Sv: Rimlig stallhyra...
Visst är det så att tillgång och efterfrågan styr priserna, och tycker man att det stallägaren begär är för dyrt avstår man helt enkelt och så är det bra med det.
Dock får man räkna med andras åsikter om man sätter sig på ett internetforum och spyr galla över stallägare som vill hyra ut sina stall / boxplatser utan att göra en ren förlust, detta vittnar bara om okunnskap och är rent av korkat.
Peronligen blir jag galen på dummsnåla människor som bara ser till sig själva och tycker att andra ska försörja dem med allt vad det innebär, i det här fallet subventionera TS hästhållning, när de inte vill det så blir det kallade snåla och giriga...!
Självklart vill ingen betala mer än de behöver och finns det någon annan som är beredd att subeventionera TS:s hästar så är det väl trevligt för TS men att fälla de kommentarer om de stallägare som inte vill detta, det är korkat och repsektlöst !
Några av mina favoriter från TS!
Finns annat... men nått pucko hadde sagt till dem att de lätt kunde ta 1000kr per box...men de ville inte vara så giriga utan hade bestämmt 800kr...
Tycker det e hel dyrt, sa det till dem och då undrarde jag vad jag tänkt mig och jag sa max 1000kr för alla tre boxar...då sa de att man fick ju inte mycket för 1000kr idag och de ville ju tjäna pengar på att hyra ut stallet som annars bara ska stå tomt och samla damm...
Giriga... jaha , för att de vile ha betalt för så mycket de kunde! Snacka om att kasta sten i glashus!
Alltså... Det ska inte ingå något alls i hyran utan det e bara för el och vatten (vilket kommer från egen brunn) Men du hade kanske velat betala 2400kr för ett stall utan något??
Se mitt tidigare inlägg... kommentar överflödig!
Ja jag lär få reda på om det e så himlans dyrt med eget stall eftersom vi håller på att bygga eget stall nu... skulle bara hyra fram till hösten...men inte för det överpriset...
Överpris ....bor vi på samma planet!?
Och var bor du ungefär?
låter de bara stallet stå förfaller det snabbare...Så både två tjänar på det om vi bara kan komma överrens om priset...de får in lite pengar och jag underhåller deras stall.....
Jo du låter ju verkligen som tjejen som gör en stor insats åt stallägaren för att underhålla stallet , lägger om taket etc,!!???
Snarare så att du gör det som gangnar dina hästar , dvs målar om stalldel etc och det är ju inget som minskar ett eventuellt förfall. Snarare bättre för stallägaren att låta det stå tomt för att minska förfallet!
Förvisson gick de ner till 600kr per box när jag ringde och sa att det tyvärr inte var intressant men sambon min blev galen på alla folk som alltid försöker tjäna pengar på hästfolk
en av mina stora favoriter.. ....tjäna pengar på hästfolk... jaja hemska männsikor som inte vill bekosta er hobby.... ja herregud..ni verkar allt vara ett charmigt par!
De sa det rakt ut till mig att de ville tjäna pengar på att hyra ut sitt stall...där av var det så dyrt...Visst...men inte på min bekostnad...
...
rakt ut också ....hemska människor!