Roliga dressyrmeeting?

b_ridutbildning

Trådstartare
Nu börjar jag planera tävlingssäsongen 2014! Jag undrar om ni kan tipsa om några bra arrangerade meterna i vårt land? Jag rider MsvC just nu men kan även rida LA:3/4 som uppvärmning. Jag bor i Östergötland.

Som unghäst var pållen och jag iväg till Flyinge mm några gånger och det var verkligen kul, saknar det nu. Jag har släkt i Falkenberg så det kanske vore något?

Det vore kul att kunna rida kanske tre klasser på en helg.

Ös på med era favoritmeeting!

Sv: Roliga dressyrmeeting?

Laholm, Björbäck, Borås, Lilla Edet, Falkenberg är alla stora välbesökta dressyrmeetings med bra arrangemang.

Dylta, Falkenberg, Finspång och Lilla Edet brukar vara bra :)

Finspång är väl inte så kul eftersom du bor i trakterna dock ;)

Jag har bara varit på ett, på Gripen i Strängnäs. De har klasser från LB till MsvA och det var supertrevligt!

Svarar alla: Tack för tipsen! Det ska kollas upp. Vilka helger brukar det handla om? Gärna flera tips!

Lilla Edet är vecka 29 :) Vi har väldigt fina meetingpriser och klasser från lc - Grand prix i dagarna 5 :)

Jag gillade Borås! Många klasser, trevligt arrangemang, fina banor och uppstallning. :)

KL*

Dessa är kanske långt? Men nära från Falkenberg! Laholm har ju flera ggr/år och Björbäck brukar ha i maj tror jag som är bra, Båda brukar ha LB tom. svår klass :) Med tanke på meeting måste jag rekommendera Ostkustens dressyrryttares meeting (Ca LA-GP) på hösten på Öland! Lätt det bästa jag varit på (flera år i rad)! :D

Håller med om att Ostkustens dressyrryttare har det bästa meetinget! Fast i sommar ska de ju ha lag-SM i dressyr, så då kanske det blir mest högre klasser?

Men vad kan vara bättre än Öland sommartid, jag säger bara det ;)

Oh, jag är också sugen på att åka på meeting i sommar! Om jag nu har nån häst kvar vill säga...

Falkenberg och Laholm låter lagom långt för att köra men ändå inte vara för snål för att stalla upp :p

Jag har bara varit på ett, på Gripen i Strängnäs. De har klasser från LB till MsvA och det var supertrevligt!

Tävlade på Gripens (utanför Strängnäs, Sörmland) för 1½ år sen =) De har som "cuper" så du kan tävla i LB, LA eller MSV

När jag red den red jag Msv c:1, Msv c:2 o Msvc:2 eller nåt sånt ;)
Mkt roligt upplägg...

Den är oftast första helgen i augusti.

Tack för tips! Har tittat på det meetinget förr om åren men aldrig kommit iväg. Det är ju så svårt att veta hur bra underlag mm det är när det inte ligger i närområdet.

Tävlingsområdet är ju lite uppdelat så jag såg ju bara delen runt ridhuset då mina klasser gick i ridhuset.

Framridning utomhus på sand/grus, helt ok underlag och sen in i ridhus med "äldre" underlag. Kan ha vart sand och eller torv ? Men inget jag reagerade på alls...
Nu är både jag och mina hästar väldigt okänsliga för underlag ;) så kanske inte rätt person att fråga ;)

De lättare klasserna gick utomhus på en annan bana, de red fram på en sand/grus och fick sen rida igenom en "skogsbit" till deras bana... Var aldrig dit bort.

Man parkerade på en STOR vall, (jag var inte uppstallad utan åkte varje dag) och då gick man förbi ca 5-7 uteboxar på väg till ridhuset, sen fanns det ju fler stall där man kunde hamna i (enl ryttarmeddelandet)

Jag blev faktiskt glatt överraskad över den tävlingen =) Och alla medverkande i cupen fick rosett oavsett "resultat" =) och gemensam prisutdelning med de 3 första till häst men som sagt alla i cupen fick va med =)

Ja Gripens cuper var riktigt roliga att rida, jag var där i somras.
Parkeringen på ängen en bra bit från uteboxarna var dock lite jobbigt, ett stort släpande vart det...
Vad du än gör så se till att bo utanför tävl.platsen då det inte är värt pengarna att bo där.

Ja kom till oss i Dylta :) Vi har i alla fall fått väldigt mycket positiv respons av de som tävlat hos oss. 4-6 juli är det i år. MsvC till St George.

Liknande trådar

Tjatter Jag börjar! Jag drömde sjukaste och äckligaste drömmen på länge! FY! Det började med att jag och älskling hade flyttat hem till...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: Knuzze
·
Hoppning Jaha då har min lilla fina dam debuterat en meter pålokal nivå. Vi har verkligen försökt göra allt rätt. Regelbundna träningar där hon...
Svar
4
· Visningar
1 975
Senast: vildros
·
Övr. Barn Är lite nyfiken på vilka alla är egentligen; alltså lite utöver att vi har barn allihop. T ex jobb, intressen, djur etc, o tycker det...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 629
Senast: Krusan
·
N
Körning Hej på er! Jag vet att detta har ältats ett flertal gånger men hoppas ändå att någon ska ha ork att engagera sig i min fråga. Jag har en...
Svar
4
· Visningar
906
Senast: Norpan2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama