Roligare hoppning

M

Mystix

Hej på dej du!

Har du nåt kul tips på hur man gör hoppningen roligare? Jag tycker ju att det är kul i sig självt men på t ex. uppvisningar (som vi har i privatstallet jag står) så är det kul med lite fräckare "maskering" på hindrena! Ev. förslag på såna mottages med nöje! Har du även nåt tips på hur man gör kul banor, eller bara något allmänt kul om hoppning kan du väl berätta? :bump:

Sv: Roligare hoppning

Vi har ett stort lila ludd som man kan hänga över hindrena. Nästan alla hästar blev totalchockade första gången :p Men det är ju bra titt-träning :)

Haha!
Det låter jättehäftigt! Tack för tipset. :D
Ska prova det! :bump:

Min ridledare brukar hänga jackor över hindrena :D
Hon har lite roliga idéer för sig.. Hon skulle aldrig dra sig för att sätta ngt konstigt under/på ett hinder :p

Hehe.. Vi i stallet brukar hitta på lite grejer när vi ska hoppa lite.. Typ pressening över ett hinder.. granris kanske.. eller björkris.. nu i jul så linda vi glitter runt bommarna.. man kan hitta på massa kul.. o vill du inte hoppa vanliga hinder så kan man göra egna.. vi skulle träna lite fälttävlanshinder me våra ponnyer förra året.. hoppa över bänkar.. både stora och små.. hoppade över soptunnor, pallar (såna man staplar grejer me.. typ hösilage o så ibland..) o massa sånt.. ^^ Pusshej..!

* Påskhoppning med påskbord under hindret prytt med fjädrar gul duk och påskpynt , pappertallrikar med fast satta äpplen i ( sätt fast äpplen med spik / tand petare mm) ett riktigt klurigt hinder !:) hästarna gapar ju när de ser äpplen !:rofl: fast man kan ju bara ha ett litet eller ett plank som bord så om hästen river så den inte skadas ,, de där får du klura ut själv!:p

kram hästsko

ja brukar alltid spexa ut hindrena hemma :d fast de e tråkigt nu för min ponny blivit så van. tagit vattendunkar, hängt täcke över bommen, tjockt rör, lagt en stora kona under hindret.

men de som slog allt va ´Ruben... en jätte stor nallebjörn.. haha alla hästar va livrädda :d

Liknande trådar

L
Hoppning Hej! Jag och min mamma kom i en diskution om en sak och jag skulle vilja veta vad andra tycker :bump: Och det är, vad räknar ni som...
Svar
17
· Visningar
2 104
Senast: MiniLi
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 410
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 591
Senast: Pratsch
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 209
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar