Dra mig på en vagn! Ramlade just av stolen lite grann när jag läste en skvallerartikel på aftonbladet om "soldoktorn" eller "tv-doktorn" Mikael som typ bor hos tv4 och är med som "expert" i varenda program. Ni vet han som ser ut som han fastnat i en spraytan-maskin.
Han har varit med i Robinson ju! Jag har definitivt missat den detaljen och inte alls fattat det! Han var med 2003, samma säsong som Robinson-Robban.
Bara som robinsonkuriosa alltså för de som levt under samma typ av sten som mig. 👼

Dra mig på en vagn! Ramlade just av stolen lite grann när jag läste en skvallerartikel på aftonbladet om "soldoktorn" eller "tv-doktorn" Mikael som typ bor hos tv4 och är med som "expert" i varenda program. Ni vet han som ser ut som han fastnat i en spraytan-maskin.
Han har varit med i Robinson ju! Jag har definitivt missat den detaljen och inte alls fattat det! Han var med 2003, samma säsong som Robinson-Robban.
Bara som robinsonkuriosa alltså för de som levt under samma typ av sten som mig. 👼
Jag kände inte heller igen honom fast jag såg serien. Men där såg han normalfärgad ut

Jag kände inte heller igen honom fast jag såg serien. Men där såg han normalfärgad ut
Ja, jag såg ett kort klipp där han åkte ut i avsnitt 3, men då åkte han till gränslandet så jag vet inte hur länge han var kvar eller hur solbränd han var då. Skulle inte tro att han var lika apelsinbrun ialla fall. :D

Halleluja indeed! Och så fruktansvärt kul att han föll för att han var så säker på sin pakt att han kunde avstå immuniteten.

Smart spelat av Fia! Och det måste ha varit som jag trodde då, att ingen visste om dublonerna.

Gränslandet: gud vad jag irriterar mig på Nick! När Adnilson kom var Peter öppen och trevlig, ungefär som när det kommer en ny kille till jobbet. Nick, däremot, blängde på honom som om han var en lömsk kungskobra.

Men det är trist med den där manliga bondingen som raskt uppstod. Nu kommer allt gå ut på att bli av med tjejerna.

Gränslandet: gud vad jag irriterar mig på Nick! När Adnilson kom var Peter öppen och trevlig, ungefär som när det kommer en ny kille till jobbet. Nick, däremot, blängde på honom som om han var en lömsk kungskobra.

Men det är trist med den där manliga bondingen som raskt uppstod. Nu kommer allt gå ut på att bli av med tjejerna.

Tror du att Gränslandet är stort nog för två lika stora egon som Nick och Adnilsson? Jag tvivlar lite på det. Vem vet, de två kanske blir bff's, men jag tvivlar starkt på det. Här tjänar de inte så värst mycket på paktande heller, det är till slut bara en som går vidare till Robinson igen, så här gäller det ju verkligen att få ut starka personer.

Tror du att Gränslandet är stort nog för två lika stora egon som Nick och Adnilsson? Jag tvivlar lite på det. Vem vet, de två kanske blir bff's, men jag tvivlar starkt på det. Här tjänar de inte så värst mycket på paktande heller, det är till slut bara en som går vidare till Robinson igen, så här gäller det ju verkligen att få ut starka personer.
Nej det är nog definitivt inte stort nog för dem. Jag tänkte mest att de försöker få ut tjejer så att ingen ska kunna klå dem själva i mindre fysiska tävlingar. Men det är klart att alla skulle vinna på att få ut de starkaste.

Nej det är nog definitivt inte stort nog för dem. Jag tänkte mest att de försöker få ut tjejer så att ingen ska kunna klå dem själva i mindre fysiska tävlingar. Men det är klart att alla skulle vinna på att få ut de starkaste.
Det roliga är ju att de kan åka ut på de mest banala tävlingar, vilket jag tror att Nick blev starkt medveten om i klosstävlingen mot Anna. Det var fasen på hååååret att Nick åkte ut så fortsätter tävlingarna vara nervkittlare så är det nog där styrkan måste ligga för att vinna. Utmanaren som nu är Adnilson måste hitta den vekaste punkten att utmana.

Men, jag är till min natur ifrågasättande och lite konspiratoriskt lagd. Jag tror att man vill att en av de här mest färgstarka och STORA hoten mot de andra robinsonaspiranterna ska komma promenerande in i robinsontävlingen sen, jag tror man styr tävlingarna utefter vem som deltar.

Men, jag är till min natur ifrågasättande och lite konspiratoriskt lagd. Jag tror att man vill att en av de här mest färgstarka och STORA hoten mot de andra robinsonaspiranterna ska komma promenerande in i robinsontävlingen sen, jag tror man styr tävlingarna utefter vem som deltar.
Sedan första immunitetstävlingen som rörde 2 immuniteter i en fysisk tävling är jag övertygad. De ville ha kvar CH och riggade en tävling där det var stor sannolikhet att han skulle gå vidare. Hade det bara varit en som kunde få immunitet eller en icke fysisk tävling hade det varit långt ifrån säkert att SH vunnit.

Sen kan de inte göra så mycket när tävlingen väl startat, om de favoriserar där så har de minst ena laget emot sig. Sen går det inte alltid som de planerar skulle jag tro.

Annan sak: jag har inget som helst emot veganer och har heller aldrig stött på en vegansk missionär.

Men om jag träffade på Jannika över min lunchlåda och hon drog sin rant om att inget djur ska behöva dö för att jag är hungrig så skulle jag dra en falukorv i skallen på henne.

Annan sak: jag har inget som helst emot veganer och har heller aldrig stött på en vegansk missionär.

Men om jag träffade på Jannika över min lunchlåda och hon drog sin rant om att inget djur ska behöva dö för att jag är hungrig så skulle jag dra en falukorv i skallen på henne.

Hon är rätt patetisk. Vad väntade hon sig av Robinson, att kunna omvända folk till vegetarianer när de faktiskt bokstavligen svälter tidvis?

Hon är rätt patetisk. Vad väntade hon sig av Robinson, att kunna omvända folk till vegetarianer när de faktiskt bokstavligen svälter tidvis?
Jamen precis. Det känns inte riktigt som rätt forum. Självklart ska ingen tvinga henne att äta krabba men hon kan väl gnaga på sina kokosnötter och hålla tyst.

Förutom sitt b eller c-kändisskap som någon nämnde tidigare (du?) i någon tv-väktare-i-tunnelbanan-grej så är det nog så att just detta är hennes delbiljett till att kvalificera sig som deltagare i Robinson...

Förutom sitt b eller c-kändisskap som någon nämnde tidigare (du?) i någon tv-väktare-i-tunnelbanan-grej så är det nog så att just detta är hennes delbiljett till att kvalificera sig som deltagare i Robinson...
En annan som kom med på uddakvoten är väl renskötaren. Jag har inget emot honom men jag förstår egentligen inte varför han sökte. Han är säkert bra på överlevnad men han kan ju inte ha missat att där är fysiskt krävande tävlingar också? Han ser ju ut att komma cirka sist i allt.

En annan som kom med på uddakvoten är väl renskötaren. Jag har inget emot honom men jag förstår egentligen inte varför han sökte. Han är säkert bra på överlevnad men han kan ju inte ha missat att där är fysiskt krävande tävlingar också? Han ser ju ut att komma cirka sist i allt.
Fast jag tror att han har styrka och överlevnadskunskaper som kompenserar eventuell ickekondis och eh..icke-smidighet. Han var ju en bra kugge i tävlingen i kvällens avsnitt. Och det var ett bra beslut att sätta honom på den positionen!

Tillägger, jag tycker det är rätt skönt och befriande att det inte bara är fysiskt toppresterande människor eller analytiskt paktande spelstrateger med i Robinson, det är rätt skönt att se att snubbar som renskötaren faktiskt söker till programmet, och att han kanske har just de där skillsen som gör att han kan flyta med som en stadig kunnig människa och inte bli utröstad direkt på grund av taskig kondis.

Liknande trådar

Tjatter Robinson är tillbaka, Anders Lundin likaså! Vilka tittar och vad tänker vi?
Svar
12
· Visningar
462
Senast: Piaff
·
Fritid Inför kommande ledighet skulle jag vilja hitta ett nytt sällskapsspel, så önskar tips på era favoriter 😊 Vi är fyra -sex vuxna som...
2
Svar
28
· Visningar
721
Senast: Enya
·
Mat Ny kaffeautomat på jobbet så de har plockat bort de allmänna mjölkpaketen. Jag dricker te och vill till de teer jobbet erbjuder ha...
2
Svar
28
· Visningar
1 033
Senast: lil-sis
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
52 53 54
Svar
1 068
· Visningar
32 022
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar