ridvägar sundbyholm

obbbi

Trådstartare
Hej! Någon som vet några bra ridvägar ute vid sudbyholm i eskilstuna?? Inte travbanan! tänkte mer ridvägar för skogsmulle ridning. Någon som vet några? Har en ung hingst som jag tränar i monté och med vagn, är skogsmulle ridning bra för han? han verkar ganska uttråkad på att bara träna trav hela tiden. :(

Sv: ridvägar sundbyholm

Ta dig bort mot golfbanan. Förbi där finns det massvis med grusvägar som tar dig runt i skogen i en oändlighet=) Du kan även ta dig iväg mot "byarna" runt om sundbyholm vi har massvis med stigar. Och det är nog max 30 min skrittavstånd.

Okej!! Ja jag här hästen breve travbanan så golfbanan är ju ganska nära, får kolla i dom områdena, Tack!!! :D men hur tar man sig mot byarna?? Tänkte mer byn Mora som är förbi ristningen, vill ju inte behöva rida på storavägen länge :/
:confused:

Vid golfbanan och förbi därså finns det sommarstugor, och ta dig förbi dom och så genom en pytteskog (finns stigar överallt) så är du sen ute på en större grudväg. Där kan du ta den stora vägen mot (byn) och det finns även massvis med skogsvägar där. Om jag inte har helt fel nu så har jag för mig att det är nästan omöjligt att rida vilse där alla stigarna leder ut mot samma väg. Om det är en fin dag och din häst gillar vatten kan du ta dig ner till sjön. (vi har sommarbetet precis i det området annars så har vi dom installade i en av byarna) det är jättefina vägar.
Lycka till:laugh:

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
715
Senast: Squie
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 665
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 577
Senast: ako
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 790
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur