Rimmat stekfläsk

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Fille
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 219

Fille

Trådstartare
Hallå!

Skulle ni äta rimmat stekfläsk som gick ut i datum 21/4? Det har legat i kylen i oöppnad förpackning. Det är ju saltat så tänker att det borde hålla sig för det, men det är ju också kött och kan vara känsligt!

Jag hade också ätit. I relation till hur lång den totala hållbarhetstiden är, så ligger den tid det gått över inom vad som rimligtvis är felmarginal de tar till för säkerhets skull.
Med skadad förpackning eller om jag vetat kylförvaringen inte varit helt bra hade jag gjort ett mer noggrant övervägande, men med de förhållanden som du beskriver hade jag bara förutsatt att det var ok.

Liknande trådar

Mat Så jag har varit bortresta till och från under de senaste 3 veckorna. Har nu under kvällen hittat 3-4 kryp i skafferiet. Ser ut som små... 2
Svar
37
· Visningar
1 710
Senast: Badger
·
Mat Jag äter ju mycket knäckebröd just nu. Det är väldigt gott, med både det ena och det andra på faktiskt. Har haft en period med... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
2 503
Senast: Bulldoozer
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 319
Senast: Tantan
·
Mat Detta är INTE en tråd för smörälskare.... Jag köper både smör (och har i/på mat) och margarin (och steker i och bakar med), men detta...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat