Ert bästa sällskapsspel?

Om man inte vill gå igenom regler i en timme innan man börjar spela så tycker jag Cascadia och Forest shuffle är trevliga spel.

Lägger till Ticket to ride som ett trevligt sällskapsspel. Enkelt även för den som kanske inte spelar så mycket brädspel.

7 wonders architects är också lite lättsamt och trevligt. Lättare än de övriga 7 wonders.
Ticket to ride har vi och någon tycker att det räcker som enda spel 😍 men vi är några som vill variera oss lite 😁

Jag testade "Från och med nu..." med några kompisar för några veckor sedan, det var vansinnigt roligt

Sedan har vi som tradition i familjen att alltid "spela" Vertellis under julhelgen. Det är egentligen inte ett spel tycker jag, utan det är massor med jättebra frågor som man ska svara på. Tex, vad har varit det bästa minnet under året som varit, var vill du resa under året som kommer, osc. Ibland ska man gissa vad andra kommer att svara innan den personen själv fått berätta.

Det är lätt att anpassa själv hur mycket man vill berätta/ avslöja om sig själv och i vår familj har vi fått fantastiskt fina samtal och diskussioner tack vare det här spelet, alla tycker om det och vill delta, från yngsta dottern som är 11 nu (men var så liten att hon behövde hjälp att läsa frågorna första åren) till morfar som fyllt 76. Så det rekommenderar jag varmt!

Har alltid tyckt om spel och spelat mycket med barnen, köpt spel varje år i julklapp men skänkte alla när jag flyttade. Ticket to ride är kul, pandemic också, när då då, trivial pursuit och monopol tex.

Men favoriten för mig är Råttfällan.... :o:o:o Kanske inte riktigt något att spela om man bara är vuxna dock, men fortfarande favorit över alla, märkligt nog. :)

Liknande trådar

Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen...
2
Svar
28
· Visningar
788
Senast: Kirre
·
Fritid Jag behöver tips om 'litet' snabbt smart roligt sällskapsspel som ska vara till svärsonen i julklapp. Det får inte vara spel som håller...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 890
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 469
Senast: Myrten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar