Roliga/charmiga saker barnen säger

Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

Idag mötte vi en vän till mig och hennes son, som vi brukar umgås med. Han har även en lillebror, som min tjompa tycker är väldigt spännande!

Tjomp: Mamma, jag vill också ha en lillebror
Jag: Det är inte bara att önska, ibland är det lite mer komplicerat än så.
Tjomp: Men.... (funderar ett tag och vi hinner sätta oss i bilen och börja åka hemåt)

Tjomp: Mamma, jag kan bygga mig en lillebror hemma! (duplo är favoriten)
Jag: Vilken bra ide!

Så vi åkte hem och byggde oss en lillebror istället. Han var kantig och blå och rosa i olika nyanser, och hade väldigt stora fötter :D:love:
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

*KL*

Mina kompisars barn är 3,5, och ska få ett syskon nu i april. När jag frågade honom om han trodde att det skulle bli en tjej eller en pojke sa han bestämt "En storasyster!" :D
Jag försökte förklara för honom att han kom ju först, så han blir ju storebror. Så om det blir en tjej så blir det ju en lillasyster. Han tittade på mig, nickade och funderade en stund innan han kontrade med "Du Nanna, jag tror nog att det blir en storasyster i vilket fall."

Jahopp…

En kompis barn lånade en gång sin mammas läppstift, och målade hela toaletten med det. När hon sen kom in och såg detta sa hon till honom att "Nu blir mamma faktiskt ledsen.." varpå han klappade henne på axeln och sa "Såså, det går över."

:D
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

Frågade min treåring idag vad hon ska jobba med när hon blir stor. Hon ska tydligen bli dykare på äventyrsbadet... Då ska hon ha badtrosor och solglasögon och syrgastub.
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

Freddy säger så härliga saker ibland :)

För några år sen försökte han övertala sin moster om att
hon skulle köpa glass till honom!
M: Men glassen hinner ju smälta..
F: Nä för jag kommer att ha den i munnen!
M: Men du, då smälter den ju fortare ;)
F: Inte om jag håller huvudet kallt!

Härom kvällen låg han och funderade, feber hade han då.
"Mamma, familjen betyder mest av allt och
sen kommer vännerna"
-Det är fint vännen, svarade jag.
"Mm jag är rätt gullig när jag är sjuk,
då hittar jag dom rätta orden"

"Mamma, du är den bästa mamman i världen "
..varm inombord så mös jag till och mådde förträffligt, tills han
i nästa andetag säger
"Fast..inte för att vara elak men, om jag haft en annan mamma så
skulle jag säkert sagt likadant till den"
..med sårat moderskap log jag lite stelt "Förstår det gubben"
I nästa andetag säger han " Jag är glad att jag är född i Sverige.
Det var Gud som bestämde det, måste tacka honom nästa gång vi pratar.
Alltså, han bara..poff..så var jag i din mage"
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

"Mamma, du är den bästa mamman i världen "
..varm inombord så mös jag till och mådde förträffligt, tills han
i nästa andetag säger
"Fast..inte för att vara elak men, om jag haft en annan mamma så
skulle jag säkert sagt likadant till den"
..med sårat moderskap log jag lite stelt "Förstår det gubben"
I nästa andetag säger han " Jag är glad att jag är född i Sverige.
Det var Gud som bestämde det, måste tacka honom nästa gång vi pratar.
Alltså, han bara..poff..så var jag i din mage"

Det är när jag läser sånt här som jag inser att jag är en fara för barn :D Jag hade aldrig lyckats hålla mig ifrån att mumla något om att "det var snarare din pappa som bara *poff*" :p

*KL*

Jobbade på en förskola. Var ute med en grupp barn i åldern 3-5 år.
Ett barn, ca 3 år, sitter i sandlådan och bakar sandkakor. När sandkakorna är klara ropar söt-ungen till sin kompis lite längre bort:
"Älskling, maten är klaaaaaaaaar!"

:love:

Barn (ca 2 år) på bussen får solen i ögonen: "Mamma! Solen kissar mig i ansiktet!!!"

:D
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

Sonen, tva ar sager roloiga saker précis hela tiden men den har kommer bli en klassiker.

Vi har précis kommit igang med pottraningen vilket betyder att han gar naken som beloning mer och mer.
Harom dagen satt han pa soffan med pappa. Plotsligt utbrister han "It hurts!" varpa pappa sager at honom att lata bli om det gor ont.
Han ger honom en indignerad blick och sager grav allvarligt "No. Mine!"

Jag tycker det var sjukt roligt, och ratt hade han ju faktiskt ocksa.
(Tippar pa att det var lite pill som gjorde att det gjorde "ont", inget fysiskt fel.)
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

knapp

Min syster (sladdis) hade en underbar period i somras, då 1,5 år gammal, kallade alla människor hon kände för "pappa". Blev en hel del lustiga konversationer:
Syster: Pappa!
Pappa ståendes precis bredvid: Ja
Syster: PAPPA!
Pappa: Ja, jag är här
Syster: Pappa! Pappa!
Pappa: Du menar mamma
Syster: PAPPA!

:love:
 
Väcker tråden till liv med tösens otroligt fina citat från helgen. Mamma var på besök och tog upp dottern medan jag och sambon låg i sängen. Mamma tog fram socker och skulle ha på yoghurten, dottern, snart 2, kände igen paketet och sa "aija socker". Mamma sa " men vad säger mamma då?" "mamma säger gott!" :p
 
Dottern idag då vi skjutsade mormor till flyget inför en semesterresa, när dom står och säger hejdå så hör jag hur dottern med klar och tydlig stämma säger "hejdå mormor, hoppas du överlever!" och sen vänder hon sig om och springer bort till mig som sitter på bänken och ammar lillasyster. Mormor blev lite paff och var tvungen att ringa då dom landat och berätta att hon överlevt, dottern kommenterade kort att det var ju bra innan hon gav tillbaka telefonen till mig :rofl:
 
Idag kom dottern, 3,5 år, ut till köket och satte sig med en belåten suck på golvet, i handen höll hon en 20-lapp.

"Det här var då lättförtjänta pengar för jag brottade ner pappa. Kan vi gå och köpa ett kinderägg nu så jag inte behöver ge tillbaka pengen?"
 
Alice funderade över ett till barn varpå jag påminde henne om att vi måste ju hitta en ny pappa då. Då kommer en till fin kommentar om min kropp. "Men när du blir liten och jag blir stor mamma. När du har små tuttar och jag har långa tuttar." :cautious: :rofl:
 
Stora sonen var på teater igår med skolan, bussen de åkte med stod vid skolan när jag hämtade mini på dagis. Sade till honom att det var den bussen brorsan åkte med, "men herregud!" utbrister han då haha.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 136
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 285
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 557
Senast: hollypolly
·
Småbarn En tråd om roliga saker som barn säger ☺️☺☺🫣 Börjar. När jag var på hund promenad kommer en ca 3 åring. Pekar och skriker ”där är en...
27 28 29
Svar
575
· Visningar
101 211
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp