Roliga dressyrmeeting?

Sv: Roliga dressyrmeeting?

Då var inte jag där. :D
De två senaste åren har det varit välfyllt iaf (i dressyrmått mätt), i fjol fick vi ju dessutom dit ett par riktigt välkända namn och det hoppas vi på i år igen förstås. :)

Sv: Roliga dressyrmeeting?

Kom till oss i sommar Nova ;) Vi har ju tom haft riktigt fest på vårt dressagemeeting å kommer du kan vi göra om det :D

Drar upp denna tråden igen, nu är det ju snart dags att bestämma vart man vill åka (eller, redan för sent i vissa fall märkte jag nu när jag kollade på Björbäck och Borås :cautious: )

Men jag funderar lite på Falkenberg och Laholm, men Falkenberg har ju inte kommit ut med vilka program som går och när ännu... Någon som har inside-info? :angel:

Vi ska nog tävla på Håbos meeting men vi bor så nära att det blir som en vanlig tävling för oss. Har inte bestämt klass och häst men anmält Fanta till både MsvC och MsvB. Sen hoppas jag få åka till Gripen i år igen. Har inte bestämt om vi ska tävla LA-cupen då, eller MsvC...

Jag kommer nog rida i Borås, Jag är anmäld tors och fre men det stör mig att det inte är ute... Försöker hitta en utomhustävling innan men det är sjutton inte lätt. Var ju anmäld till en den 17 maj men såg förstås att jag jobbar hela den helgen så fick avanmäla. Troligtvis rider jag nog bara torsdagen i Borås och inte fredagen, rider ju fälttävlan på söndagen så vill hinna med annat!

Jag kommer nog rida i Borås, Jag är anmäld tors och fre men det stör mig att det inte är ute... Försöker hitta en utomhustävling innan men det är sjutton inte lätt. Var ju anmäld till en den 17 maj men såg förstås att jag jobbar hela den helgen så fick avanmäla. Troligtvis rider jag nog bara torsdagen i Borås och inte fredagen, rider ju fälttävlan på söndagen så vill hinna med annat!

Inte för att det hjälper dig i år men nästa år kommer det förhoppningsvis vara ute igen när vägbygget är klart. Vi var/är väldigt osäkra på hur det kommer se ut på anläggningen i slutet av maj så vi vågar inte chansa med utetävling. Men jag lovar det kommer garanterat bli trevligt ändå ;)

Vi ska nog tävla på Håbos meeting men vi bor så nära att det blir som en vanlig tävling för oss. Har inte bestämt klass och häst men anmält Fanta till både MsvC och MsvB. Sen hoppas jag få åka till Gripen i år igen. Har inte bestämt om vi ska tävla LA-cupen då, eller MsvC...

Var du på Gripen förra året?
Det var jag och jag åker nog detta år också.

Haha jo men jag ville ha en utomhustävling innan ft-säsongen drar igång, men vem vet vi kanske rider inne i Dagstorps ridhus i min klass! Det brukar ju alltid gå en klass inomhus.

Men vad sjutton DM , här kommer du och tränger in dig mellan mitt inlägg och det jag svarade på (Donatellos) mitt i natten!! Det hade jag inte räknat med så därför citerade jag inte....

Nu lutar det år att vi kanske åker till Lilla Edet! Satsar nog på Silvercupen isåfall, om det inte blir så att det går jättebra nu i sommar så att jag vill debutera MsvB innan dess. (Om det brukar vara samma klasser i cuperna varje år?)

Brukar det bli fullt så man måste hålla koll på när anmälningen öppnar?
(De senaste tre tävlingarna har jag anmält till mindre än en vecka innan start, så jag är inte så van vid framförhållning :angel: )

Nu börjar det luta åt Dylta. Måste bara övertala någon att följa med... Lite trist att åka helt själv. Var bör man bo någonstans? Tänkte rida alla tre dagarna i MsvC klasserna i så fall så jag behöver bo två nätter.

@b_ridutbildning om du inte har behov av att bo centralt skulle jag satsa på Scandic Västhaga i Örebro. En bit att åka men det är det ju oavsett hotell men det är lätt att hitta, bra med parkering och ändå ganska nära stan. :)

Nu börjar det luta åt Dylta. Måste bara övertala någon att följa med... Lite trist att åka helt själv. Var bör man bo någonstans? Tänkte rida alla tre dagarna i MsvC klasserna i så fall så jag behöver bo två nätter.

Dylta är min gamla hemmaklubb. Det finns ett vandrarhem på tävlingsplatsen men man måste vara snabb för att få de rummen då de går fort. Annars kan man bo i Frövi (liiitet ställe, begränsat antal rum där med) 15 minuter bort eller om man vill ha det lite bekvämt, bo i Örebro på något av hotellen. Närmast i stan är Eurostop hotell, Ica Maxi på nederväningen om man vill proviantera samt restaurang i byggnaden. 5 minuter längre bort på samma väg ligger Scandic hotell västhaga. Inne i själva stan finns ytterligare ett Scandic, ett Best Western, ett Ibis, ett Clarion, Elite Stora Hotellet och Behrn hotell som jag såklart vill slå ett slag för då jag brukade jobba där ;) Mindre, tyst, lyxiga rum och jättefin frukost.
Om du funderar över mat på tävlingsplatsen så serveras hemmalagad nyttig mat på plats, två rätter oftast, och även de sedervanliga korvarna och hamburgarna. vill man inte ha det kan man snabbt åka till Frövi eller ta med eget.

Stort tack @Wine-tee för din utförliga information! Nu har jag massor att kolla upp. Gästgifveriet på gården hade ett rum kvar men jag behöver få klart med mina medresenärer först.

Ven du, eller någon annan, om det blir lika fullt fort när det gäller själva tävlingsanmälningarna?

Liknande trådar

Tjatter Jag börjar! Jag drömde sjukaste och äckligaste drömmen på länge! FY! Det började med att jag och älskling hade flyttat hem till...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: Knuzze
·
Hoppning Jaha då har min lilla fina dam debuterat en meter pålokal nivå. Vi har verkligen försökt göra allt rätt. Regelbundna träningar där hon...
Svar
4
· Visningar
1 975
Senast: vildros
·
Övr. Barn Är lite nyfiken på vilka alla är egentligen; alltså lite utöver att vi har barn allihop. T ex jobb, intressen, djur etc, o tycker det...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 629
Senast: Krusan
·
N
Körning Hej på er! Jag vet att detta har ältats ett flertal gånger men hoppas ändå att någon ska ha ork att engagera sig i min fråga. Jag har en...
Svar
4
· Visningar
906
Senast: Norpan2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama