Rollkür hysteri!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rollkür hysteri!

nej, de där ser man ju aldrig :angel:

finns en häst här som inte gå i riktig form och h*n får vinna en massa före alla andra jätte fina saker :crazy:

Trodde bara inte att ngn skulle komma ihåg min förfrågan..... Vill gäärna ha fler översatta till engelska... intresserad.... tack! :D :bow:

När jag försöker spara filmen så vill den döpa den som en .qt-fil men i länken står det ju .mov? Kan jag bara ändra ändelsen (har inget program som känner igen qt) eller hur gjorde ni andra?

/Camilla

Tusan också, jag har inte QuickTime och kan inte ladda ner den (får inte - jag sitter på jobbet och det är dödsstraff på detta... Ja, jag jobbar som kommunist)

/Camilla

Nu har jag riskerat min hals för detta ämne! ;)

Förutom själva hopvikningen så jösses vad han missar i takten i passagen med bakbenen! Ska detta vara bra ridning? Var tog avspändhet och lösgjordhet vägen? Eller är det bara för oss mindre vetande?

Vad sött då, att hon klappar om honom ibland... :(

"KL" För att dämpa all kritik lite grann så har det nu kommit på förslag att det i kürerna ska införas betyg på halten och stillaståendet, precis som i vanliga klasser. Vi får se hur det går, om dom kan stå stilla.
Men det är ju egentligen bara en överskylning av det grundläggande problemet, avslappningen och lösgjordheten.

finns en fortsättning men jag vågar inte posta mer nu när det blev så långt....!

*lånar*

men för att återkomma till trådskaparens inlägg så kan jag hålla med om att det är hysteri kring.. inte just rullkur.. (för den metoden ska vi svenssons överlåta till dem som kan... om ens de ska utföra detta) utan snarare om hästen på någon bild går ngt bakom lod.

Kalla det hysteri om du vill, men saken är ju att de flesta hästar rids så okunnigt/illa att dom (nästan) alltid går bakom lod. Det finns faktiskt många människor som tror att det är så en häst ska gå. På grund av att det är vad man ser överallt
Nosar bakom lod och komprimerade halsar är tyvärr vardagsmat :mad:

japp, men det är inte rollkur! ÄVEN om det är komprimerade halsar och bakom lod. Det var väl där tråden började..

malinsky skrev:
*lånar*

men för att återkomma till trådskaparens inlägg så kan jag hålla med om att det är hysteri kring.. inte just rullkur.. (för den metoden ska vi svenssons överlåta till dem som kan... om ens de ska utföra detta) utan snarare om hästen på någon bild går ngt bakom lod.
Det är ju bara på buke.. Ute i världen säger ju ingen ingenting. Tror jag.

Jag kan hålla med där.. Jag hör inte ett pip om Rollkur annat än på buke.. Och då umgås jag med "hästmänniskor" dagarna i ända. :crazy:

1. Man är anonym på buke.
2. När man ser att en opponerar sig kommer andra efter, för det är accepterat.
3. "Hästvänligtrend" på buke..

4. I verkligeheten är det lättare/bekvämare att blunda för sådant som inte har någon direkt påverkan på dig ("inte angår mig"/"har inte med mig att göra").
5. Man har inte tillräckligt på fötterna för att föra en diskussion om detta i verkligheten där argumenten måste komma mer direkt, här har man tid att tänka och skriva ner det och redigera. Rädsla för att misslyckas i diskussion.
6. Rädsla för att ifrågasätta så stora etablerade namn på dressyrhimlen i verkligheten där man inte har samma koll på var alla står i frågan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Alltså jag har funderat på det här så himla länge nu och jag vet att det pratats mycket om det men jag måste bara ta upp det ändå. När...
33 34 35
Svar
692
· Visningar
64 407
Senast: Fiador
·
Dressyr Hej! Har lite "problem" med min ena häst. Hon är av den typen som vill ha ytterst lite stöd och som lätt ramlar in bakom lod och...
2
Svar
24
· Visningar
7 479
Senast: Ottilia
·
Träning har en halvblods dam som är sjukt jobbig att få i form, har kämpat i flera år och först nu kan jag få henne i en någorlunda stabil form...
Svar
4
· Visningar
1 276
Senast: Mabuse
·
Ridning Nu släpper jag kanske en bomb här... jag vet vilka heta diskutioner det brukar vara kring detta... Men jag fattar inte... Hur ser en...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
17 960
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka