G
Goat lover
Sv: rockard+ sele
tror säkert att du har kört längre än jag har levt. men det är lätt att fastna i gamla invanda spår också.
och ang. travselar, skolkörningsselar och lokselar. Var sak har sin plats och sin tid.
Travselarna är toppen. På travbanan
lokselar vid tyngre arbete och
skolkörningsselar vid alla annan typ av körning.
om man inte tänkt köra trav och skolkörningsselen knappast är dyrare varför då köpa en travsele när det finns en sele som bättre lämpar sig till tänkt arbete???
och det handlar varken om prestige/tävling i utrustning utan rent sunt förnuft. inte köper du en hoppsadel om du tänkt rida dressyr???
Och ang. ödmjukhet så hör jag till en av dem som ALDRIG slutar lyssna på nya tips, råd och ideer. Däremot så verkar du själv ha svårt att vara lite ödmjuk ibalnd. Och vad jag menade i mitt andra inlägg var: att varför engagera sig i ett forum där du inte trivs???
Jag har kört längre längre än du har levt så jag tror mig ha en del råd och tips att komma med. Gå in på travforum någon gång så ska du se att man där inte är alls lika benägen att klanka ner på andra former av körsporter. Här på forum Körning verkar det som att man på förhand anser sig veta att allt som rör trav och tillhörande utrustning skulle vara dåligt för hästen eller inte gå att köra med.
Jag har kört och tränat i ett antal år, helt vanlig långsamkörning på grusväg i slät eller svagt kuperad terräng och det är inga som helst problem med travsele och rockard. Har man tänkt tävla i vad jag kallar skolkörning, köra maraton etc ja då köper man förstås den utrustning som krävs för detta. Det är väl ingen jädra prestige eller tävling i vilken utrustning folk ska ha? Lär dig lite ödmjukhet istället så kommer du längre här i livet.
tror säkert att du har kört längre än jag har levt. men det är lätt att fastna i gamla invanda spår också.
och ang. travselar, skolkörningsselar och lokselar. Var sak har sin plats och sin tid.
Travselarna är toppen. På travbanan
lokselar vid tyngre arbete och
skolkörningsselar vid alla annan typ av körning.
om man inte tänkt köra trav och skolkörningsselen knappast är dyrare varför då köpa en travsele när det finns en sele som bättre lämpar sig till tänkt arbete???
och det handlar varken om prestige/tävling i utrustning utan rent sunt förnuft. inte köper du en hoppsadel om du tänkt rida dressyr???
Och ang. ödmjukhet så hör jag till en av dem som ALDRIG slutar lyssna på nya tips, råd och ideer. Däremot så verkar du själv ha svårt att vara lite ödmjuk ibalnd. Och vad jag menade i mitt andra inlägg var: att varför engagera sig i ett forum där du inte trivs???