Roliga/charmiga saker barnen säger

Storebror snart 4-årig kille har sagt mycket roligt, senaste var när lillebror bytt bajsblöja och storebror kommer in, rynkar på näsan och säger
Det luktar inte så bra här. :rofl:

En kväll när jag nattade, satt på en stol o rummet i väntan på att han skulle somna, så ville han att jag skulle krypa ner i sängen bredvid, det var ju gulligt tänkte jag, tills han sa "mamma, jag har gjort plats här för din rumpa" å, tack... :D
 
Jag har en son som stundtals kan vara extremt tjurig, även om det blivit bättre med åren.
Till saken hör också att vi nog i princip aldrig någonsin har pratat om att någon "är dum", utan möjligen att man gör dumma saker.

När sonen var typ 2-3 år satt han i hallen en av alla de gånger han hade tjurat ihop. Har ingen aning om varför han var sur, bara att han var det. Jag satt på toaletten med dörren öppen mot hallen, så jag såg (och hörde) sonen.
Sonen lyckas komma åt magen på en Skrållan-docka, så dockan sa "Jag tycker du är snäll!". Varpå sonen, i ett mycket muttrande, tjurigt tonfall, svarar dockan att "Jag är inte näll, jag är bum!"
(Varpå mamman fick anstränga sig rejält för att inte börja asgarva! :rofl: )
 
Min son (3 år) har stenkoll på att farmor jobbar på sjukhuset, han är också helt övertygad om att hennes arbetsuppgift är att dela ut klistermärken! Låter som ett trevligt jobb :p

Han konstatera idag när vi iväg till några att mamma har stoooor tuttu och klappade om dem så fint
 
Tösen på 6 år pratade med sin pappa häromdagen och sa "Pappa. Om du inte ger mamma alla dina pengar från din chef så hade du haft jättemycket pengar nu. Så ge henne inte så mycket nästa gång. Det räcker med några stycken."

Vet inte riktigt vad jag tycker om den idén :cautious: :p
 
Jag håller på att sätta upp en tavla på väggen och det går väl inte sådär alldeles lysande, varpå jag utbrister ett "Jag är ju helt hopplös!". Sonen, då 3 år gammal, säger "Ja, och värdelös!" medan han ler stort som för att markera att vi förstår varandra.
 
Pojke, 4 år, som nyligen har fått en lillebror:
"Mamma, A är så söt. Han är som en pannkaka med sylt, jordgubbar och grädde!"

Jag smälter :love: vad ohyggligt gulligt sagt, jag hade börjat storgråta :love::love::love:

Min dotter pratar inte så enormt mycket än, men tycker hon är supergullig när hon kommer med små order till pappa, typ "Upp Pappa, upp! Yoghurt, sylt, nu!" på morgonen när hon vill ha frukost :D

En annan gullig konversation mellan dottern och hennes pappa:
Pappa: Du är ju ingen bebis längre, du är ett barn!
Ellie: Nej!
Pappa: Inte? Är du inget barn?
Ellie: Nej,
Pappa: Är du en bebis då?
Ellie: Nej.
Pappa: Vad är du då?
Ellie: Ellie.
:love:
 
Vardagskonversation med min snart 4-årige son.

Jag: Hugo, fäll ner toalocket efter dig.
Hugo (i vanlig ordning): Varför?
Jag: För att inte Alvin ska ramla ner i den (Alvin är alltså lillebror, 2 år gammal - och ja, inte det mest pedagogiska svaret men efter sjuttioelva "varför" varje dag så tröttnar även mamman med det största tålamodet i världen).
Hugo: Kom Alvin, du ska ramla ner i toaletten nu!

En annan konversation på morgonkvisten:

Hugo: Har ni sovit bra i natt mamma?
Jag: Nej, vet du vad Hugo? Alvin har vaknat jättemånga gånger!
Hugo: Man vänjer sig mamma...
 
Åh, ja, måste dela med mig av min lillasysters kommentar för några år sen (8 nu, hon var väl 4-5 då), jag var visserligen inte där men har fått det berättat.
Pappa: Vem vill du duscha med idag? (mamma eller pappa)
Lillasyster: Hmm... Jag vill duscha med... Någon som är lång... och har snopp!!

Hahaha antar att det är det som skiljer pappa och hennes mamma åt...
 
Igår kom dottern fram och bad i viskande ton att jag skulle följa med henne till ett annat rum och inte ta med lillasyster D (6 månader gammal) för hon hade något viktigt men mycket hemligt att berätta. Med allvarlig ton sa hon sedan;

"Vet du mamma, jag tror att jag är sötare än D.. Men det får vi inte säga till henne för då kan hon bli ledsen och vilja flytta till skogen med några vargar och så..."

:o :love:

I veckan inleddes även ett samtal med;

"Men du mamma, när du var en liten skördetröska..." :confused:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 136
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 285
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 557
Senast: hollypolly
·
Småbarn En tråd om roliga saker som barn säger ☺️☺☺🫣 Börjar. När jag var på hund promenad kommer en ca 3 åring. Pekar och skriker ”där är en...
27 28 29
Svar
575
· Visningar
101 211
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Huslån vilken bank?
  • Dejtingtråden del 38
  • Tvättstugedrama

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp