar de bakom lod...det är inte djurmisshandel vi pratar om...förrutom när det blir i den grad som Anky rider i...men har aldrig sett "vanliga" dressyr ryttare rida så?!
hellre det är inte djurmisshandel vi pratar om...förrutom när det blir i den grad som Anky rider i...men har aldrig sett "vanliga" dressyr ryttare rida så?!
Fel. Alla unghästar ska inte ridas långa och låga. Det är en vanlig missuppfattning. De ska i första hand bjuda framåt och hellre gå något framför lod och ta stöd på bettet. Det är betydligt bättre än en häst som tappar stödet och går bakom.
Anky vet vad hon håller på med och jag tvekar på att hennes hästar mår dåligt och att hon misshandlar dem. Jag håller med om att rollkür inte är för alla! VERKLIGEN INTE!
Men de få som kan hantera det misshandlar INTE sina hästar!!!
Anky vet vad hon håller på med och jag tvekar på att hennes hästar mår dåligt och att hon misshandlar dem. Jag håller med om att rollkür inte är för alla! VERKLIGEN INTE!
Men de få som kan hantera det misshandlar INTE sina hästar!!!