Ridterapi!

Sv: Ridterapi!

Ett allmänt tips till alla intresserade, organisationen Equine Assisted Growth And Learning Association (EAGALA) ordnar kurser i Equine Assisted Psychotherapy (EAP) och Equine Assisted Learning (EAL) i USA och i Europa. Hemsidor:

http://www.eagala.org.uk/ (för Europa)
http://www.eagala.org/ (för USA)

Jag har också kollat väldigt mycket om det finns några utbildningar och hittade en i Skara. Kollla på www.bys.nu. Där finns det en utbildning om rehabilitering med hästar, sen finns ju den där på mitthögskolan som alla redan har skrivit om. Tänkte bara ge ett litet tips!=)

ha de....
/Annika

Mitthögskolan har en högskole utb 45 p på distans.
Kolla deras kurskatalog på nätet.
Har dock speciella antagningskrav. Är själv leg.Psykolog sen 16 år och funderar på att gå den. Jag tycker det är bra med höga intagningskrav, det höjjer kvalitén på utbildningen.

Oj,då, såg inte att tråden var så uråldrig...

Senast ändrad:

Hej,

Jag skulle gärna vilja veta mer om utbildningen! Hur tycker du att den är? Rolig? Svår? Hur mycket praktisk träning gör ni på era träffar? Vad kostar det att bo på Wången? Tack på förhand för svar!

Jag undrar om det är någon som känner till några behandlingshem där man arbetar med rid terapi eller terapi med djur i övrigt? Då främst med personer som har psykosocial problematik?

Jag är snart klar som socionom och skulle vilja jobba som ridterapeut i framtiden.

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
527
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Hej! Min bror med familj fick 15 st guldhamsterungar för en vecka sedan! Har lagt ut annons på blocket. De är flyttklara om 4 veckor...
Svar
8
· Visningar
1 542
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka