Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hallonsoda skrev:Det är ju bara på buke.. Ute i världen säger ju ingen ingenting. Tror jag.
Kissing Spine skrev:Så fort man får se bilder på andra som rider dreessyr, så kan man ge sig 17 på att några utbrister "aargh! Herregud mänska, vad gör du! Sluta dra ihop hästen, avknäppt i nacken går den etc. etc." Trots att hästen går i en låg, rund form max ett par cm bakom lodplan. Speciellt de som har fina, lovande hästar brukar få höra det här.
Avundsjuka eller okunskap/hjärntvättning? Tror inte att det finns någon som rider sin häst uteslutet bakom lod. Kanske att man måste göra det en period för att få hästen att gå i en rund, låg form och sedan öka trycket bakifrån när den orkar mer, och sätta mer vikt på bakbenen. Personligen tycker jag att det ser värre ut med en lååång häst som inte är bakom lodplan, än en häst som bär sig själv relativt bra och går i en rund form!
Kissing Spine skrev:Så fort man får se bilder på andra som rider dreessyr, så kan man ge sig 17 på att några utbrister "aargh! Herregud mänska, vad gör du! Sluta dra ihop hästen, avknäppt i nacken går den etc. etc." Trots att hästen går i en låg, rund form max ett par cm bakom lodplan. Speciellt de som har fina, lovande hästar brukar få höra det här.
Avundsjuka eller okunskap/hjärntvättning? Tror inte att det finns någon som rider sin häst uteslutet bakom lod. Kanske att man måste göra det en period för att få hästen att gå i en rund, låg form och sedan öka trycket bakifrån när den orkar mer, och sätta mer vikt på bakbenen. Personligen tycker jag att det ser värre ut med en lååång häst som inte är bakom lodplan, än en häst som bär sig själv relativt bra och går i en rund form!
malinsky skrev:vad jag förstår har "hoppsidan" ridit sina hästar på detta viset under en längre period men då har det inte snackats så mycket om det.. undra i så fall varför...
fio skrev:Hopphästarna rids på det viset men arbetas inte på samma vis,jag tycker iallafall inte deras ridning kan kallas för direkt arbete a´la dressyr. Dom sitter nästan aldrig ner utan rider alltid lätt,galoppar i fältsits dom rider typ 20-40 minuter och inte i timvis på samma sätt och sedan får dom hoppa och sträcka ut i en fri form som hopphästens arbete faktiskt mestadels består av.
Det går inte att jämföra de båda även om det ser lika illa ut.
axel skrev:Jag har inte sett en dr. ryttare som sätter G. i ett bett med stångverkan.
Man undrar ju vilka du tränar förfio skrev:Nä för du har inte sett mkt du...
axel skrev:Man undrar ju vilka du tränar för